بازدید 8653

زهراي سه ساله قرباني اعتياد مادر شد

کد خبر: ۲۵۸۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲ 18 July 2012
چهارشنبه 21 تيرماه سال جاري در تماسي با اورژانس اجتماعي 123 يك مورد كودك آزاري در اصفهان گزارش شد و "زهرا - ك" كه به گفته همسايه‌ها توسط مادر معتاد خود مورد آزار قرار گرفته بود با حكم مداخله مددكاري اجتماعي روانه بيمارستان شد.

به گزارش ایسنا، "زهرا- ك"، سه ساله، نخستين كودكي است كه پرونده كودك آزاري او در روزهاي گرم تابستان اصفهان مورد توجه‌ رسانه‌ها قرار گرفته است. اين كودك كه به لحاظ جسمي به شدت آسيب ديده است، پس از انتقال به بيمارستان دايي خود را عامل اصلي آزارها معرفي مي‌كند.

گزارش‌ها مادر را عامل كودك آزاري معرفي مي‌كند

مددكار اجتماعي اين كودك در خصوص وضعيت جسمي زهرا گفت: آثارگارگرفتگی، بریدگی و پارگی بر روی بدن این کودک ديده مي‌شود.

سمیه محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه اصفهان،‌ افزود: عفونت‌های بسيار شدیدی زیر بغل این کودک مشاهده می‌شود و هم‌چنين گزارشي از احتمال تجاوز به كودك ارايه و براي بررسي به پزشكي قانوني ارسال شده است.

اين مددکار اجتماعی گفت: مادر زهرا معتاد به مواد مخدر است و به همين دليل فرزند خود را مورد آزار جسمي قرار داده است.

محمدي ادامه داد: زهراي سه ساله به دور از پدر و دركنار مادر زندگي مي‌كند و اگرچه كودك، دايي خود را عامل اصلي آزارها مي‌داند اما گزارشاتي وجود دارد كه مادر را عامل كودك آزاري معرفي مي‌كند.

كودك آزاري‌ها نسبت به جمعيت اصفهان ناچيز است

هم‌چنين دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، منطقه اصفهان، گفت: پرونده‌ای در دادگستری اصفهان برای این حادثه تشکیل شده، اما عامل اصلي كودك آزاري تاكنون مشخص نشده است.

محمدرضا حبیبی با تاکید بر اینکه بحث تجاوز به این کودک تکذیب شده است، افزود: بر اساس شواهد و قرائن موجود در پرونده، كودك قبل از اينكه تحت آزار قرار گيرد تصادف كرده اما تاكنون مشخص نشده كه كدام جراحت در اثر تصادف و كدام يك ناشي از كودك آزاري است.

وي ادامه داد: متاسفانه مادر این کودک معتاد به مواد مخدر و هم اكنون به علت اعتیاد و قصور در انجام خدمات درمانی بعد از تصادف کودک تحت تعقیب قرار دارد.

وي با بيان اينكه کودک آزاری‌های گزارش شده نسبت به جمعیت کلانشهر اصفهان بسيار كم است، ادامه داد:کودک آزاری در قانون عنوان مجرمانه دارد و مجازاتی نيز برای آن تعیین شده است.

موارد کودک آزاری با افزایش آمار طلاق بیشتر شده است

سال گذشته آلما رجایی فرد، عضو انجمن حمایت از کودکان بدسرپرست در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا، منطقه اصفهان، موارد کودک آزاری را با افزایش آمار طلاق مرتبط اعلام کرده بود.

وي نزدیک شدن به خانواده‌هایی که کودکان در آنها نیاز به کمک دارند بسیار دشوار دانست و گفت که بايد در برقراري ارتباط با اين گونه خانواده‌ها دقت كرد چراكه ممكن است کودک به دلیل رفتار مشاور و یا اعضای انجمن در معرض خطر قرار گيرد.

اين كارشناس حقوق به افزایش اعتیاد مادران در سالهای اخیر اشاره و تصریح کرد که علاوه بر این بسیاری از موارد کودک آزاری در میان مهاجران دیده می‌شود و مهاجرت والدین دراین پرونده‌ها مشکل ساز است.

رجایي فرد اضافه کرد که گاهی با پرونده‌هایی روبه‌رو هستیم که تنها پدر و مادر و فرزندان در اصفهان ساکن هستند و دسترسی به سایر اقوام ممکن نیست برای مثال در بهارستان موارد بسیاری کودک آزاری گزارش می‌شود که بیشتر موارد را مهاجرین تشکیل می‌دهند و سایر بستگان مثل پدر و مادر بزرگ که می‌توانند به حمایت از کودک کمک کنند در دسترس نیستند.

وی با بیان اینکه گاهی افرادی که موارد کودک آزاری را گزارش می‌دهند با تهدید رو به‌رو می‌شوند، افزود: تا زمانی که پای پلیس و شهادت در دادگاه مطرح نباشد گزارش دهندگان همکاری می‌کنند، اما به محض مراجعه مراجع قضایی و یا حضور برای شهادت در دادگاه افراد گفته‌‌های خود را انکار می‌کنند.

رجایی فرد در گفت‌وگوی خود با ایسنا با اشاره به اینکه اهرم‌های قانونی برای حمایت از کودک کافی نیست و یا حداقل اهرم‌های قانونی در پرونده‌هایی که از طریق انجمن در مراجع فضایی پیگیری شده تاثیر مطلوبی در بر نداشته است، گفت که اقدامات قضایی در بیشتر موارد به یک تعهد ختم شده و پس از آن دسترسی به خانواده‌ها بسیار سخت و یا حتی غیر ممکن می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست