بازدید 6834

پيشرفت ايران در بومي‌سازي فناوري رادار

کد خبر: ۲۶۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۳ 26 July 2012
رييس ستاد توسعه فناوري هوافضا از پيشرفت گسترده ايران در بومي سازي تکنولوژي رادار در بخش‌هاي خصوصي، دولتي و دانشگاهي خبر داد.

به گزارش ايسنا، مهندس سيدمهدي فرحي با اشاره به رادار شناسايي رونمايي شده با حمايت ستاد توسعه فناوري هوافضا که در بخش خصوصي طراحي و ساخته شده است، گفت: به طور کلي رادار يک مولفه اساسي هوافضاست كه در عرصه‌هاي مختلف اين فناوري همانند امور فرودگاهي کاربرد دارد و از آن مي‌توان بعنوان چشم هوافضا نام برد.

وي افزود: تکنولوژي رادار يکي از حلقه‌هاي مفقوده هوافضاي کشور بود و ما سال‌هاي متوالي چه پيش از انقلاب و چه پس از آن تا همين چند سال گذشته در اين زمينه پيشرفت آن چناني نداشتيم و به لطف خداوند و به همت متخصصان کشور هم در بخش خصوصي و هم دولتي و دانشگاهي، امروز مي‌توانيم ادعا کنيم که در اين عرصه حرفهايي براي گفتن داريم و گام بسيار بلندي را در اين زمينه برداشته‌ايم.

فرحي تصريح كرد: پژوهشگران كشور با حمايت ستاد توسعه فناوري هوافضا، موفق به طراحی و ساخت رادار شناسایی شدند كه به فرودگاه‌های كشور در ایجاد یك شبكه ارتباطی قوی و سریع در مواقع عادی یا بحران كمك می‌كند.

وي افزود: مراحل طراحی، ساخت و راه‌اندازی این رادار شناسایی توسط متخصصان شركت دانش بنیان داخلي و با حمایت ستاد توسعه فناوری هوافضا انجام شده است.

رييس ستاد توسعه فناوري هوافضا با بيان اينكه طرح رادار شناسایی با هدف بومی سازی و قطع وابستگی كشور در تمامی زمینه‌های مرتبط انجام شده است و تولید آن امنیت بالا و امكان تبادل اطلاعات بالا را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: این محصول به صنایع فرودگاهی كشور برای ایجاد یك شبكه ارتباط قوی و سریع هنگام بحران كمك می‌كند و با توجه به تحریم‌های موجود، بسیاری از كشورهای در حال توسعه از داشتن چنین محصولات و سامانه‌ها محرومند، این در حالی است كه متخصصان داخلی این محصول را با استفاده از توانمندی‌های بومی، طراحی و تولید كرده‌اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار