بازدید 10378
۳

جلوگیری بایدن از انتشار یک مصاحبه آبروبر!

بایدن از انتشار مصاحبه‌ای که حواس‌پرتی او را نشان می‌دهد جلوگیری کرد.
کد خبر: ۱۲۳۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱ 16 May 2024

به گزراش «تابناک» به نقل از فارس، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از انتشار مصاحبه‌ای که نشان می‌دهد او دچار ضعف حافظه و حواس‌پرتی است جلوگیری کرده است.

ماجرای حافظه ضعیف بایدن

بهمن‌ماه گذشته رسانه‌های آمریکا گزارش دادند بازرس ویژه‌ای که در ماه‌های قبل‌تر مشغول رسیدگی به پرونده پیدا شدن اسناد محرمانه در خانه و دفتر شخصی «جو بایدن» بوده در بخشی از گزارش خود به حافظه ضعیف و حواس‌پرتی او اشاره کرده. «رابرت هر»، بازرس ویژه در گزارش خود خاطرنشان کرده بود که بایدن در مصاحبه‌ای که پاییز گذشته با دادستان‌ها داشته قادر به یادآوری اتفاقات نبوده است.

او نوشته بود چنانچه بایدن محاکمه می‌شد «احتمالاً در برابر هیئت منصفه دادگاه هم خودش را همان کسی نشان خواهد داد که ما در مصاحبه‌ها دیدیم؛ یعنی مردی سالخورده و خوش‌نیت با حافظه ضعیف.» «هر» تصریح کرده بود بعد از خروج بایدن از قدرت دشوار می‌توان هیئت منصفه دادگاه را متقاعد کرد «رئیس‌جمهور سابقی که سنش از ۸۰ سال گذشته مرتکب جرمی شده که ارتکاب آن نیازمند داشتن [سطحی از] وضعیت روانی برای انجام اقدامات ارادی بوده است.»این گزارش اعتراض شدید جو بایدن را به همراه داشت. بایدن یک روز بعد در واکنش به این گزارش گفته بود: «بعضی‌ها به لحن موجود در این گزارش درباره حافظه من از رویدادها توجه کرده‌اند. آنجا آمده که من نمی‌توانم به یاد بیاورم پسرم کی فوت کرده است. چطور او جرأت کرده این مسئله را مطرح کند؟ یازی نیست کسی به من یادآوری کند او کی فوت کرده است.»

جلوگیری بایدن از انتشار مصاحبه

امروز، پنجشنبه پایگاه یاهونیوز گزارش داده بایدن از اختیارات اجرایی خود استفاده کرده و از تحویل مصاحبه‌اش با دادستان ویژه به کنگره خودداری کرده است. طبق این گزارش، مقام‌های کاخ سفید گفته‌اند نمی‌خواهند که بخش‌هایی از این مصاحبه تقطیع شده و در مبارزات انتخاباتی علیه بایدن به کار گرفته شود.

کمیته امور قضائی و کمیته حسابرسی و نظارت در مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این با صدور احضاریه‌هایی از دولت بایدن خواسته بودند نوارهای مربوط به این مصاحبه‌ها را در اختیار قانونگذاران قرار دهد.  وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه به کنگره اطلاع داد که دولت بایدن از احضاریه صادرشده توسط این کمیته‌ها پیروی نخواهد کرد. بعد از آنکه برخی از نماینده‌های جمهوری‌خواه «رابرت هر» را به تلاش برای نادیده گرفتن اقدامات خطاکارانه بایدن متهم کردند گروهی از قانونگذاران آمریکایی اعلام کردند که در حال تحقیق درباره این موضوع هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۳
بایدن نگو بگو بابا عطی
رئیس جمهور در آمریکا مترسکه قدرت دست باندهای فساد و پورن و اسلحه و،سرمایه داریه
مردک‌ پیر خرفت خجالت نمی کشه دست از صندلی ریاست جمهوری بر نمی داره.
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج