بازدید 3172

گرد و غبار قصرشیرین را فرا گرفت

کد خبر: ۲۳۵۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱ 31 March 2012
ورود سامانه گرد و غبار از صبح امروز شنبه 12 فروردین شهرستان مرزی قصرشیرین را فرا گرفته و دید افقی در این شهرستان را به كمتر از هفت هزار متر كاهش داده و موجب آلودگی هوا شده است.

به گزارش ایرنا، دیده بان اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: آلودگی هوای امروز شهرستان بدلیل ورود سامانه گرد و غبار ناپایدار است و در 24 ساعت آینده نیز كم و بیش در هوای این منطقه مرزی پیش بینی شده است.

'امیر پرویز نجفی' افزود: در 48 ساعت گذشته در این شهرستان هفت میلیمتر باران باریده است ولی برای روز 13 فروردین پدیده خاصی گزارش نشده و هوای قصرشیرین در 24 ساعت آینده صاف تا كمی ابری است ولی بارش باران نخواهیم داشت.

وی تاكید كرد: هم اكنون دمای هوای قصرشیرین 17 درجه سلسیوس بالای صفر و میزان رطوبت در جو منطقه نیز 47 درصد می باشد.

نجفی گفت: گرد و غبار موجود در منطقه قصرشیرین نتیجه طوفانهای شن در بیابان های شمال كشور عراق است كه بعد از چند روز بوسیله باد از مرزهای غربی وارد كشور ایران شده و موجب آلودگی هوای شهرهای مرزی كشور از جمله قصرشیرین شده است.

در همین ارتباط شبكه بهداشت و درمان شهرستان قصرشیرین با صدور اطلاعیه ای به شهروندان به ویژه افراد مسن، كودكان و بیماران قلبی و آسمی هشدار داد با توجه به آلودگی هوا از ورود به فضای باز و آزاد خودداری كنند در صورت لزوم حتما از ماسك استفاده نمایند.

براساس این گزارش، هم اكنون میزان دید در این شهرستان حدود هفت هزار متر است كه سه هزار متر از حد طبیعی استاندارد یك هوای سالم و پاك كه 10 هزار متر است، كمتر می باشد.

گرد و غبار موجود در هوای این شهرستان مرزی، امروز موجب غافلگیری مسافران و مهمانان نوروزی كه در تعطیلات نوروز به این شهرستان سر سبز با طبیعتی زیبا و بهاری سفر كرده اند، شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی