بازدید 28033
۳
بی تفاوتی مسئولین به رویا همچنان ادامه دارد

آخرین تصاویر "رویا" در بیمارستان

یک روز پیش از اولین جراحی ، صدا و سیمای خوزستان با پخش فیلمی از زندگی رویا خبر داد که استاندار دستور پیگیر داده و گفته است که سریعا به وضع این دختر رسیدگی شود، اما ...
کد خبر: ۲۲۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۴:۱۲ 25 February 2012
از اولین گزارش "دختری که در رویای جراحی به سر می برد " بیش از یک ماه می گذرد و نتیجه پیگیری های رسانه ها این شد که رویا در بیمارستان طالقانی اهواز بستری شد و تاکنون نیز صورت و پاهایش دو بار زیر تیغ جراحان رفته است.

به گزارش شوشان، آنچه از مصاحبه های مسئولین بیمارستان هویداست این است که با چند عمل دیگر  "رویا " همچون یک دختر عادی و فارغ از گوشت های آویزان صورت ، پا و کمر به جامعه برخواهد گشت.

رویا - دختری که به نوعی تجلی حس انساندوستانه هموطنان و همت رسانه ها به شمار می آید و پیگیری های رسانه ای مسئولین را کمی به خود آورد تا بی تفاوتی 18 ساله را به این دختر جبران نمایند - پس از دومین عمل ، فقط به همین نکته بسنده کرد : هیچ کدام از مسئولین خوزستان به دیدارم نیامدند... ای کاش پدرم زنده بود و می توانستم به او تکیه کنم...

شور و شوقی که پس از دومین عمل رویا در درون مان شکل گرفته بود با شنیدن مظلومانه درد دل رویا رو به خاموشی رفت . می گویند آدمی اگر ساز دلش کوک باشد بدترین شرایط برایش قابل تحمل می شود . استرس جراحی های مختلف ، بستری شدن دو هفته ای در بیمارستان و از همه مهمتر  گوشه نشینی 18 ساله رویا در کنج خانه شرایطی را برای او رقم زده که می طلبید مسئولین در بیمارستان زحمت ملاقات با وی را بر خود هموار می کردند و یا لااقل معاونین یا مدیران روابط عمومی خود را راهی بیمارستان می نمودند تا قوت قلبی باشند برای این دختر . اما دریغ از آمدن یک مسئول !

یک روز پیش از اولین جراحی ، در حالی که رویا با پیگیری رسانه هایی همچون پایگاه خبری شوشان و سایت تابناک و دیگر رسانه ها ، در بیمارستان بستری شده بود صدا و سیمای خوزستان با پخش فیلمی از زندگی رویا خبر داد که استاندار دستور پیگیر داده و گفته است که سریعا به وضع این دختر رسیدگی شود !

اکنون دو هفته ای ست که رویا در بیمارستان بستری شده و دومین عمل خود را انجام داده اما نه خبری از رسیدگی مسئولین به وضع و حال این دختر و خانواده اش شد و نه خبری از حضور مدیران مدعی پیگیری جراحی رویا در بیمارستان!

رویا با خانواده اش در اتاقی سه در چهار بدون داشتن حتی حمام ، روزگار را به سر می برند و اکنون نیز که وضع این خانواده رسانه ای شده ، روزگارشان بر همان مدار سابق می چرخد و آب از آب هم تکان نخورده است. حتی مسئولین کمیته امداد که خانواده رویا تحت پوشش آن است هم هیچ نوع دیداری با وی و خانواده اش نداشته و کمکی برای بهتر شدن اوضاع و احوال این خانواده نکرده اند.

این رویکرد مسئولین خوزستان در حالی است که رهبر كبير انقلاب و بنيانگذار جمهوري اسلامي امام خميني (ره) در تمامي عمر گرانمايه خود همواره بر رسيدگي به وضعيت مستضعفان و محرومان جامعه و رفع مشكلات آنان تاكيد داشتند و احقاق حقوق اين طبقه و برقراري عدالت اجتماعي از دغدغه هاي هميشگي آن امام بزرگوار بود.

امام بارها تاكيد فرمودند: "گمان نمي‌كنم عبادتي بالاتر از خدمت به محرومين وجود داشته باشد." امام راحل (ره) همواره از پابرهنه‌ها و زاغه نشينان به عنوان ولي نعمت ياد مي كردند و خواهان خدمت گزاري بيشتر به آنها بودند.

درك عميق و حس دلسوزي بي‌مثال معمار بزرگ انقلاب نسبت به طبقه محروم و مستضعف به اندازه اي بود كه نه تنها براي ايرانيان، بلكه براي محرومان و مستضعفان ساير كشورها نيز به عنوان يك حامي بزرگ شناخته شده اند.

حال چه اتفاقی در جامعه رخ داده است که برخی مسئولین بی تفاوت از کنار اصول اولیه انقلاب که همان رسیدگی به " محرومان و پابرهنه هاست "می گذرند؟! ادعاي در خط امام بودن، با فراموش‌كردن مستضعفان و ولي‌نعمتان انقلاب تناقض جدي دارد.

رویا دختری که در انتظار جراحی به سر می برد و در سکوت 18 ساله مسئولین عمر خود را در کنج خانه گذراند، پس از عمل جراحی ، همچنان مظلوم است و همچنان از چشم مسئولین به دور مانده و کمترین توجهی برای سر و سامان یافتن وضع خانواده اش نشده است.

در پایان ذکر خاطره ای از یکی از دوستان سردار شهید شوشتری خالی از لطف نیست. به امید آنکه مسئولین خدمت به مردم  را سر لوحه کاری خود قرار دهند و بدانند که هر خدمت به این مردم و قدم برداشتن در راه رفع و حل مشکلات ، جدا از خیر آخرت ، از چشم مردم نیز پنهان نخواهد ماند :

" در سیستان و بلوچستان شهید شوشتری شخصا دستور رسیدگی به وضعیت زندگی كودكان یتیم و خانواده های محروم منطقه را می‌داد و در زمان شهادت او وقتی از زاهدان به منطقه كورین برگشتم دیدم كه زنان 70 ساله به همراه كودكان، در شهادت او گریه می‌كردند و می‌گفتند امروز پدر خود را از دست داده اند...




تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
انشالله بهبودي كامل پيدا كند.آمين
جای تاسف است. به اینها هم میگویند مسئول؟
ان شاالله که خبر بهبودی کامل این دخترخانم رو بشنویم
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی