بازدید 11698

شان استون: قلبم را تسلیم «الله» کرده‌ام

کد خبر: ۲۳۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲ 10 March 2012
بازیگر آمریکایی که اخیرا مسلمان شد، در واکنش به تردیدافکنی‌ها درباره مسلمان شدنش، بار دیگر بر ذکر شهادتین خود تاکید کرد و گفت: من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام.

به گزارش فارس، "شان استون"، بازیگر آمریکایی که اخیرا به ایران سفر کرده بود، با اعلام خبر پذیرش اسلام و انتخاب نام علی به عنوان نام اسلامی خود، در رسانه‌های داخل و حتی خارج خبرساز شد.

این خبر با واکنش و هجمه رسانه‌های خارجی مواجه شد تا اینکه بتوانند به نحوی این موضوع را زیر سوال برده و آن را به حاشیه بکشانند.

اما در این میان اخیرا گزارش‌هایی مبنی بر زیر سوال بردن مسلمان شدن شان استون منتشر شد؛ هر که چند انتشار این گزارش‌ها آن هم با تاخیر چند هفته‌ای محل تامل است.

این بازیگر آمریکایی وقتی اخبار مربوط به ابراز تردید درباره مسلمان شدنش را شنید، به شدت ناراحت و گله‌مند شد و حتی گفت که این موضوع را پیگیری می‌کند.

استون بار دیگر با خبرگزاری فارس گفت‌وگویی را انجام داد تا به این واسطه بتواند به سوالات و تردیدها در این زمینه پاسخ دهد.

خبرگزاری فارس به منظور پاسخ به سوالات مخاطبان و افکار عمومی در این زمینه و رفع هر گونه تردید، متن کامل اظهارات این بازیگر آمریکایی را در ادامه به زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌کند. متن انگلیسی نوشته شان استون بوده و هیچ دخل و تصرفی در آن صورت نگرفته است.

اظهارات وی بشرح زیر است:

من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام

من بر این باورم که اسلام ادامه رسالت پیامبران خدا از حضرت ابراهیم (ع) تا حضرت عیسی (ع) است. اگر حضرت موسی (ع) شریعت را آورد، حضرت عیسی (ع) تقوا را، حضرت محمد (ص) الگوی معرفت و دانش است. من همیشه خداپرست بوده‌ام، در نتیجه تغییر خداپرستی که نداده‌ام بلکه با پذیرفتن اسلام به آغوش اسلام آمده‌ام. شهادتین من گسترش دین من است با اعلام این که حضرت محمد (ص) پیامبر و فرستاده خداوند است.

شان اسم عامیانه و دنیایی من است، کریستوفر اسم مسیحی من، استون اسم یهودی است که از پدرم به ارث برده‌ام؛ پدری که با همه زندگی خود برای گفتن حقیقت ریسک بزرگی کرده است و علی اسم اسلامی و روحانی من است برای عدالت خواهی. من از حضرت علی (ع) یاد گرفتم که در مقابل هیچ کس غیر از الله سجده نکنم.

تو که هستی که مسلمان شدن مرا زیر سوال ببری؟

من قلب خود را تسلیم الله کرده‌ام.

با تشکر

Where have I ever denounced Islam?  I believe that Islam is a continuation of the messages brought by the Prophets of the God Abraham and Jesus. If Moses stood for the law, Jesus represented Grace, and Prophet Mohammad is a model for Marefat (knowledge)

I have always believed in one God (Allah); therefore I was not converted, but I accepted and embraced Islam.

My Shahadatin was an extension of my faith by announcing that Prophet Mohammed is a messenger of God.

My name is Sean, which is my secular name.  Christopher is my Christian name; and Stone is my Jewish name that I inherited from my father, a man who's risked his career for the pursuit of truth.

Ali is my divine Muslim name for justice; I learnt from him not to bow in front of anyone but Allah.

Who are you to question my faith?  I submitted my heart to Allah.

 Thanks
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۲۳
واقعا باید بهش گفت قبول باشه
امیدوارم ثابت قدم در اسلام باشی و عاقبت بخیر شوی. انشاالله بواسطه اسلام آوردن تو تعداد زیادی از مردمان به دین اسلام ملحق شوند. آمین
اقای استون پذیرش دین اسلام و بخصوص مذهب شیعه را به شما تبریک می گویم به جمع بهترین ها خوش اومدی امدن اگاهانه یک نفر بهتر است از امدن هزاران نفر نااگاهانه است
خیلی برای شما مهمه این یه نفر مسلمون بشه
پاسخ ها
alireza
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۰
مسلمان شدن یک نفر هم بسیار مهم است چون از نظر ما توانسته حقیقت رو کشف کنه و خودشو در مسیر حق قرار بده و مسلمان شدن یک چهره شناخته شده میتونه زمینه تفکر و تحقیق رو به کسانی که میشناسنش باز کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۱
بله مهمه
يك نفر يهودي زاده از قلب هاليوود
همه زرق و برق هايي كه بعضي از ما مسلمون نماها خودمون رو به خاطرش به هر ذلتي ميكشونيم رو به دور انداخته و قلبش رو با خدا معامله كرده.
اسلام اين يك نفر ارزشش از اسلام 1000 نفر كه صرفا توي شناسنامه شون نوشته مسلمون بهتر و بالاتره.
خدا حفظش كنه.
مصاحبه هاش رو ببينيد. اين مسلمان واقعي معني شجاعت و يكتاپرستي علي رو چطور معني ميكنه. ببينيد چطور از حق ما ايراني ها دفاع ميكنه. كدوم يكي از ما ميتونه همچين تاثيري بر افكار عمومي جهان كه تشنه حقيقت هستند داشته باشه؟ ديگه بايد كوته فكري رو كنار بزاريم
بارک الله
نگران نشو ما عادت داريم...تو كه تازه مسلمان شدي ...ما به كساني كه جد اندر جد مسلمان بودند هم انگ نامسلماني مي زنيم.چون خودمان را بيشتر مسلمان مي دانيم.
احسنت ! چه نگاه قشنگی داره : تغییر خداپرستی که نداده‌ام بلکه با پذیرفتن اسلام به آغوش اسلام آمده‌ام. شهادتین من گسترش دین من است
واسه همینه که در قرآن ذکر شده تحقیق و تعقل کنید .
دم داش علی شان کریستوفراستون خودمون گرم
آه...الله

از من به من نزدیک تر تو...

همه ی بنگانت را هدایت فرما
مشکل از مسلمانی ماست. چرا اعتقادات یک نفر شده کالای حرفهای خاله زنکی ما
لا اله الا الله نوح نبی الله ابراهیم خلیل الله موسی کلیم الله عیسی روح الله محمدا رسول الله .....علیا ولی الله
صلوات الله علیهم اجمعین
تووووووووووووووووولدت مباااااااااااااااااااارک
ایکاش من منظور آدمائی که به هر مطلبی منفی میدادند رو متوجه میشدم ! آخه برای چی منفی میزنی وقتی یکی که مسلمون شدن رو تشویق میکنند ! بابا احسنت هم منفی داره !
خيلي واضحه كه اين آقا به معني كه ما فكر ميكنيم مسلمون نشده.
نميدونم چرا ملت انقدر زود جو گير ميشن.
يعين يكي نبود كه متن مصاحبه هاي شان استون رو از چندهفته پيش كه موضوع مسلمون شدنش پيش اومد تا حالا رو با دقت بخونه؟؟؟؟واقعا كه!!!
خيلي واضحه.نميدونم چرا ملت انقد دقتشون تو مطالعه پايينه.
به حرفاش دقت كنيد.مثل روز روشنه كه مسلمون شدنش يعني اينكه من پذيرفتم كه اسلام هم مثل بقيه اديان آسمانيست و به آن احترام ميزارم.يعني اسلام رو به رسميت شناختم و پيامبر اسلام رو هم مثل بقيه پيامبراني كه قبلو داشتم قبول دارم.اسمم تو دين فلان اينه و تو دين اسلام هم علي!
يعني چي؟؟؟؟يعني ديگه برام اديان با هم فرقي ندارند!
اما تو اعتقاد ما همچين چيزي وجود نداره!به اعتقاد ما با وجود اسلام ديگه نبايد مسيحي يا يهودي و ... بود و فقط به اعمال و عقايد اسلام بايد عمل نمود....
خیلی عزیزه!!!!!من میدونستم این شایعه هست!!!به این میگن مسلمان.در ضمن در جواب اون فردی که گفته بود مسلمان شدن شان خیلی مهمه?! باید بگم اتفاقا خیلی مهمه همین یه نفر بیش تر از هر کس دیگه ای میتونه برای اسلام تبلیغ باشه!!!!
واقعا برای تهیه کننده و مجری برنامه صرفا جهت اطلاع از صمیم دل متاسفم.
آیا حتی اگر ایشان از مسلمان بودن خود برگشته بود ضرورتی داشت که با تمسخر و با نگاهی که خود را بالاتر از هر امری بداند به پخش این سخنان بپردازد.
امیدوارم این افراد به قرآن نگاهی بیندازند و ببینند که پاسخ خداوند در مقابل کسانی که در مسلمانی دیگر شک و شبهه مطرح می کنند چیست؟؟؟ بعد بگوییم ما مسلمان تریم یا او؟؟
خیلی کارت درسته علی جون!!
الهم الجعلنا عاقبت امورنا خیرا.
تولدت مبارک.
خبرگزاری فارس چرا اینجوری ترجمه می کنه؟!! اون از ترجمه سخنرانی فرهادی در مراسم اسکار، این هم این !!

Who are you to question my faith؟

ترجمه واقعی: تو که هستی که "ایمان" مرا زیر سوال ببری؟


ترجمه خبرگزاری فارس: تو که هستی که "مسلمان شدن" مرا زیر سوال ببری؟
بنام خدا
خداوند در قران کریم فرموده است : ما اگر میخواستیم ، همه خلق را از یک گروه و امت می افریدیم .
مسلمان ، مسیحی ، یهودی ، زرتشتی و .... همگی موحد و خداپرست و تسلیم در برابر امر او هستند .
خداوند در قران میفرماید : هر که در مقابل خداوند سر تعظیم فرود اورده و تسلیم امر او باشد ، مسلمان است . ( اسلام یعنی تسلیم در مقابل خداوند )
خفاشان ،از روشنایی روز در هراسند و گمراهان دین ، از نور کلام الهی (قران ) در هراس بوده و از انتشار ایات قران طفره میروند تا مبادا حقیقت قران ، شیفتگان خداوند را هدایت بخشد .
چی مردم بپذیرند چی نپذیرند اگرخداپذیرفت کارتمام است و گرنه به گفته های این وآن آب از آسیاب تکان نمی خورد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی