بازدید 12590
کمک 500 هزار پوندی انگلیس به مخالفان:

سوریه بدون بحران بهتر است یا سوریه بدون اسد؟!

دولت انگلیس اعلام کرده مبلغ پانصد هزار پوند برای کمک به شورشیان مخالف «بشار اسد» در سوریه اختصاص خواهد داد. این در حالی است که در روزهای گذشته با موافقت دولت سوریه با طرح صلح بشار اسد، امیدها به پایان بحران در سوریه افزایش یافته بود.
کد خبر: ۲۳۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۰ 31 March 2012
دولت انگلیس اعلام کرده، مبلغ پانصد هزار پوند برای کمک به شورشیان مخالف «بشار اسد» در سوریه اختصاص خواهد داد. این در حالی است که در روزهای گذشته با موافقت دولت سوریه با طرح صلح بشار اسد، امیدها به پایان بحران در سوریه افزایش یافته بود.

به گزارش «تابناک»، «ویلیام هیگ»، وزیر امور خارجه انگلیس امروز ضمن بیان این خبر اظهار امیداری کرده که این مبلغ به مخالفان اسد کمک کند تا خود را به عنوان یک نیروی معتبر متحد کرده و با بشار اسد مبارزه کنند.

در همین باره، خبرگزاری «راشا تودی» اعلام کرده که هنوز نوع تجهیزات و حمایت‌هایی که نیروهای مخالف دریافت خواهند کرد، مشخص نیست. با این حال، هیگ اعلام کرده بخشی از این کمک‌ها شامل سیستم‌های «امن» ارتباطی است تا برای ارتباط نیروهای مخالف با خارج از کشور و به ادعای وی، «ثبت خشونت‌های دولت اسد» به آن‌ها کمک کند.

اما در این میان، مسأله اصلی این است که دقیقاً چه فرد یا گروهی قرار است این کمک‌ها را دریافت کند، زیرا گروه‌های متعدد شورشی در سوریه، زیر یک لوای واحد فعالیت نمی کنند. افزون بر این، اینکه این کمک‌ها چگونه مورد استفاده قرار گیرند و چه کسی بر خرج شدن این پول نظارت می کنند، پرسش‌های بی پاسخ دیگری در این رابطه هستند.

بنا بر این گزارش، بحث دادن این کمک در حالی مطرح می شود که بشار اسد تاکنون بارها از دولت‌های خارجی درخواست کرده از کمک به مخالفان بپرهیزند. به این ترتیب، ادامه چنین کارهایی، ممکن است اجرای طرح شش ماده ای «کوفی عنان» را که مورد موافقت دولت سوریه قرار گرفته، به خطر بیندازد.

علاوه بر این، برخی در انگلیس بر این باورند که وقتی این کشور با بحران اقتصادی روبروست و اعتصاب رانندگان تانکرهای حمل سوخت در این کشور، به نارضایتی مردم دامن زده، این نوع دست و دلبازی در دادن کمک‌های مالی به گروه‌های شورشی خارجی، هیچ گونه جای دفاع ندارد.

در مجموع، در شرایطی که مهمترین خواست دولت سوریه برای اجرای توافقات، قطع کمک‌های خارجی به گروه‌های مخالف مسلح در این کشور است، ادامه این کمک‌ها نه تنها اجرای توافقات کنونی را با ابهام روبه‌رو می‌کند، بلکه حتی ممکن است دولت اسد را نسبت به هرگونه مذاکره آتی با دولت‌های غربی بدبین کند.

به این ترتیب، گویا، هدف اصلی دولت‌های غربی رسیدن به توافقی با دولت اسد و پایان دادن به بحران در سوریه نیست. گویا آن‌ها سوریه با بحران، اما بدون اسد را بیشتر ترجیح می‌دهند!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی