بازدید 4969
فرمانده ناجا:

اگر سرباز نبود امير و سردار معني نداشت

کد خبر: ۲۲۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۵ 07 February 2012
فرمانده ناجا گفت: در كشور ما هيچ وقت كسي را به زور دستگير نكرده و به سربازي نياوردند.

به گزارش ايسنا سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در مراسم اختتاميه دومين جشنواره «سرباز نمونه» با اشاره به برخي فيلم‌هاي ساخته‌شده با موضوع سربازي گفت: اين افراد اطلاعات كمي دارند چرا كه نه در دوران جنگ و نه در دوران حاضر هيچ‌كسي را دستگير نكرده و به سربازي نفرستاديم.

فرمانده ناجا ادامه داد: در زمان جنگ هيچ‌گاه از طريق ايستگاه‌هاي ايست بازرسي سربازان فراري را دستگير نمي‌كرديم و آنان را به خاطر عدم‌شركت در عمليات مجازات نكرديم.

وي با بيان اينكه در زمان دفاع مقدس كشور عراق به پادگاني بزرگ تبديل شده بود گفت: در اين كشور در طول هشت سال دوره سربازان را از سن 18 تا 50 سالگي احضار و به مناطق عملياتي اعزام مي‌كردند.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه از 203 هزار شهيد 60 هزارنفر آنان را سربازان تشكيل مي‌دهند، خاطرنشان كرد: در دوران دفاع مقدس هيچ سربازي، به خاطر سستي و كوتاهي مجازات نشد كه البته ممكن است براي اين افراد تنبيه‌هاي انضباطي در نظر گرفته شود كه البته آن هم معمولا اجرا نمي‌شد.

وي با بيان اينكه جهاد امروز تنها دفاعي نيست خاطرنشان كرد: سرباز بايد آمادگي دفاع علمي، سياسي، امنيتي و ... را نيز داشته باشد.

فرمانده ناجا درباره سرباز معلم اظهار كرد: براي نخستين بار سرباز معلم در مناطق جنگي كه مدرسه نداشت و آموزش و پرورش نيز به دليل امنيتي نمي‌توانست به آنجا نيرو اعزام كند مستقر شدند و اين افراد شب‌ها درپايگاه‌ها بودند وصبح‌ها با لباس سربازي به كلاس درس مي‌رفتند.

 هسته اصلي پيشرفت‌ها در كشور جوانان هستند

 بايد به جوانان اعتماد كرد

احمدي‌مقدم با اشاره به اجراي ده‌ها هزار پروژه علمي توسط جوانان كشور خاطرنشان كرد: بايد به جوانان اعتماد كرد چرا كه هسته اصلي پيشرفت‌ها و اختراعات جواناني هستند كه بين 25 تا 30 سال سن دارند.

 نسل سوم انقلاب شجاع‌تر از نسل اول هستند

فرمانده ناجا افزود: گاهي اوقات عده‌اي مغلطه مي‌كنند كه نسل سوم انقلاب از نسل دوم بدتر است، اما به عقيده من نسل سوم انقلاب به مراتب شجاع‌تر و پاك‌تر از نسل اول هستند.

به گزارش ايسنا، فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه جوانان ما امروزه به هر ميداني كه مي‌روند معجزه مي‌كنند، گفت: البته ريزش‌هايي هم بوده كه اندك بوده است.

وي ادامه داد: عده‌اي فيلم‌سازي مي‌كنند و خارج رفتن را به آرزويي تبديل مي‌كنند انگار كه اينجا خرابه‌اي است و همه بايد بروند.

آمار خروج نخبگان از كشور پس از انقلاب كاهش پيدا كرده است

به گفته فرمانده نيروي انتظامي آمار خروج نخبگان از كشور پس از پيروزي انقلاب اسلامي مرتب كاهش پيدا كرده است.

وي با تاكيد بر اينكه نبايد نگاه به سربازي به عنوان جبران كمبود نيرو يا تفنگدار باشد، گفت: به سرباز نبايد به عنوان يك نيروي مفت و مجاني نگاه كنيم بلكه بايد به دانش و مهارت‌هاي او براي زندگي پس از دوران سربازي بيفزاييم.

احمدي‌مقدم با بيان اينكه نبايد سرباز از مسير رشد و تعالي باز بماند، گفت: خدمت سربازي بايد نوسازي شود.

 حقوق سربازان به جزء جوانان شمال تهران بقيه را اداره مي‌كند

 در بودجه 91 ردي از حقوق سربازان ديده نمي‌شود

به گزارش ايسنا، احمدي‌مقدم با اشاره به قوانين جديد خدمت سربازي افزود: حقوق سربازان در حال حاضر به جز سربازان ساكن شمال تهران بقيه را اداره مي‌كند در حالي كه در گذشته اينگونه نبود.

وي افزود: در قوانين جديد خانواده سربازان نبايد براي سربازي رفتن او دست به جيب شوند. اما متاسفانه در بودجه 91 ردي از حقوق سربازان ديده نمي‌شود كه اميدوارم با تلاش‌هاي نيروهاي مسلح اين مورد برطرف شود كه البته قطعا نمي‌توان انتظار داشت در عرض يكسال به اين مهم دست يافت.

 افزايش 50 درصدي حقوق سربازان نيازمند 200 ميليارد تومان اعتبار است

وي با اشاره به افزايش حقوق سربازان خاطرنشان كرد: اگر حقوق سربازان 50 درصد افزايش داشته باشد نيازمند اعتباري نزديك به 200 ميليارد تومان است كه اگرچه اين مبلغ زياد است اما اگر سازمان‌ها بخشي از هزينه‌هايشان را به اين موضوع اختصاص دهند اين مشكل مرتفع خواهد شد.

 سرباز شهروند درجه سوم و چهارم نيست

 اگر سرباز نبود امير و سردار معني نداشت

فرمانده نيروي انتظامي با تاكيد بر اينكه سرباز نيروي دست چندم و شهروند درجه سوم و چهارم نيست، گفت: سرباز پايه اصلي نيروهاي مسلح است و اگر سرباز نبود امير و سردار نيز معني نداشت چرا كه اين افراد به چه كسي مي‌خواستند دستور دهند.

به گفته احمدي‌مقدم در اين جشنواره‌ها سربازان بايد با قدرت در شاخه‌ها و موضوعات ارائه شده رقابت كنند و سكوهاي بالا را كسب كنند.

به گزارش ايسنا، فرمانده ناجا با بيان اينكه دشمن تلاش كرده بود تا با تهاجم فرهنگي و سياسي انقلاب را از اهدافش سلب كند، خاطرنشان كرد: تا پيش از انقلاب هر كشوري از هر جا كه حمله مي‌كرد يك گوشه‌اي از ايران را جدا مي‌كرد و مي‌برد.

وي افزود: در جنگ‌هاي قفقاز (قفقاز ) از ايران جدا شد و در شورش هرات،‌افغانستان از ايران جدا شد.

 با قراردادهاي تركمنچاي و گلستان مردم را تحقير كردند

فرمانده ناجا با بيان اينكه حاكمان فاسد با قراردادهاي تركمنچاي و گلستان مردم ايران را تحقير كردند، افزود: اين حاكمان نه تنها در مقابل دشمنان نايستادند بلكه از مردم خودشان نيز حمايت نكردند و به آنان خيانت كردند.

به گزارش ايسنا، احمدي مقدم با اشاره به تاريخ جنگ جهاني دوم افزود: در اين جنگ روس‌ها از جاده قزوين ـ همدان ـ قصرشيرين به عراق مي‌رفتند و در كل مسير مردم را غارت و جنازه‌هاي آنها را در كنار خيابان رها مي‌كردند و دختران را نيز با خود مي‌بردند كه هيچ‌گاه ردي از آنان پيدا نشد.

وي با بيان اينكه شاهان فاسد در طول 200 سال گذشته براي رفتن به فرنگ و ديدن آنجا قراردادهاي ننگين و وام‌هاي سنگيني دريافت كردند، گفت: در نهضت مشروطه همچون نهضت تنباكو روحاني پيشگام بود اما به دلايلي اين نهضت عقب‌نشيني كرد.

احمدي‌مقدم افزود: نهضتي حضرت امام خميني (ره) برپا كرد نهضتي است كه هيچ‌گاه عقب‌نشيني نداشته است.

 شهدا قهرمانان كشورند

وي با بيان اينكه جنگ مصيبت‌ها و سختي‌هايي دارد گفت: اين مصاف، ‌مصاف آزمايش مردان بزرگ است چرا كه قبل از كار مدعيان زيادند اما در درگيري و جنگ است كه اين افراد خودشان و صحت عملشان را نشان مي‌دهند.

به گفته فرمانده ناجا شهدا قهرمانان كشورند كه بايد از آنان تجليل شود.

به گزارش ايسنا، احمدي‌مقدم ضمن تبريك ايام دهه فجر و ولادت پيامبر اكرم(ص) و امام حسن مجتبي (ع) از اختصاص 50 هزار تومان پاداش به همه سربازان حاضر در اين مراسم به مناسبت دهه فجر و هفته وحدت خبر داد.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی