بازدید 7752

درخواست لغو سمفونی كارون

وی مدعی شد 'شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران' با برگزاری این سمفونی ، قصد 'توجیه عملكرد خود در تخریب اراضی كشاورزی، محیط زیست، پوشش گیاهی و جانوری و مهاجرت اجباری روستائیان' را دارد.
کد خبر: ۲۵۳۱۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۶ 23 June 2012
رییس مجمع ملی تشكل های كشاورزی كشور در راستای حمایت از كشاورزان استان خوزستان، خواستار لغو سمفونی 'كارون' ساخته 'مجید انتظامی' شد.

'مسعود اسدی' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: 'سمفونی كارون' توسط شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران در راستای جشن خودكفایی صنعت سدسازی كشور، توسط استاد مجید انتظامی در تاریخ 16 تیرماه سال جاری در تالار وحدت تهران اجرا خواهد شد.

وی مدعی شد 'شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران' با برگزاری این سمفونی ، قصد 'توجیه عملكرد خود در تخریب اراضی كشاورزی، محیط زیست، پوشش گیاهی و جانوری و مهاجرت اجباری روستائیان' را دارد.

رییس نظام صنفی كشاورزی استان خوزستان با بیان این كه خشكی رودخانه های بزرگ و جلگه سبز و پهناور استان خوزستان، ره آورد سدسازی های این شركت است، اظهارداشت: براساس اعلام شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران، این سدسازی ها به منظور كاهش مشكل كم آبی اراضی كشاورزی منطقه بوده، در حالی كه سدسازی های این شركت فقط با نگاه تولید برق ایجاد شده است.

اسدی ادامه داد: طی سالهای اخیر سدسازی های متعدد رود كارون به جزء ایجاد مشكلات عدیده برای كشاورزان و روستائیان پیامد دیگری در پی نداشته است.

این مقام مسئول تصریح كرد: در زمان نیاز كشاورزان به آب، آب ذخیره شده پشت سدها رها سازی نمی شود، این در حالیست كه سال 87 برای تولید برق منابع عظیمی از آب پشت سدها رهاسازی شد كه در نهایت خسارت جبران ناپذیری به كشاورزی استان خوزستان وارد كرد.

وی، 'سد كارون ۳' در مسجدسلیمان،'سد كارون ۴' ایذه و دهدز، 'سد دز' در دهدز و لردگان ، 'سد گتوند علیا' دزفول و بالادست كارون و اجرای سدسازی خرسان ۱ و ۲ و ۳ در سرشاخه های كارون در لردگان،‌ تونل انتقال آب از سرشاخه های كارون در كوهرنگ موسوم به تونل كوهرنگ ۱ و ۲ و ۳ و طرح انتقال آب بهشت آباد از سرشاخه های كارون به فلات مركزی ایران را از جمله سدسازی ها و انتقال آب رودكارون عنوان كرد.

اسدی تاكید كرد: به طور حتم با ادامه روند سدسازی و انتقال آب رودكارون باید شاهد خشكی این رودخانه در آینده نه چندان دور باشیم.

وی، با توجه به این كه مسئولان شركت توسعه منابع آب و نیروی ایران هدف از سدسازی را اشتغالزایی می دانند گفت: در حالی كه بیكاری و آوارگی روستائیان از تبعات سدسازی ها در كشور است.

رییس نظام صنفی كشاورزی استان خوزستان تصریح كرد: هم اكنون آب شور خلیج فارس در رودخانه كارون پیشروی كرده و باعث شوری آب این رودخانه شده است.

اسدی اظهارداشت: همچنین با وجود گنبدهای نمكی در پشت سد گتوند وضعیت آب كشاورزی مردم خوزستان با بحران مواجه شده و هم اكنون آب و اراضی كشاورزی به دلیل افزایش شوری از وضعیت مطلوبی برخوردار نیست.

وی به خشكی درختان خرما به دلیل شوری آب اشاره كرد و گفت: همچنین ماهیگیران منطقه كه تنها منبع درآمدشان صید از رودكارون بوده نیز با مشكل صید این نعمت خدادادی نیز مواجه شده اند.

رییس مجمع ملی تشكل های كشاورزی گفت: به طور حتم لغو سمفونی كارون توسط استاد 'مجید انتظامی' می تواند، اقدام معنوی در راستای حمایت از كشاورزان استان خوزستان باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی