بازدید 51416
ماهیت درگیری‌ها در مصر چیست؟

مردم مصر به دست ایرانیان کشته شده‌اند!

در پی وقوع حمله‌ به یک پاسگاه مرزی مصری در شبه جزیره سینا، بار دیگر چشم‌انداز تنش در این منطقه حساس مطرح شده است. در این شرایط، هر یک از طرفین درگیر در این رویداد، از دید خود به تحلیل آن پرداخته و مقصرینی را برای آن معرفی می‌کنند.
کد خبر: ۲۶۳۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۴ 06 August 2012
در پی وقوع حمله‌ به یک پاسگاه مرزی مصری در شبه جزیره سینا، بار دیگر چشم‌انداز تنش در این منطقه حساس مطرح شده است. در این شرایط، هر یک از طرفین درگیر در این رویداد، از دید خود به تحلیل آن پرداخته و مقصرینی را برای آن معرفی می‌کنند.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، شماری از افراد مسلح به یک پاسگاه مرزی در شبه جزیره سینا در مرز مصر و رژیم صهیونیستی حمله کردند که به کشته شدن شانزده سرباز مصری و زخمی شدن شماری دیگر انجامید.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی از آن است که این حمله به هنگام غروب و زمان تجمع سربازان برای افطار رخ داده است.

در این گزارش‌ها همچنین آمده که این افراد پس از انجام حمله، با به سرقت بردن دو خودروی زرهی به سمت مرز رژیم صهیونیستی به حرکت درآمدند؛ اما خودروهای آنان به دست نیرو‌ها و جنگنده‌های اسرائیلی نابود شده است.

این گزارش می‌افزاید، این حمله با واکنش همزمان مقامات مصری و اسرائیلی روبه‌رو شده و مقامات هر دو طرف با محکوم کردن و ابراز نگرانی نسبت به این رخداد، خواستار برقراری امنیت بیشتر در منطقه سینا شده‌اند.

با این حال، گمانه‌زنی‌ها و اظهارنظر‌ها درباره عوامل طراح و انجام دهنده این حمله متفاوت و متناقض است. در این باره، مقامات مصری، اسرائیلی و رسانه‌ها، هر یک از نگاه خود، متهمانی را برای این رخداد معرفی کرده‌اند.

بنابراین، در حالی که سخنگوی «محمد مرسی»، رئیس جمهوری مصر گفته که هنوز مهاجمان شناسایی نشده‌اند، پایگاه خبری «الشرق الاوسط» مصر به نقل از یکی از مقامات امنیتی این کشور، گروه‌های فلسطینی ساکن در نوار غزه را مسبب آن دانسته است.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی، انگشت اتهام را متوجه گروه‌های افراطی سلفی شبه‌جزیره سینا کرده است؛ گروه‌هایی که از آغاز ناآرامی‌ها در مصر و سپس سقوط «حسنی مبارک»، اسباب نگرانی این رژیم را فراهم کرده بودند و مقامات اسرائیلی نسبت به فعالیت‌های آنان حساسیت نشان بودند.

اما از همه جالبتر، دیدگاه پایگاه خبری اسرائیلی «دبکا فایل» است که با وجود وابستگی به دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، نظری متفاوت در این باره ارائه داده است. این پایگاه در گزارش خود از این رویداد، ایران را مسئول انجام آن دانسته و مدعی شده، ایران با تحریک نیروهای فلسطینی غزه از یک سو و افراط‌گرایان سینا از سوی دیگر، با هدف بی‌ثبات کردن منطقه سینا، این حمله را انجام داده است!

به هر حال، فارغ از همه گمانه‌زنی‌ها، آنچه مسلم است، این که وقوع حادثه یاد شده، به گمانه‌زنی‌های شکل گرفته از زمان سقوط مبارک مبنی بر احتمال به هم خوردن آرامش مصنوعی منطقه سینا نمود عینی بخشیده است. بی‌‌گمان این امر بیش از همه اسباب نگرانی رژیم صهیونیستی را فراهم آورده که تغییر در توازن منطقه را به شدت به ضرر خود ارزیابی می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۳
انتشار یافته: ۱۴
الان اين چه ربطي به ايراني ها داشت
شما هم با اين تيتر زدنتون
این عملیات به احتمال قوی توسط گروه های اسرائیلی برنامه ریزی و انجام شده تا بلکه بتوانند نظر مساعد مصر را جهت همکاری های بیشتر مرزی و استفاده ی چند جانبه از این مرود را به خود جلب کنند و یکی از بهترین دلیل برای این موضوع دخالت ارتش صهیونیستی جهت نابود کردن و کشتن افراد حمله کننده است.

دقیقا مانند مسائل پشت پرده ی کشتی مرمره و کنفرانس داووس
ببند فکتو آخه بما چه ربطی داره صحرای سینا که سریع میندازیدش گردن ما شما تروریستید نه ما هرچی میشه پای ایرانو میکشن وسط.اون سربازا هم عرضه نداشتن از مرزاشون حفاظت کنن باید این بلا سرشون میومده.
اتفاقا اسرائیل خیلی مایل است در منطقه سینا درگیری شود تا بهانه داشته باشد در این وضع شیرتوشیر خاورمیانه قسمتی از مصر را تصرف کند.
من که دیگه نمی دونم حرف کی باور کنم اون از اون بچه اون از فیلم های تو یوتیوب این از اینها همه تو منطقه ما بدبخت
دیواری کوتاه تر از ایران پیدا نکردن!!!!!!!!!!
کار خود صهیونست هاست که به افراد خودشون هم رحم نمیکنند.
گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری....به ایران چه اینا عرضه دفاع از مرزهاشون رو ندارن...
کار مزدوران اسراییلی و انگلیسی است که در منطقه سینا مزدوران جنایتکار سازمان یافته در اختیار دارند
بر خلاف نظر این تحلیل، به هیچ وجه باعث نگرانی اسرائیل نبوده و بسیار محتمل است که اسرائیل طراح این کشتار بوده

با اینکار، بازگشایی گذرگاهها با فلسطین و عادی سازی تردد ها توسط مصر متوقف می شود و از طرف دیگر، زمینه سازی برای فعالیت های مشترک با دولت مصر توسط اسرائیل، بهانه ای برای ایجاد دوستی و نزدیکی با دولت مصر است که به نظر بنده محقق خواهد شد و به زودی حرفهایی از مرسی خواهید شنید که در زمان انقلاب مردم حتی تصورش را هم نمی کردید!
کار خود اسرائیلی های بی شرفه که برای اینکه لو نرن حمله کننده ها را از بین برده اند.
این یه حقه س تا مصر متعاقد بشه که دوباره گذرگاهش با فلسطینی ها رو ببنده و از قدرت گرفتن گروههای فلسطینی هم بلحاظ سیاسی و هم نظامی جلوگیری کنه و اونا رو دائما محدود شده نگه داره و بتونه شکافی رو بین مردم این طرف حصار و اونطرف بوجود بیاره!!!
با سلام
اسراییل با این میخواد یه جورایی ایران یه جایی درگیر کنه تا شاید اوضاع ایران رو وخیم تر کنه و از سوی دیگه توجهات رو از روی سوریه منحرف کنه همین طور که میانمار در سطراول این دسیسه قرار گرفته که با کشتن مسلمونای بی گناه توجهات رو درگیر خودش میکنه
313
سلام
كار خود موساد بوده است چرا كه به قول خودشان از وقوع اين حمله مظلع بوده اند چرا به مرزبانان مصري اطلاع ندادند و گذاشتند حادثه رخ دهد بعد خودشان وارد عمل شدند
هدف از اين كار اسرائيل اين بوده كه نگذارد رابطه حسنه بين مصر و حماس بوجود آيد و دوم مصر را ناگزير به بستن گذرگاه رفع نمايد سوم از آن بهره برداري تبليقاتي عليه مسلمانان به ستيزش گري نمايد چهارم طبيعي است اگر اسرائيلي ها شب خوابشان نبرد مي گويند دست ايران در كار است
تابناك تابند باد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
وب گردی