بازدید 4471

پيام اينترنتي براي مرد تاجر 70 ميليون تومان آب خورد

کد خبر: ۲۵۲۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۲ 21 June 2012
يک مرد تاجر وقتي ايميلش را باز كرد از سه كمپاني و سايت جداگانه پيام‌هايي را دريافت كرد كه در آن برنده خوشبخت معرفي شده بود.

به گزارش جام جم به تقل از  پايگاه پليس، يكي از اين كمپاني‌ها اعلام كرده بود كه شما به همراه 9 مشترك اينترنتي ديگر به اين جايزه دست يافته‌ايد. اين در حالي است كه دو كمپاني ديگر نيز اين مرد را برنده 450 هزار دلاري معرفي كرده و از او درخواست اطلاعات کرده بودند.

صاحبان کمپاني‌ها از او خواستند به منظور جابه‌جايي پول به ايران مبالغي به اين منظور و همچنين مبالغي بابت پرداخت بيمه و ماليات ويژه درآمدهاي اتفاقي نيز به شماره حساب داده شده واريز كند.

مرد تاجر ابتدا تلاش كرد اين پول را پرداخت نكند، ولي وقتي متوجه شد براي دريافت جايزه‌اش چاره‌اي جز تسليم در برابر درخواست كمپاني‌هاي خارجي ندارد، حدود 30 هزار يورو به حساب آنان واريز كرد به اميد اين‌كه به ثروت بادآورده‌اي دست خواهد يافت. پس از گذشت مدت طولاني وقتي مرد تاجر متوجه شد ديگر تماسي با وي گرفته نمي‌شود و به تماس‌هاي او نيز پاسخي نمي‌دهند، پي برد كه در دام كلاهبرداران اينترنتي گرفتار شده است.با شكايت مرد تاجر تحقيق در اين زمينه ادامه دارد.

پليس اعلام کرد، اين گروه‌ها با درج شماره تلفن يا شماره بانكي به عنوان عامل، سعي در جلب توجه و اعتمادسازي كاربران دارند.

هشدارهاي پليس فتا

1‌ـ در صورت مواجه شدن با اين‌گونه پيغام‌ها به آنها پاسخ ندهيد و از ارسال اطلاعات شخصي خود در پاسخ به اين‌گونه موارد خودداري كنيد.

2‌ـ هنگام مواجهه با اين‌گونه موارد مراقب فريب اين ايميل‌ها باشيد و خود را به مخاطره نيندازيد.

3‌ـ قوانين موجود در فضاي وب و معاملات الكترونيكي بين‌المللي به صورت كامل در ايران مورد قبول و قابل اجرا نيست و حتي شركت‌هاي ارائه‌‌كننده سرويس‌هاي لاتاري كه داراي رتبه بين‌المللي هستند، نيز اعتبار و ضمانت اجرايي براي انجام تعهداتشان در ايران را ندارند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست