بازدید 17380
۵
اسفنانی با تأکید بر کاهش عنوانین مجرمانه در قانون:

زندان‌ها از زندانی اشباع شده است

کد خبر: ۲۶۶۵۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۷ 20 August 2012
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ با تأکید بر اینکه هم‌اکنون زندان‌ها از زندانیان و مجرمان اشباع شده است٬ افزود: متأسفانه به‌علت تعدد عنوانین مجرمانه در قانون٬ بیشتر افراد مجرم با هر نوع عنوان مجرمانه به زندان می‌‌روند.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت٬ با اشاره به افزایش ورود افراد مجرم به زندان‌های کشور٬ یادآور شد: به‌طور حتم افزایش آمار زندانیان کشور مشکلات زیادی را برای کشور به‌دنبال دارد.

نماینده مردم فریدن٬ فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی٬ با تأکید بر اینکه هم‌اکنون زندان‌ها از زندانی و مجرمان اشباع شده است٬ افزود: متأسفانه به‌علت تعدد عنوانین مجرمان در قانون٬ بیشتر افراد مجرم با هر نوع جرمی به زندان می‌‌روند.

وی با اعلام اینکه قوانین و به تبع آن قضات کشور باید به سمت جایگزینی محکومیت زندان مجرمان حرکت کنند٬ اظهار داشت: به‌‌طور حتم جایگزینی محکومیت مجرمان به جای زندان، موجب کاهش زندانیان و آمار مجرمانه می‌شود.

این نماینده مجلس نهم٬ از بررسی لایحه کاهش عناوین مجرمانه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم خبر داد و اعلام کرد: اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی در آینده نزدیک این لایحه مهم و تأثیرگذار را مورد بررسی و تصویب می‌کند و سپس به صحن علنی مجلس می‌فرستند.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس٬ با مد نظر قرار دادن بررسی لایحه پیشگیری از وقوع جرم در شورای نگهبان قانون اساسی٬ تصریح کرد: با تأیید لایحه پیشگیری از وقوع جرم از سوی شورای نگهبان، الزامات قانونی تمام دستگاه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم، نظم می‌یابد؛ اما تا زمان تأیید این لایحه٬ قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های کشور باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در این زمینه استفاده کنند.

پایان پیام

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۵
یکی از جزایر را اختصاص بدهند به مجرمان خطرناک و بگذارند که انها متنبه بشوند و برنگردند و مثل گرگ بیفتند به جان مردم.
زندانی های بی خطر و مالی را هم آزاد کنند و از طرق بهتری با آنها رفتار شود.
از بس مردم نیرسن ونمیتونن خرجشون رو برسن. من 28 ساله و بیکارم خرجمو ازکجا بیارم؟ کی میده بهم ؟ واقعا ننگ اوره
میشه از زندانیان به عنوان نیروی کار مجانی در پروژه های صنعتی استفاده کرد.
مسائلی مثل مهریه و چک و نظائر آن ارتباطی به حکومت ندارد که بخواهدخود را درگیر آن کند. مگر وقتی که فروشنده سود می کند و چکش نقد می شود و یا مهریه بطور کامل پرداخت می شود و نظائر این موارد کسی مگر به دولت مربوط است که اگر ضرر کرد دولت بخواهد هزینه اش را بدهد. می خواستند که نسیه ندهند یا مهریه را اول بگیرند و مانند اینها
راه این است که تعداد عناوین مجرمانه کم شود.
البته انجام چنین کاری نیاز حداقل به یکسال اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما دارد تا همه بدانند و خودشان را بر اساس مقررات جدید تنظیم کنند و الا هرج و مرج پیش خواهد آمد.
یک زندان با ظرفیت 10000 نفر در قلب کوبر دایر کنید. اسم آن بر اندام هر خلافکاری لرزه بیندازه .مخصوص مچرمان سابقه دار . باور کنید امر جرم کم میشه .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی