بازدید 5023

بدهی به شرکت هلندی، عامل قطع اينترنت در تهران!

کد خبر: ۲۴۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۳ 08 May 2012
از صبح امروز، تعدای آی پی (پروتکل اینترنت) در سطح شهر تهران از سوی شرکت مخابرات استان تهران بدون هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی غیر فعال شده است.

به گزارش ایلنا، به علت عدم پرداخت بدهی از سوی ۱۳ شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی به یک شرکت هلندی که (ip) از آن خریداری کرده بود، این شرکت اقدام به غیر فعال کردن آی پی‌ها و به تبع آن شرکت مخابرات نیز اقدام به توقیف آی پی‌ها کرده است.

آی پی (پروتکل اینترنت) مهم‌ترین قراردادی است که برای مبادله اطلاعات در شبکه‌های اینترنتی وجود دارد، و وظیفه مسیردهی بسته‌های اطلاعاتی را در گذر از مرزهای شبکه‌ها را نیز به عهده دارد. که از صبح امروز تعدادی از این ip‌ها به دلایل مبهمی از سوی شرکت مخابرات استان تهران توقیف شده است.

خبرگزاري ايلنا هم در محدوده يكي از اين آي‌پي‌ها قرار دارد. به همين دليل دچار قطعي اينترنت شد و در انجام فعاليت‌هايش به مشكل برخورد كرد.

البته، شرکت مخابرات استان تهران تاکنون در این زمینه اطلاع‌رسانی انجام نداده و حاضر به پاسخگویی نبوده است.

توضیح شرکت مخابرات استان تهران
در همین حال، روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران در جوابیه ای به خبر بالا که به نقل از سایت ایلنا درج شده است، به ارایه توضیحات زیر پرداخته است:

احتراما، در پاسخ به مطلب مندرج در آن خبرگزاری مورخ 19/ 2/ 1391 با عنوان «عامل قطع اینترنت تهران، بدهی به شرکت هلند» به اطلاع می رساند، مسئولیت مسدود کردن IP در استان تهران برعهده شرکت مخارات استان تهران نیست و این شرکت هیچ اینترنتی را قطع و یا IP را مسدود نکرده است.

لازم به یادآوری است، هیچ ارتباطی از سوی این خبرگزاری (ایلنا) با روابط عمومی شرکت مخابرات استان تهران گرفته نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست