بازدید 4441

کنترل خودرو با حالات صورت امکانپذیر شد

کد خبر: ۲۵۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲ 23 July 2012
مهندسان اقدام به ارائه تجهیزات الکترونیکی برای خودروها کرده‌اند که راننده بتواند در کنترل خودرو از حرکات سر و حالات صورت بهره بگیرد تا هیچ عاملی مانع از تمرکز وی در مسیر نشود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسگر مادون قرمزی که روی داشبورد نصب شده از قابلیت تشخیص حالات صورت راننده برای کنترل اتومبیل برخوردار است.

یک رایانه مخفی در داخل ماشین این حرکات را به فهرستی از فرمانها برای رادیو، ناوبری ماهواره ای، سیستم گرمایی و تلفن همراه تبدیل می کند.


هانس راث مدیر فناوری در شرکت هارمان که این سیستم را طراحی کرده است اظهار داشت: این فناوری تا دو سه سال دیگر وارد جاده ها می شود

این حرکات پیش از نهایی شدن در حال آزمایش قرار می گیرد، برای مثال راننده می تواند با یک چشمک رادیو و سیستم پخش موسیقی را روشن و خاموش کند.

این فناوری طوری طراحی شده است که رایانه خودرو میان پلک زدنهای تصادفی و چشمک ارادی به واسطه طول زمان تمایز قائل می شود.

رانندگان می توانند با تکان دادن سر خود به راست و چپ، صدای پخش موسیقی و رادیو را کم و زیبا کنند و با یک ضربه روی فرمان خودرو ایستگاه رادیویی بعدی و یا فایل موسیقی بعدی را انتخاب کنند و با بالابردن دست چپ خود سیستم گرمایشی خودرو را به کار اندازد و با پایین آوردن دست چپ خود سیستم تهویه هوا را روشن کند.

راننده همچنین می تواند با نشان دادن حرکات دست در نزدیک سرخود به معنای یک تماس تلفنی و همچنین گفتن نام فردی که قرار است با وی صحبت کند، تلفن وی را شماره گیری کند.

این فناوری به این معنا است که رانندگان می توانند کارکردهای داخل خودرو را بدون این که حواسشان از جاده منحرف شود انجام دهند.


درحال حاضرفهرست این حرکات درحال آزمایش است تا طراحان اطمینان حاصل کنند که این حرکات در تمام کشورها از نظر فرهنگی قابل پذیرش است

مهندسان و کارشناسان شرکت هارمان نمونه اولیه یک خودرو را ارائه داده اند که می تواند تا دو سال آینده وارد خیابانها و جاده ها شود.

هانس راس مدیر بخش فناوری در شرکت هرمان اظهار داشت: این فناوری با هدف کاهش موضوعاتی صورت گرفته که در داخل خودرو می تواند حواس راننده را به خود معطوف کند.

وی افزود: اگر راننده مجبور نباشد که دستان خود را از فرمان جدا کند یا به این طرف و آن طرف در اتومبیل نگاه کند بی تردید شرایط امن تری برایش فراهم می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی