بازدید 4125

تخلف مالی شش میلیارد دلاری دولت در سال جهاد اقتصادی

چند ماه پس از کشف اختلاس سه هزار میلیاردی در سیستم بانکی و مالی کشور، این بار مجلس از تخلف مالی شش هزار میلیاردی دولت در درآمدهای نفتی کشور پرده برداشت.
کد خبر: ۲۳۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۵ 05 March 2012
چند ماه پس از کشف اختلاس سه هزار میلیاردی در سیستم بانکی و مالی کشور، این بار مجلس از تخلف مالی شش هزار میلیاردی دولت در درآمدهای نفتی کشور پرده برداشت.

به گزارش «تابناک»، کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره اجرا نشدن جزء «ب» بند یک و تبصره‌های بند 2 قانون بودجه سال 1390 کل کشور، گزارشي در نشست علني امروز قرائت کرد. اين بندهاي لايحه بودجه 90 به چگونگي تخصيص درآمدهاي نفتي کشور اشاره و بر لزوم واريز اين درآمدها به خزانه داري کل کشور، تأکيد دارد.

در گزارش کميسيون برنامه و بودجه که از سوي محمدمهدي مفتح، سخنگوي اين کميسيون خوانده شد، آمده بود:

1 ـ ارزش فروش نفت خام تا پايان شهريور ماه امسال 53.02 ميليارد دلار است.

2 ـ مبلغ 51.02 ميليارد از اين درآمد از سوي بانک مرکزي وصول شده است.

3 ـ پس از احتساب درآمدهاي اختصاصي وزارت نفت، شرکت ملي نفت، سهم مناطق توسعه نيافته و روستاها و ديگر موارد مقرر در قانون بودجه 90، بايد 6.4 ميليلارد دلار از اين درآمدهاي نفتي به حساب خزانه داري کل کشور واريز شود.

4 ـ بنا بر اعلام خزانه داري، 2.4 ميليارد دلار به خزانه واريز شده و چهار ميليارد دلار به حساب خزانه واريز نشده است.

5 ـ از مبلغ واريز شده به خزانه اعتباري براي اجراي بند دو قانون بودجه 90 هزينه نشده است.

در پايان اين گزارش آمده بود: دولت بايد در تخصيص و پرداخت، 2.4 ميليارد دلار درآمد واريز شده به خزانه ملي به پروژه‌هاي تعريف شده در بند دو قانون بودجه نود تسريع کند. وزارت نفت نيز مکلف است تا يک هفته، مبلغ دو ميليارد دلار از درآمد نفتي را که به بانک مرکزي و حساب ذخيره ارزي واريز نکرده است، پرداخت کند.

تجميع مبلغ چهار ميليارد دلار درآمد نفتي در بانک مرکزي نيز غيرقانوني است و بايد تا يک هفته اين مبلغ به خزانه واريز شود که اگر انجام نشود، اين تخلف در مراجع قانوني قابل پيگيري است.

سرانجام تخلف دولت در واريز نکردن مجموع شش ميليارد دلار از درآمدهاي نفتي به خزانه کل کشور به رأي مجلس گذاشته شد که با رأي بیشتر نمايندگان به تصويب رسيد و اين تخلف مالي به قوه قضاييه ارجاع شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی