بازدید 11101

فرهادی: اين موفقيت تنها براي من نخواهد بود

کد خبر: ۲۲۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۵۶ 25 January 2012
اصغر فرهادي، كارگردان فيلم «جدايي نادر از سيمين»، نامزدي اين فيلم را در دو بخش اسكار اتفاقي ارزشمند دانست و البته نامزدي در بخش بهترين فيلمنامه را ارزشمندتر.

به گزارش ايسنا آكادمي اسكار روز سه شنبه فهرست نهايي نامزدهاي جوايز اسكار سال 2012 را در حالي اعلام كرد كه فيلم جدايي «نادر از سيمين» علاوه‌ بر نامزدي در بخش بهترين فيلم خارجي، در بخش بهترين فيلم‌نامه اصلي نيز كانديدا شده است.

اصغر فرهادي پس از اعلام نامزدي فيلم‌اش در جوايز اسكار در پاسخ به سوالات خبرنگار هاليوود ريپورتر گفت: از بين دو نامزدي، بهترين فيلم‌نامه براي من معناي ديگري دارد، چون پيش از هرچيز من كارم را با نوشتن شروع كردم.

وي در پاسخ به اين سوال كه در لحظه‌ي شنيدن خبر كجا و در چه حالي بوده است، پاسخ داد: در حال نوشتن صحنه‌اي از فيلم‌نامه‌ي بعدي‌ام بودم كه دو روز است با آن درگير هستم و دنبال باز كردن گره‌اي در اين صحنه بودم كه دستيارم اين خبر را به من داد.

فرهادي در پاسخ به اينكه پيش‌بيني‌اش درباره‌ي كانديدا شدن فيلم‌نامه چه بوده است، گفت: در مورد نامزدي بهترين فيلم خارجي حدس مي‌زدم اما در مورد بهترين فيلم‌نامه كمتر حدس مي‌زدم.

وي در ادامه در پاسخ اين سوال كه كانديدا شدن در اسكار برايش چه معنايي دارد، گفت: مهم‌ترين معنايش آن است كه اگر چه امروز مردم در فرهنگ‌هاي مختلف به زبان‌هاي مختلف سخن مي‌گويند اما زبان مشترك تمام مردم دنيا، سينماست.

اين كارگردان ايراني درباره‌ي اينكه اگر جايزه اسكار فيلم‌نامه را ببرد چه حسي خواهد داشت، گفت: اين موفقيت تنها براي من نخواهد بود بلكه متعلق به همه كارگرداناني خواهد بود كه به زبان‌هايي غير از انگليسي فيلم مي‌سازند. اين به معناي آن است كه زبان نمي‌تواند مانعي در ارتباط برقرار كردن تماشاگران با فيلم‌ها در دنياي سينما باشد. سينما يك زبان مشترك جهاني است.

فرهادي در پاسخ به اينكه كانديدا شدن ماكس فون سيدو براي شما چه معنايي دارد، گفت: كانديدا شدن او ياد فيلم‌ساز بزرگ اينگمار برگمن را در ذهن من زنده كرد، اين دو همكاري‌شان در خاطره سينما باقي مانده است.

********

همچنين امروز داريوش مهرجويي در پيام تبريكي خطاب به اصغر فرهادي ابراز اميدواري كرده است طلسم جايزه اسکار توسط او شکسته شود و همه دوستداران سينماي ايران با دسته گل به استقبالش بيايند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
ما هم امیدواریم این کارگردان کار درست ایرانی بتواند برای اولین بار این جایزه را برای مردم کشورش به ارنغان بیاورد دست تمام کارگردانهای ایرانی دست نکند چرا که این پیروزی برای تمام سینمای ایران هست
انشالله آقای فرهادی عزیز جایزه اسکار را نصیب خود کنه.امروز ایران به ایشون افتخار می کنه.
آقای فرهادی خدا پدرت رو بیامرزه که خبر موفقیت های فیلم ارزشمندت دل خیلی ها رو شاد میکنه و خوش بینی و امید رو تو دلها تا حدی زنده می کنه .
جايزه اي سياسي به يك فيلم با مضمون غير سياسي.
از تبريك سخنگوي وزارت خارجه امريكا معلومه.
به همه كارگردان ها تبريك ميگه اين وزارت خونه آمريكايي؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
نظرات بعضیا واقعا خجالت داره! باید از خداتونم باشه یک ایرانی با هنر واقعی اسم کشور عزیزمون رو سربلند نگه میداره اینکه چه کسی یا کسانی تبریگ میگن چیزی از ارزش فیلم ایشون کم نمیکنه.
امیدوارم موفقیتهای آقای فرهادی ادامه پیدا کنه
سوال از تابناک: واقعا چرا به عنوان یک خبر بی اهمیت این گوشه پوشش میدید؟
البته این کار تو نوع خودش کم نظیره ولی چقدر برای اعتلای هویت ایرانی اسلامی ما موثر بوده؟ به نظرم اگه کارگردانی بتونه تو این مسیر گام های موفقیت امیزی بر داره خیلی با ارزش تره.ولی تو عالم سینما این هم یه موفقیت محسوب میشه و من به اقای فرهادی تبریک می گم.
معیار برای ما اسکار نیست. باید ببینیم خط فکری ایشان چیست. وگرنه در صورت انحراف، اسکار معنایی جز انحطاط نخواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| China |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۵
دوست عزیز، منظورتون از باید ببینیم چیه؟ ایشون که خیلی روشن و شفاف خط فکریش رو در فیلمش بیان کرده. دیگه باید ببینیم ... و در صورت انحراف .... چه معنی میده؟ خط فکری ایشون پایبندی به اصول انسانی در عین احترام به اعتقادات اسلامی هست.
با اميد موفقيت فيلم آقاي فرهادي اميدوارم پيام فيلم بخوبي براي بينندگان آن قابل فهم باشد و بويژه براي ايرانيان آموزنده باشد تا به جامعه اي مدرن و اسلامي برسيم
البته به اسکار باید توجه کرد اما نباید ملاک ما برای خوبی یا بدی یک کارگردان اسکار باشد .ما به آقای فرهادی تبریک می گوییم و به ایشان می گوییم ارزش شما خیلی بالاتر از این جوایز است شما در فرهنگی بزرگ شده اید که قادرید تمام دنیا را از شکوه این فرهنگ اسلامی - ایرانی به اوج معنویت و لذت بصری برسانید ولی شاید به شما جایزه ندهند .برای من تا الان بهترینفیلم ها فیلم های ایرانی هستند چون پاکی و صمیمیت آنها را خیلی دوست دارم.
عزیزان من خواهشن این مساله را سیاسی نکنید ایشان به عنوان یک ایرانی فیلمی درخور ستایش جامعه هنری ساخته و افتخار ان برای کل مردم ایران هست هر کسی یک طرز فکری دارد یکی ممکن است نسبت به سیستم حاکمه کشورش مثبت تر بیندیشد یکی منفی تر اینها که ربطی به اثر هنری اون فرئ نداره ... مثلن اگه یه منتقد حکومت در تیم ملی فوتبال ایران باشد و گل بزند در یک بازی بین المللی باید بگیم نه این آقا چون منتقد هست گلش ارزش نداره؟!!!
خیلی قشنگ به سوالات جواب داده است.دستش درد نکنه!اینایی هم که میگن جایزه سیاسیه اونموقع که برای فیلم فارنهایت 9/11به مایکل مور اسکار میدادن کجا بودن؟؟انقدر فکر بعضی ها بسته است که فکر میکنن اسکار میاد به خاطر مسائل سیاسی به یک فیلم جایزه بده و اعتبارش رو ببره زیر سوال!درضمن این کاندید هارو ز بین 5000متخصص اون رشته انتخاب کردند.سیاسی چیه؟برید کشکتونو بسابید.شما رو چه به سینما!
كاش براي يك بار هم شده دنيا مون را بزرگ تر ااينكه بعضي مايل اند نشان بدهند ببينيم و باور كنيم ايران براي همه ايراني ها ست و افتخار‌آفريني هر ايراني سبب شادماني و عزت ايران و ايراني ست اين ايراني مي تواند فرهادي باشد ؛ حاتمي كيا باشد ؛ شجريان باشد ؛ شهيد محمدي ها و شهيد شهرياري ها و هر ايراني باشد . باور كنيم همه ايران را دوست دارند ساختن اين مملكت راحت تر از خراب كردنش خواهد بود به شرطي كه كوته بينان بزرگ ببينند.
ضمن تبریک فراوان به فرهادی عزیز
باید عرض کنم که وجدانهای بیدار و به دور از تعصبی هست که فیلم ایشون رو نقد کنند. آیا واقعا این فیلم چقدر تونست ما مردم صلح طلب! رو به دنیا معرفی کنه؟و چطور به دنیا معرفی کرد؟!
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی