بازدید 24733
مبتلا به موازی کاری یا‌‌ رها شده بی‌متولی؟

ظلم دوچندان در حق مظلومان خیابانی!

ساعت ده شب است؛ چند دختر بچه و پسر بچه هفت، هشت ساله اتوبوس را روی سرشان گذاشته‌اند تا شاید خستگی کار و کاسبی در خیابان‌های دور و اطرافمان از یادشان برود. می‌دانیم که گناه دارند و طفلکی هستند و... اما ما هم مثل راننده اتوبوسی که موقع کرایه گرفتن این کودکان را نمی‌شمرد، یادمان می‌رود که چه باید بکنیم؛ همین مایی که در لباس پلیس و قاضی و مسئول هم که باشیم، در بهترین حالت، موضوع کارگران خیابانی را فراموش می‌کنیم!
کد خبر: ۲۴۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۴ 25 May 2012
احساس می‌کنیم که مافیایی در کار است؛ غافل از اینکه اگر احساسمان هم درست باشد، بی‌گمان مادری که کودک به بغل روزش را کنار خیابان به گل فروشی شب می‌کند، قطعا مظلوم واقع شده است، چه از طرف مافیای ندیده و چه طرف ما؛ باور ندارید؟

به گزارش «تابناک»، معضل کارگران خیابانی از آن دست آفت‌هایی که است که گسترش شهرنشینی برایمان به ارمغان آورده و عواملی چون توسعه نیافتگی به کمک آمده تا روز به روز بر گستره آن افزوده شود، تا جایی که تقریبا در همه شهرهای بزرگ به چشم می‌خورد و دیر نیست که در بقیه مناطق نیز تکثیر شود.

بدین ترتیب، خیابان‌های محل تجمع این گونه کارگران، روز به روز افزوده می‌شود تا به بهانه فروش گل، بادکنک یا اقلامی از این دست، ذره ذره انسانیتمان به تاراج رفته و دیده‌مان به دیدن این تصاویر عادت کند تا دیگر نتوانیم تشخیص دهیم که درست چیست و نادرست کدام!



اینجاست که ممکن است با دیدن پیرمرد فرتوتی که در چهار راه گل می‌فروشد، یا خرید فال از کودکی که ظاهرش به سیر نمی‌خورد، با این تصور که خرید از آن‌ها به منزله رونق دادن کاسبی ناسالم و سود رساندن به مافیای پشت صحنه است، دلسوزیمان را سرکوب کنیم؛ غافل از اینکه این ویژگی همیشه بد نیست و ممکن است، جایی به کار بیاید اما باقی‌مانده‌ای از آن در وجودمان نداشته باشیم.

اکنون کافی است، به یاد بیاوریم که چند بار دیر وقت شب از خیابانی گذر می‌کرده‌ایم که برای مادری بچه به بغل، کودکی خردسال، پیرمردی خسته و یا جوانی برنا و سالم حکم دکه خرید و فروش یک محصول خاص را داشته، ولی مافیای ذهنمان مانع از خرید از ایشان شده است؟

و پس از اندکی تأمل به یادمان خواهد آورد که نمی‌دانیم تعبیر دست‌های سودجوی پشت پرده از کجا به ذهنمان رخنه کرده است که قادر به گرفتن تصمیمی بیرون از این دایره کنونی نیستیم؟

مدیرکل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی، به تازگی از جمع‌آوری و ساماندهی بیش از شش‌ هزار کودک خیابانی در کشور خبر داده است. فرشید یزدانی، عضو انجمن حقوق کودک در این رابطه به شرق می‌گوید: مسئولان باید نگاه مبلمان شهری‌ گونه به کودکان کار و خیابان را کنار بگذارند؛ اینکه هر از چند گاهی با فراهم آوردن تمهیداتی خاص به فکر سروسامان دادن به چهره و مبلمان شهر و به فکر جمع‌آوری بچه‌های خیابانی برای شیک‌تر شدن پایتخت باشند. متأسفانه در این میان، بررسی نقش آسیب‌های اجتماعی کودکان کار، کمرنگ‏‌تر از همیشه پنهان باقی می‌ماند.
مسئولان ما متأسفانه یا به دنبال حذف سریع کودکان از شهر به منظور زیباسازی منظر شهری‌اند یا با رویکردی پلیسی و امنیتی به دنبال دستگیری کودکان برآمده‌اند. این‌ گونه ساماندهی‏‌های فصلی و موسمی از سوی سازمان‌های مسئول، دور باطلی است که در کمتر از یک ماه به بازگشت دوباره کودک به چرخه بیمار اقتصاد پنهان و غیررسمی کودکان کار و خیابان منجر می‌شود.
گویی انگار سپری یافته‌ایم تا به کمک آن همه انتقادهای احتمالی در مورود کمک نکردن به مستضعفین را دفع کنیم؛ بدون اینکه اندیشه‌ای در میان باشد.

بدین ترتیب، کافی است تا امثال ما و شمایی به جایی برسند تا هر چند سال یک بار هم که کارگران خیابانی به چشمان آمدند، طرح مقابله با آن‌ها را مد نظر قرار دهند؛ گویی به قول آن عضو انجمن حقوق کودک، کودکان کار (جامع‌تر بخوانید تا کارگران خیابانی برایتان تداعی شود) به چشم مبلمان شهری نگریسته می‌شوند؛ مبلمانی که فرسوده هستند و منظر شهر را تیره و تار کرده‌اند و لازم است جمع شوند!

البته این نگاه مبلمان وار هم روزهای خاصی از سال بروز می‌کند، وگرنه بیشتر زمان‌ها، پلیس هم که باشیم، یادمان می‌رود وظایفی در برابر این مظلومان داریم؛ یادمان می‌ماند که باید با سگ گردانی و بد حجابی مقابله مؤثر کنیم؛ اما سابقه تاریخی هم ندارد که به دنبال مافیای سود برنده از کارگران خیابانی طرح نیمداری را به اجرا گذاشته باشیم!

در این فراموشی همه‌گیر، دادستان‌ها هم به مانند ما هستند! هر چه از کنوانسیون‌های بین‌المللی حقوق کار به امضا رسانده باشیم، هم اسیر دست مجریانی از جنس خودمان هستند تا همچنان به عده‌ای در خیابان‌هایمان ظلم شود و نهادهای عام‌المنفعه و خیریه رنگ ببازند که «اگر خیری داریم و کارکرد دارند، چرا گدا هم داریم و هم این همه گدای گل فروش؟!»



می‌گوییم که گدا‌ها متوسط اغلبشان درآمد خوبی دارند، ولی نمی‌گوییم با کدام کار پژوهشی به این آمار رسیده‌ایم و اگر رسیده‌ایم، چرا اقدام تنبیهی برایشان در نظر نگرفته‌ایم؟

گمان می‌کنیم که باند هستند؛ اما هیچ شده به دنبال کشف این باند‌ها برویم تا دست کم خیالمان از بابت انجام وظیف راحت باشد؟

اصلا ما که یادمان رفته نهاد نظارت بر این معضل کجاست؛ آهای مسئولینی که وظیفه دارید، گوشه‌ای یادداشت کنید «معضل کارگران خیابانی راهکار نیاز دارد» تا ظلم دوچندانی که به امثال مادری که بچه بغل گلفروشی می‌کند یا کودکی که به جای بازی، فال فروشی می‌کند یا ... روا داشته می‌شود، یادتان نرود!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۳۰
انتشار یافته: ۵۴
خیلی جالب بود، سخن گز دل برآید لاجرم بر دل نشیند. واقعا سازمان های متولی چقدر در پی شناسائی باندهای مافیائی بوده اند؟ من خودم دیده ام که شخصی با اتومبیل مدل بالا این افراد را صبح زود در مقرهایشان پیاده می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
آره همش تقصیر مافیاست ... همش تقصیر مافیاست ... همش تقصیر مافیاست ... همش ...
کاملا موافقم ولی بعضی از افراد با احساسات مردم بازی میکنند مثلا بعضی از اوقات میبینیم که زنی با یه کودک شیرخوار این کوچه وآن کوچه رو میگرده درسته که باید کمک کرد اماکمک میکنی وباز یکی دو سال میگذره اصلا ول کن نیست میره یه بچه دیگه میگیره دستش.
من وقتي مي رم بيرون واقعاً بجاي اينكه مثلاً روحيم بهتر شه با ديدن اين عزيزان واقعاً نارحت و دلتنگ مي شم و كاري هم از دستم برنمي آد
واقعاً جاي تاسفه كه هيچ سازماني نيست كه حالا حداقل از كودكان حمايت كنه
ما مردم اینها را میدانیم ؛ اینها را به گوش مسولان برسانید و از آنها پاسخ بخواهید که صرفا درحد همین یک مقاله نماند بلکه نتیجه ای داشته باشد که هم خدا از شما راضی باشد هم گوشه از این مشکل برطرف بشود
گرسنه اند مجبورند دراین شهر شلوغ بعضی محتاج نان شبنددر خیابانها و بعضی با ماشینهای گرانقیمتشان در خیابان گذر زمان می کنند.
اشکالی ندارد خدا بزرگ است
درود بر شرفت تابناک
ای آقا این چه گزارشی بود که نوشتی : فکر کردی دوران جنگ ودفاع مقدس هستش که دلی برای دلی بسوزد، فکر کردی شب عملیات هستش و برای شهادت دعوا بود که من زودتر برم خط مقدم که شهید بشم، تصور کردید کسی که حال حاضر مسؤل هستش از باب کمک به من و شما واین فقیر بیچاره ها اومده که رئیس شده، فکر کردی شهید همت و شهید جهان ارا و شهید حسین فهمیده رو اصلا می شناسند که با چنین تعابیری خطابشان می کنید؟ تصور شما چیست: بعضی وقتا میگم أی کاش دوباره جنگ شود تا دوباره غربال شویم، ولی وقتی می بینم بعد از جنگ کسانی روی کار اومدند که یک شب هم تو عملیات حاج عمران و فتح المبین و فک نبودند والان به کجاها رسیدند، می گویم شاید جنگ نشود بهتر است چون باز هم خوبان می روند و ما می مانیم با عده ای دنیا پرست ...
پاسخ ها
mehran
| United States |
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
نشسته ام در انتظار این غباربی سوار دریغ از شبی چنین سپیده سر نمیزند
دل خراب من دگر خرابتر نمیشود که خنجر غمت ازین خرابتر نمیزند
آینده
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
عطر وهوای اون دوران رو برامون زنده کردی سخت بود اما دشمنمون بیگانه بود و دوستمون ملت
به نظر من فارغ از اینکه مافیای در کار است یا نیست،انسانیت حکم میکند برای ان طفل ها یا پیرمرد و یا پیرزن ها که به هر دلیلی مورد بی مهری روزگار واقع شده اند کمک شود

مثلا برای ان کودک سر چهار راهی در تابستان گرم خریدن یک آب میوه یا بستنی چه سودی جزئ راضی کردن نفس ان کودک میتواند برای مافیا داشته باشد
اقایون ...بذارن بالاتر
حق با شماست.
آه
آسوده بخواب که خوابیدنت بهتر از بیدار بودنت هست که این همه نامردمیها را ببینی
شاید این بهترین مطلبی بود که تا حالا از تابناک خوانده بودم،تحلیلتان عالی بود به خصوص این قسمت :یادمان می‌ماند که باید با سگ گردانی و بد حجابی مقابله موثر کنیم اما سابقه تاریخی هم ندارد که به دنبال مافیای سود برنده از کارگران خیابانی طرح نیمداری را به اجرا گذاشته باشیم.
احسنت بر نویسنده. بگذارید لطافت و حساسیت دلمان به خاطر شایدها لطمه نبیند که شاید در بین صدها نفری که کمکشان می کنیم کودک گرسنه ای باشد. سنگدلی که کمک نکردن ایجاد می کند اثرات بدتر از آنی دارد که عده ای سود جو. دل را سنگ نکنیم شاید نگاه ملتمسانه کودکی به امید روزنه ای در دل ماست.
فقط این نکته رو بگم که کار خوبی نکردید که عکس مردم رو بدون اجازه در سایت میگذارید.
من آن پیرمرد را میشناسم بسیار فرد محترمی است و هیچ وقت تکدی نکرده، انسان شریفی است فوق العاده با احترام، حال شما عکس او را جهت ترحم پخش می کنید؟
وای برما!
وای
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
کاش اختلاس کرده بود تا عکسش پخش نشه , یا تو کهریزک جنایت کرده بود تا الان رییس یه جایی بشه.
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
پاسخ خیلی قشنگ بود برای کسانیکه فکر کنن , از خجالت حرفت آدم باید آب بشه بره توی زمین!
چقدر کرامات و ارزش های انسانی در کشورهای جهان سوم ارزشمند است ایا در امریکا یا فرانسه و انگلیس و کانادا هم چنین است؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
این پیرمردی که عکسشو انداختین یکی از مومن ترین کس هایی بود که من در عمرم دیدم و هرگز دست گدایی به سوی کسی دراز نکرد حتی وقتی خودت میخواستی بهش کمک کنی نمیگرفت و میگفت اگه میخوای کمک کنی ازم گل بخر. واقعا زشته به همچین کسی تهمت تکدی زدن
با سلام بارها کودکانی را در چهار راه ها مشاهده می کنیم که به زحمت قد شان به شیشه ماشین ها می رسد . تحت هر شرایطی این کودکان مانند فرزندان ما هستند فقط تقدیر باعث شده در سنی که باید بازی کنند و از دنیا و مافیات آن فارغ باشند صاف افتادند در وسط مشغله دنیا و مردانه دارند با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند .با توجه به همت شهرداری تهران در اجرای پروژه های موفق در صورت ورود این ارگان مردم هم وارد گود می شوند تحت هر شرایطی کودکان بی گناهند و ما مسئول
حق گفتی
بی تردید چه باندی باشد و چه نباشد، خود این کودکان مظلوم و محتاجند. بارها شده در ساعات بعد از نیمه شب هم بنده شاهد حضور آنها بوده ام از خانمی که حدود ساعت 3 صبح در میدان توحید گل می فروخت تا دو دختر نوجوان که چند شب قبل حدود ساعت یک بامداد در تقاطع نیایش- ولیعصر گلفروشی می کردند. اینها نشانه هایی از بیماری هستند همانطور که تب و درد نشانه مرض است. بردن و برداشتن صرف آنها خوردن مسکن موقتیست.
یادمان می‌ماند که باید با سگ گردانی و بد حجابی مقابله موثر کنیم اما سابقه تاریخی هم ندارد که به دنبال مافیای سود برنده از کارگران خیابانی طرح نیمداری را به اجرا گذاشته باشیم.
انسانیت...
آه که بغض گلویم را مگیرد و زبانم قاصر است از گفتن
"چو عضوی بدرد آورد روزگار / دگر عضوها را نماند قرار" آی اعضای جامعه چرا راحت قرار گرفته ایم؟؟ انسانیتمان ندا میکند اینجا، آری اینجا کسی کمک میخواهد
کمک ....
.... کم شعار بدید.همه مثل هم هستید....
تابناک جان زحمت می کشی مقاله می نویسی ولی پیگیری نمی کنی از مقاله های تنها چیزی در نمیاد ما همه این معضلات رو می دونیم مسئولین هم که کاری انجام نمی دند باید یه نظر سنجی تو سایت بذاری از خواننده ها کمک بخوای که چطوری بتونیم همه با هم خواننده های سایت و مسولین سایت یه حرکتی انجام بدیم یه کاری بکنیم که مشکلی حل بشه .
فقط نوشتن و ما هم ابراز تاسف بکنیم که فایده ای نداره
سلام با تشکر از نگارنده محترم که یکی از هزاران مشکل اجتماعی جامعه را بیان نمودند ولی تا زمانی که رفع مشکلات اجتماعی و ریشه کنی فقر و رفع مسائل بهداشتی و.... در اولویت کاری مسئولین قرار نگیرد مشکلات حل نمی شود و روز به روز هم بدتر میشود بدلیل انیکه نگاه کارشناسانه به موضوع ندارند ...........در کشوری که این همه منابع غنی درآمدی وجود دارد چرا باید این همه فقر و بیکاری و مشکلات اجتماعی و .... وجود داشته باشد!!! آیا این مشکلات ناشی از مدیریت ضعیف دولت نیست !!!!! شاید هم مسئولین درگیر اختلاصهای کلان و بی سابقه هستند!!!! امیدوارم مسئولین حداقل احساس مسئولیت مدیران دوران جنگ را الگوی خود قرار دهند چون با آن اوضاع جنگ کشورمان کمتر دچار این مشکلات بود. یاد آن دوران بخیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
عزیزم من با نظر شما موافقم ولی یه غلط املایی هم داری اختلاص نه اختلاس هست عزیزم دلبندم
ادم میمونه چی بگه واز کجاش بگه .........
این بنده خدا کرمانی بود وهمیشه توی زمستونا گل نرگسی که خودش میکاشت میفروخت خدا رحمتش کنه زمستون گذشته فوت کرد
بهتر آقایان به جایی گیر دادن به زن و بچه مردم در خیابان فکری به حال این مردم بکنند
اون پیرمرد گل فروشی که عکسش گذاشته شده الان دو ماهی میشه مرده او چندین سال بود که در محله ما گل می فروخت...
خوب است که در این موارد مقاله می نویسید ولی ای کاش قبل از آن بررسی می کردید که چه عکسی را در سایت قرار دهید عکس پیرمردی را که در سایت قرار داده اید پیرمرد گل فروش بسیار محترمی در استان کرمان بود که متاسفانه فوت نمودند ایشان بسیار فرد محترمی بود و از این راه گل فروشی امرارمعاش می نمود و حتی در حین کار فوت کردند و تمام مردم کرمان این پیرمرد نورانی رابسیار دوست داشتند ایشان از این راه حلال حتی به مکه و کربلا رفتند نمی بایست عکس ایشان را به این عنوان قرار دهید ایشان یک بنده خوب خدا بود.
مطلب بسیار زیبا و ناراحت کننده ای بود

امیدواریم به گوش نداشته مسئولان برسد
سلام ما بزرگ شدن این کودکان را سر چهارراهها می بینیم وانها در معرض انواع خطرات هستند مشکل یک لقمه نان نیست ممکن است با پولی که به انها می دهید نانی بدست اوردند ولی با انواع خطراتی که انها را تهدید می کنند چه می کنید حل این مشکل عزم ملی می طلبد. اولین راه امار درستی از این اطفال را بدست اورد وخانواده های این اطفال شناسایی شوند اگر خانواده سالم است وفقط بخاطر فقر کودکان را وادار به کار می کنند خانواده تحت پوشش بهزیستی قرار بگیرد ولی اگر خانواده معتاد است اطفال را از خانواده بگیرندو در مراکزی سالم نگهداری شوند.
کاش تابناک متولی میشدی و تو سایت یه بخش میذاشتی و از مردم امضا جمع میکردی که مردم به این وضعیت اعتراض دارن......پیگیرش باش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۶
به شدت موافقم با این پیشنهاد
بالاخرا باید از یه جایی شروع کرد
تابناک تو شروع کن
ما هم هستیم
یاعلی
مگه یارانه نمی گیرند ؟؟؟
فعلا وقت مبارزه با سگ گردانی و بد حجابی هست نه وقت رسیدگی به کودکانی در خانواده های معتاد و یا کودکان کار !!!!!!!
چشم دل باز کن که جان بینی انچه نادیدینیس ان بینی
تازه خبرنگار شما این افراد را دیده ؟؟؟؟
نویسنده محترم عکسی که از اون پیرمرد گل فروش انداختی حداقل در کرمان برای محله حافظ شناخته شده است پیرمردی که عمری کارگری کرد و در پیری بدون هیچ پشتوانه ای مجبور به گل فروشی بود . مافیای پشت سر این پیرمرد فقر و گرسنگی خود و خانواده اش بود . مجبور بود در این سن و سال این کار را بکند . حال حاضر هم در قید حیات نیست . پیرمردی که سالیان سال زحمت کشید برای گذران زندگی.
بنده معتقدم به هيچ عنوان نبابد گدا پروري كرد و نبايد به اين گونه افراد كمكي نمود مگر اينكه واقعا برايمان مسلم و محرز شود كه نيازمند است و چاره اي جز اين كه مستقيم يا غير مسقيم گدائي كندندارد اينكه فردي به در خانه ما مراجعه كند و با احساسات و عواطف ما بازي كند و وقت و بي وقت مزاحم شود و ما كمكي كنيم تشويق فرد به گدائي است ، فقط تنها راه آن شناسائي اين افراداست كه آيا واقعا نيازمند هستند و آيا تنبل و تن پرور هستند و بعد سازمانها كمك هاي مردمي را جمع كرده براي نيازمندان واقعي هزينه كنند.
دين اسلامي هم كه دين ماست اين كار را نهي كرده اما قرض دادن را تشويق نموده
با تبليغاتي كه عليه اين قشر شده
ديد مردم نسبت بهشون عوض شده و نگاهي متفاوت بهشون ميشه
قديم كه كافر بوديم! ترحم بيشتري نسبت بهشون داشتيم
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است> چرا پول این مملکت را به خارج میفرستید؟
ممنون كه با طرح اين موضوع دغدغه ي اين كودكان رو تو ذهن ما زنده نگه مي داريد... نه تنها مسئولان كه من شهروند هم در حد خودم بايد براي اين موضوع اقدامي بكنم.
گیریم بر فرض محال مافیا باشد شما چرا این کار را نمی کنی؟
چون احتیاج نداری درسته؟

پس اون آدم که میاد این کار را می کنه احتیاج داره درسته؟
تا کی می خواهید بهانه بیاورید برای ریختن آب بر روی وجدانتان؟

\یغمبر فرمود اگر گدا به در خانه ات آمد شده با خرمایی او را اکرام کن این ها قصه نیست درس انسانیت به من و تو هست وگرنه هیچ فرقی با حیوان نداریم
میخوام داستان این عکسی که از یک پیرمرد گل فروشو گذاشتین واستون بگم,این عکس متعلق به فردیه به نام غلام حسین اهل شهر کرمان.غلام حسین تمام عمرشو به گل نرگس فروختن صرف کرده بود , مثل اینکه با این گلای نرگس که بسته ای1500تومن میفروختشون خو گرفته بود خیلی وقت ها وقتی پول کافی نداشتی یه لبخند قشنگ بهت میزد میگفت اشکال نداره هرچقدر میتونی بده, وقتی ازش تشکر میکردی درست نمیشنید و میگفت سمعک دارم بلندتر بگو. همیشه یه لبخند قشنگ رو لباش بود . وقتی احوالتو میپرسید و تو از دردهای روزگار و تمام مریضیهات میگفتی عصبانی میشد و میگفت شکر بگو بعد یه دفعه ای شروع به گریه میکرد و میگفت توکلت به خدا باشه واست دعا میکنم. فصل هایی هم که گل نرگس نبود شمعدونی و گلای دیگه رو میفروخت .خیلی وقت ها میدیدیش که با اون کمر خم شده اش که دیگه صاف هم نمیشد مشغول تمیزکردن کاهو ها و جمع کردن آشغال میوه ها کنار میوه فروشی ها بود چندسال پیش رفت حج , یکی میگفت اگه قراره کربلا و زیارت کسی واقعا با پول حلال و پر از اخلاص باشه اون غلام حسین و کبری خانوم زنشه.غلام حسین پارسال مرد و قلب تمام ما رو برای دیدن دوباره اون با فرغون و عطر گل های نرگسش تنها گذاشت.ایشالا همونطور که قبر اونو پر از گل نرگس کردن, یه روز یکی باشه که فقط یه گل واسه ما تو قبرمون بندازه, همونطور که از تمام شهر واسه ی مراسم عزاداریش میومدن یکی باشه که واسه ی ما بیاد , همونطور که توی مسجد سر حلوا و خرما پخش کردنش دعوا باشه, فقط یکی باشه که واسه ی ما حلوا درست کنه .
روحش شاد صلوات بر غلام حسین رنجبر
البته به نظر من هركس ميوه كاشته خودش را مي خورد
اون پیرمردی که عکسش توی گزارش هست چند وقت پیش فوت کرد
تمام مردم کرمان میشناختنش، خیلی مرد شریفی بود
خدا بیامرزدش
ما ایرانی ها از زمان مدرسه تقسیم کردن رو خوب یاد نگرفتیم .
جمع رو بلدیم چون دوست داریم ثروت جمع کنیم .
ضرب رو بلدیم چون یک شبه قیمت رو چند برابر میکنیم .
اما تقسیم رو نه .
یک عده وقت ندارن پولاشونو بشمرن ، اونوقت یک عده ....... .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار