بازدید 9074

جزییات خودداری اپل از فروش كالا به يك ايراني

شرکت اپل به طور گسترده در حمايت از نژادپرستي به عنوان بخش اصلي سياست‌هايش بدنام است و اين اقدام اخير به عنوان نمونه‌اي دیگر از نژادپرستي اين شرکت تلقي مي‌شود.
کد خبر: ۲۵۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۳ 22 June 2012
کارکنان فروشگاه اپل در آمريکا در اقدامي نژادپرستانه از فروش محصولات خود به ايرانيان خودداري کردند و مي‌گويند كه از سياست رسمي اين شرکت پيروي مي‌کنند.

به گزارش ايسنا، يک دختر ۱۹ ساله در شهر آلفارتا در ايالت جورجيا به تلويزيون دبليو اس بي گفت که (فروشنده) فروشگاه اپل محله زندگي وي، پس از اين که شنيد با عموي خود فارسي صحبت مي‌کند از فروش هر گونه محصولات اين شرکت خودداري کرد.

به گزارش شبكه خبري پرس‌تي‌وي، اين کارمند فروشگاه اپل به منظور توجيه اين اقدام نژادپرستانه به سحر ثابت، شهروند آمريکايي گفت که اين شرکت فروش محصولات‌شان به کشورهايي که تحت تحريم آمريکا هستند را ممنوع کرده است.

شرکت اپل در سايت اينترنتي خود اعلام کرد: آمريکا کشورهاي کوبا، ايران، کره شمالي، سودان و سوريه را تحت تحريم کامل قرار داده است.

شرکت اپل به طور گسترده در حمايت از نژادپرستي به عنوان بخش اصلي سياست‌هايش بدنام است و اين اقدام اخير به عنوان نمونه‌اي دیگر از نژادپرستي اين شرکت تلقي مي‌شود.

اپل گفته است: صادرات، صادرات مجدد، فروش يا تهيه، مستقيم يا غيرمستقيم اجناس، نرم‌افزار، فن‌آوري (از جمله اطلاعات فني) اپل يا خدمات به هر يک از اين کشورها بدون اجازه اوليه دولت آمريکا از آمريکا يا توسط شخصي آمريکايي در هر جايي ممنوع است.

به گفته ثابت، فردي در امور مشتريان شرکت اپل پس از پوزش‌خواهي از او به خاطر آن چه که در فروشگاه رخ داد به وي گفت که نمي‌تواند هيچ يک از محصولات اين شرکت را که با استفاده از اينترنت درخواست کرده است، خريداري کند.

اين نخستين باري نيست که شرکت اپل به دليل سياست‌هاي تبعيض‌آميز خود مورد انتقاد قرار گرفته است.

دو مرد آمريکايي آفريقايي‌تبار در ماه مه سال ۲۰۱۱ به دليل اعمال تبعيض‌ نژادي عليه خود در فروشگاه شرکت اپل در منهتن نيويورک، از اين شرکت به دادگاه شکايت کردند.

اين دو پرونده پس از آن در دادگاه فدرال عليه شرکت اپل طرح دعوا شد که يک کارمند سفيدپوست شرکت به خاطر رنگ پوست اين دو فرد از آن‌ها خواست فروشگاه را ترک کنند.

شوراي ملي ايرانيان مقيم آمريکا نيز اقدام شرکت اپل را در اعمال تبعيض عليه مشتريان فارسي‌زبان و سياست‌هاي تبعيض‌آميز عليه آن‌ها محکوم کرد.

اين شورا در نامه‌اي سرگشاده به تيم کوک، مديرعامل شرکت اپل نوشت: جامعه آمريکايي‌هاي ايراني‌تبار از اين که کارکنان شرکت اپل در فروشگاه‌هاي مختلف اپل از فروش محصولات اين شرکت به مشتريان ايراني به خاطر قوميت پارسي خود خودداري کرده‌اند، عميقا نگران و خشمگين است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی