بازدید 26577

آیا طالبان در ایران دفتر دارد؟!

در پی انتشار برخی اخبار از سوی مطبوعات آمریکایی و انگلیسی درباره گشایش دفتری از سوی طالبان در ایران و برنامه ایران برای حمایت از این گروه، یکی از اعضای بلندپایه سابق این گروه نیز نظرات خود را در این زمینه بیان کرده است.
کد خبر: ۲۶۲۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۷ 04 August 2012
در پی انتشار برخی شایعات از سوی مطبوعات آمریکایی و انگلیسی درباره گشایش دفتری از سوی طالبان در ایران و برنامه ایران برای حمایت از این گروه، یکی از اعضای بلندپایه سابق این گروه، چنین چیزی را به طور جدی تکذیب کرده است.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته روزنامه‌های «وال استریت ژورنال» آمریکا و «تلگراف» انگلیس در گزارش‌هایی جداگانه مدعی شده بودند که ایران به طالبان اجازه داده در این کشور دفتر باز کنند. ادعای دیگر مطرح از سوی آنان نیز این بود که ایران برای فرستادن راکت‌های زمین به هوا به این گروه با آن‌ها مذاکره کرده است.

این دو روزنامه، منبع خبر خود را اظهارات برخی مقام‌های غربی و افغان اعلام، ولی از ذکر نام آنها خودداری کرده بودند. به نوشته این دو روزنامه، ایران می‌خواهد در صورتی که هدف حمله رژیم صهیونیستی قرار گیرد، گزینه‌های بیشتری برای تلافی این حمله داشته باشد.

دلیل دیگر ذکر شده از سوی آنها این بود که اقدام مذکور از سوی ایران، در واکنش به امضای پیمان همکاری‌های راهبردی میان آمریکا و افغانستان انجام می‌گیرد.

با این حال، امروز یکی از مقامات بلندپایه سابق طالبان در مصاحبه‌ای با تکذیب این خبر، شایعات مطرح از سوی روزنامه‌های یاد شده را زیر سؤال برده است.



در همین راستا، سایت خبری «پاک تریبیون» پاکستان، اظهارات «سید اکبر آقا»، از مقام بلندپایه سابق طالبان را منتشر کرده که گشایش دفتر از سوی طالبان در ایران را غیرممکن دانسته است.

وی در پاسخ به پرسشی در این باره گفته: «این امر مطلقاً غیرممکن است. طالبان در ایران دفتری افتتاح نخواهد کرد».

در همین حال، محمد دهقانی، سخنگوی سفارت ایران در افغانستان نیز ضمن رد ادعا‌ها در این باره گفته است که دولت‌های خارجی در تلاش برای ایجاد منازعات منطقه‌ای و استفاده از آن به سود خودشان هستند.

در حقیقت، انتشار شایعه اخیر را می‌توان در راستای طرح کلی دولت‌های غربی در هفته‌های گذشته برای معرفی ایران به عنوان حامی اصلی تروریسم در نظر گرفت. در راستای این طرح، رسانه‌های غربی به تازگی در سطح گسترده‌ای، اقدام به انتشار اخبار و تحلیل‌های جهت دار به منظور محکوم کردن ایران می‌کنند. بی‌گمان، شایعه همکاری ایران با طالبان، با توجه به خاطره انجام حمله ۱۱ سپتامبر به دست این گروه و القاعده، می‌توانست در همراه کردن افکار عمومی جهانی با غرب علیه ایران کارآمد باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۱۰
این امریکاییها و اسراییلیها دیگه نمیدونن چطور جامعه جهانی را علیه ایران بدبین وتحریک کنن!!پس ازراه انداختن دوجنگ قبلی درافغانستان وعراق با همین حرفهای مفت ؛پس از گذشت یک دهه تازه یادشون افتاده که پس ازمحکومیت ساختگی ایران به پرداخت غرامت به بازماندگان 11سپتامبر در راستای همین امر ایران رو به رابطه داشتن بیشتربا طالبان محکوم کنن و همین طور برن جلو.....آخه یکی نیست بگه اولاًایران با طالبان از اولش مشکل عقیدتی داره که آبشون تو یه جوب نمیره ثانیاًهمین طالبان(وهابی) سیاستش با منافع ما درهمه جا اکثراً معارض هست.ثالثاً خودطالبان هم داره میگه همچین چیزی نیست.یه زمانی سیاست مداران دنیا یه جور دروغ میگفتن که زیاد ضایع نباشه ولی الان دیگه دروغ که میگن هیچ ،دروغ هاشون ضایع هم است.
همینمون کم بود...
هنوز اینقدر ضعیف نشدیم که گدایی طالبان و القاعده را بکنیم
طالبان هیچ فرقی با آمریکا نداره. هر دو به یه اندازه خطرناکند
اخه یه کشور نیم وجبی(اسرائیل) رو که اگه ایران اراده کنه تو 48 ساعت تبدیل به بیابون میکنه چه نیازی به طالبان و این حرفا هست ، دنبال بهونه میگردن به یاوه گویی افتادن
توفیق جان ، هنوز اینقدر ضعیف نشده ایم چیه ؟ ضعیف که نشدیم هیچ ، نخواهیم هم شد بلکه به قول رهبر معظم ، ایران امروز صد برابر از 30 سال قبل قوی تر است و عربده کشی های آمریکا و اسرائیل هم گویای همین واقعیت است چون واقعا" جرات حمله ندارند فقط تهدید میکنند و عربده میکشند و متهم میکنند . همین . واقعا" در مقابل ایران مستاصل شده و به بن بست رسیده اند .
طالبان؟واقعا!
در قطر دفتر زدند سرو صدا نشد.در ايران نزده سرو صدا راه مياندازند.
دشمن دشمن ما دوست ماست .
دليلي بر عدم همكاري ما با دشمنان امريكا نيست
نشون می ده مردم آمریکا چقدر نادونن واقعا که هر مزخرفی رو میشه هالیودی به خوردشون داد.
طالبان دست پرورده خود آمریکاست این شایعه را میندازن تا ببینن بازخورد ایران به این شایعه چیه والا در شأن ایران نیست که دنبال همچین گروه هایی باشه%
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
وب گردی