بازدید 28556

هنوز هستند والدینی که کودکانشان را زنده به گور می‌کنند!

اگر دست از کتمان آمار برداشته و «هشدار ساوه» را جدی بگیریم، آنگاه ‌می‌توان امید داشت روش‌هایی برای تعیین این دست مادران سنگدل در پیش گرفته شده و با ‌حمایت از ایشان، تلاشی جمعی برای کاستن از درد نوزادان معصومی که باید با درد متولد شوند، در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۳۹۲۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸ 13 April 2014
وقتی می‌شنویم در شهر ساوه با جمعیت حدود دویست و شصت هزار (بنا بر اساس سرشماری سال ۹۰)، سیزده نوزاد در سال گذشته با اعتیاد متولد شدند، اگر با ریاضیات بخواهیم نوزادان معتادی را که در کشور متولد می‌شوند، حساب کنیم، به عدد چند هزار خواهیم رسید که بسیار دردناک است و لابلای آمارهایی که هرگز اعلام نمی‌شوند، گم می‌شود!

به گزارش «تابناک»، هر چه درباره اعتیاد و معضلاتی که همراه آن در جامعه پدید می‌آید، بشنویم و از شمار روز‌افزون جرایمی که به این قشر نسبت داده می‌شود، نگران شویم، باز هیچ کدام تا این اندازه دردناک نخواهد بود که می‌شنویم در سال ۹۲ تنها در شهرستان ساوه، ۱۳ نوزاد معتاد متولد‌ و در بیمارستان بستری شده‌اند.

رقیه خرم، مدیر گروه بهداشت خانواده معاونت بهداشتی دانشکده علوم پزشکی ساوه با اعلام این خبر به ایسنا گفت: متأسفانه شیوع اعتیاد در میان گروه‌های ‌جمعیتی علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی و فرهنگی، باعث بروز بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های واگیردار خواهد شد و سلامت جامعه را تحت تأثیر قرار خواهد داد که از جمله آن‌ها، روند رو به رشد مصرف مواد مخدر است.

وی افزود: بر پایه آمار موجود، در سال ۱۳۹۲، 21  مادر باردار معتاد به بیمارستان‌های شهرستان مراجعه و از این تعداد، ۱۶ مادر زایمان کرده‌اند که یکی از جنین‌ها مرده متولد شده و از ۱۵ نوزاد زنده متولد شده‌، ۱۳ نوزاد به علت عوارض مصرف مواد مخدر در بخش نوزادان بستری شده‌اند‌.

خرم در ادامه گفت: از این تعداد، سرپرستی پنج نوزاد به دلیل ‌صلاحیت نداشتن پدر و مادر برای ‌نگهداری از آن‌ها گرفته و به سازمان بهزیستی واگذار شده است، در حالی که متأسفانه یکی از نوزادان HIV مثبت داشته است.

این مسئول با بیان اینکه اعتیاد یک بیماری پیش‌رونده مزمن است، افزود: بسیاری از زنان توسط مردانی که بیشتر از اعضای خانواده‌شان (همسر، برادر یا پدر) هستند، به مصرف مواد مخدر روی آورده و معتاد شده‌اند. البته اعتیاد زنان، ‌پنهانی است و به اندازه مردان آشکار نیست. زنان مصرف‌کننده مواد مخدر با توجه به احساس شرم و گناه، به رغم وجود مشکلات عدیده جسمی و نیاز به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی به هیچ مرکزی ‌نمی‌روند و در صورت مراجعه نیز موضوع اعتیاد خود را مطرح نمی‌کنند.

خرّم در ادامه پنهانی بودن اعتیاد زنان را عامل مکتوم ماندن آمار واقعی شیوع این پدیده شوم در این قشر شد و گفت: به همین دلیل آمار موجود، برآیندی از سطح آسیب است، نه آمار واقعی. این آمار تنها هشداری است برای همه مسئولان و تصمیم‌گیرندگان، تا مداخلات و راهکارهای مناسبی برای حل این مشکل برنامه‌ریزی کنند.

همان گونه که از آمار ارائه شده توسط این مسئول می‌توان دریافت، مصرف مواد مخدر توسط مادر باردار، موجب بروز اعتیاد در جنین شده و از یک سو شانس زنده ماندن جنین را کاهش می‌دهد و از سوی دیگر، در صورت زنده ماندن جنین، پای نوزادی را به این جهان باز می‌کند که از‌‌ همان آغاز راه، با مشکلات زیادی همراه است؛ مشکلاتی که در رشد جنین هم خود را نشان داده و اگر به مشکلات اسکتی، قلبی، عروقی و مغزی وی منجر نشده باشد، دست کم نوزادی با وزن کم و سر کوچک و البته معتاد نصیب پدر و مادر و جامعه خواهد کرد.

گویی آگاهانه یا ناآگاهانه تلاشی از طرف والدین، به ویژه مادر برای زنده به گور کردن نوزاد شده باشد که درصدی بالایی به موفقیت می‌‌انجامد و جان جنین را می‌گیرد و اگر اینچنین نشود هم، شانس تولد نوزادی سالم را به کمترین میزان خود می‌رساند.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که کمتر در بررسی اثرات شوم اعتیاد، تولد نوزادان معتاد مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تقریبا هیچ کار پیش‌گیرانه‌ای به این منظور تدارک دیده نشده است تا آمار رو به افزایش مادران معتاد، نوید تولد روز‌افزون نوزادان معتاد را داده و این ضرورت را یادآور شود که باید کارهایی در این زمینه انجام ‌داد.

شاید اگر آمارهای شومی از این دست آشکار و اعلام شود، امثال نمایندگان مجلس، مسئولان وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و... دست به کار شده و در کنار اطلاع رسانی درباره عاقبت بارداری مادران معتاد، ‌روشهایی برای تعیین این دست مادران سنگدل و مورد حمایت قرار دادنشان در دستور کار قرار گرفته و تلاش‌ جمعی برای کاستن از درد نوزادان معصومی که باید با درد متولد شوند، در دستور کار قرار گیرد؛ به شرطی که «هشدار ساوه» شنیده شده و دست از پنهان کردن آمار و ارقام برداشته شود!
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۳۹
اگر من قدرت داشتم، حکم میدادم که این کثافت را با چرخ گوشت صنعتی چرخ کنند.
اینها حتی احتیاج به محاکمه هم ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
باید سنگسار شود خودش2نفر رو زنده بگور کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
خدا رحم کرد قدرت نداری.
ناشناس دیگر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
مشکل ما همینه عزیزم. اگر شما قدرت داشتی می رفتی روانشناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، پزشکی وسیاست میخوندی افرادی مثل این بدبخت را از افتادن دراین فلاکت نجات می دادی! مغز انسان چیزهایی را که یادمیگیره انجام میده مثل شما که میخواهی چرخ کنی! قصابی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
الان قدرت داری. بردار خودتو چرخ کن. فکر میکنی چه گلی به سر انسانیت زدی مثلا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
تو خودتم احتیاج به یه روانپزشک داریا!!!
ايراني00
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
كاش دولت همه معتادا رو تو دريا بريزه تا اين آشغالها ريشه كن بشن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
به نظر من شما خودتو سریعا به یک روان درمانگر خوب معرفی کن
مج
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
وا ویلتا
همه ی کارهای خلاف توسط افراد معتاد انجام می گیرد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
از جمله اختلاسهای کلان
ايراني00
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
از مقدار منفي ها ميتوان به تعداد معتادان پي برد!
من بعد از سالها اعتیاد، 21روزه پاکم،از خدا میخوام ریشه اعتیادو در بیاره.
پاسخ ها
گلپسر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
همت برای مرد هست
همت کن تا جلوی همه پیروز بشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
ادامه ادامه....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
افرین به همتتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
ایول مرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
سعي كن به افراد معتاد مشابه شرايط خودت هم كمك كني تا بتوانند مثل شما زندگي سالمي را تجربه كنند.
تبريك
بختیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
درود بر شما ...امیدوارم موفق باشی وتاآخرعمر وسوسه نشی
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
ایول من 9روز از تو جلوترم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۵
ایول،همت کن و دیگه طرفش نرو خداهم کمکت میکنه
از تو حرکت-از خدا برکت
پدر و مارد معتاد نمونه کاملی از این نوع پدر و مادر هستند.
چه کرده‌ایم با خودمان؟!
...
این مادران و فرزندان ایرانی هستند و هموطن ما
که متاسفانه به دلایل گوناگون از جمله فقر مالی و فرهنگی و یا خوددرمانی و یا بیماری های روانی
دست به نوعی خود درمانی و یا توسط پدر معتاد برای همراه داشتن به اعتیاد روی آورده اند
و جامعه در برابر ایشان باید پاسخ گو باشد رهاکردن این هموطنان به معنای پاک کردن مسئله و نه حل مسئله هست
دولت و ملت وظیفه دارند به عنوان یک شهروند حقوق این افراد را رعایت و در جهت درمان ایشان اقدام نمایند
اگر ما به این افراد به عنوان یک انسان و خلیفه خدا روی زمین نگاه کردیم به خود خواهیم لرزید چرا این هموطنانمان را به حال خود رها کردیم
مطمئن باشیم روزقیامت از خانواده این افراد و از جامعه و دولت و تمام کسانی که میتوانستند در بازسازی و بازگرداندن این افراد به جامعه نقش داشته باشند و کوتاهی کردند سئوال خواهد شد
قانونی سفت و سخت برای نگهداری از این کودکان باید تصویب شود و انها را از چنین پدران و مادرانی ،دورکرد .
با چرخ کردن و سنگسار کردن مادر معتاد کاری درست نمی شه باید خیلی ریشه ای به فکر حل چنین مشکلاتی پرداخت و دست کم با فرهنگ سازی و حمایت مراکز بهداشت مادر معتاد بدونه که باید از باردار شدن جدا جلوگیری بکنه
به نظر من عامل نود درصد مشکلات بیکاری هست.
خدا به ما رحم کند که به داد هم نمی رسیم وروز به روز فقر اعتیاد وجنایت بیشتر می شود به نظر من هیچ چیز مانند اعتیاد دردناک نیست
خوب است نگاهی دوباره به اسلام و قرآن داشته باشیم. هنگامی که اسلام در سرزمین عربستان آمد ، اعراب وحشی مبادرت به زنده بگور کردن فرزندان خود می کردند. سوره مبارک تکویر بدین مضمون نازل شد : اذا الشمس کورت ... هنگامی که خورشید به هم می پیچد . و اذالنجوم انکدرت .... و هنگامی که ستارگان تیره شوند .... و منظور به انتها رسیدن دنیاست. خداوند متعال فرموده که دنیا را به انتها میرسد و در آنجا چه می خواهد بکند؟ فرموده : آن هنگام از دختران زنده بگور شده سوال می شود ، بای ذنب قتلت ... به چه گناهی کشته شدید؟ یعنی این مسئله این قدر مهم است. من به نوبه خودم از خداوند میخواهم که من و خانواده ام را از عذابی که به واسطه گناه اینان نازل می شود در امان بدارد.
باید علت را ازبین برد ریشه باید خشکانده شود بنظ شما چرا این اتفاقات می افتد....
حالا فهمیدم ابلیس بیخود به خداوند نگفت انسان خلق میکنی که بر روی زمین شررات کند.
معتاد یعنی کسی که خوب و بد زندگی اش را مدیریت نمی کند
بنابراین باید کار کارشناسی روی روان او انجام شود تا خوب خود را بیشتر مد نظر قراردهد
و با فشار و دعوا و زندان و کشتار درست نیم شود زیرا تا درون کسی آگاه نشود از بیرون نمی شود کاری کرد !!!!!!!!!!!!!1
کاری ندارم تعدادی کمی از سر خوشی معتاد میشن ، بقیه افرادی که معتاد میشن از فقر و فلاکت به این مسیر کشیده میشن
تا حالا پرسیدین چرا معتاد شدی؟؟
زمینه زندگی سالم رو فراهم کردی ولی با این وجود معتاد شدن؟؟؟
حالا یه عقل کل از خودش حکم چرخ گوشت صنعتی میده یکی دیگه حکم سنگسار!!!!!!!!!!!
پیش خودت نمیگی شاید آسیبی که من به این جامعه رساندم بیشتر از آسیب فرد معتاد که از سر ناچاری و بد بختی و سگ مرگی بیشتر بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بهریشه ها فکر کنید به جای چرخ گوشت
اولااعتیادشرط گرفتن ازحق حیات برای کسی نیست دوما"دریکی ازروستاهای شهرستان ما نوزادان رابه جرم این که دخترهستند زنده به گورمی کنند اعتیادکه چیزی نیست درمقابل این جرم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
تابناك جان لطفا در تيترهايي كه انتخاب مي كنيد بيشتر دقت كنيد.
من فكر كردم واقعا كسي بچه اش را زنده به گور كرده است.
مگه خبرها رو نخوندید یکی تو روستاهای خوزستان 2 قلوهای یک ساله خودش رو زنده به گور کرده طفلک بچه های معصوم. بخدا اگه حیوون دلش میومد همچین کاری بکنه. یا امام زمان هر چه زود تر ظهور کن اینجا از عاشورا بدتره..
اقای ناشناس یک نفر همین اول هفته 2 پسر یک ساله دو قلوش رادر شادگان خوزستان زنده به گور کرده است .خدا این جانی بالفطره و تمامی جنایتکاران و کودک ازاران را لعن ابدی کند.
خوب بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان