بازدید 33331

چرا پرچم ایران در آلمان برعکس برافراشته شد؟

در جريان سفر دو ماه پيش پاپ به فرايبورگ، شوراي شهر فرايبورگ تصميم مي‌گيرد، پرچم كشورهايي را كه با اين شهر خواهرخوانده هستند، در برخي نقاط شهر برافراشته کند. با توجه به خواهر خواندگي شهر اصفهان با فرايبورگ، پرچم كشورمان نيز در يكي از مراكز شهر برافراشته مي‌شود و...
کد خبر: ۲۱۹۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۹ 15 January 2012
سرویس سیاسی ـ هفته گذشته، «تابناک» خبری را با تیتر «در آلمان پرچم ایران را برعکس برافراشته‌اند» منتشر کرد که در آن اشاره شده بود، در شهر فرایبورگ آلمان، پرچم ایران را بر خلاف عرف دیپلماتیک، وارونه افراشته شده بود!

پیگیرهای «تابناک» در این باره نشان داده است که در جريان سفر دو ماه پيش پاپ به فرايبورگ، شوراي شهر فرايبورگ تصميم مي‌گيرد، در برخي از نقاط شهر، پرچم كشورهايي را كه با اين شهر خواهرخوانده هستند، برافراشته کند. با توجه به خواهرخواندگي شهر اصفهان با فرايبورگ، پرچم كشورمان نيز در يكي از مراكز شهر برافراشته مي‌شود.

به دنبال آن، اين امر مورد اعتراض برخي اعضاي ضد ايراني حزب دمكرات مسيحي ‌قرار مي‌گيرد. این اعضا استدلال مي‌‌كنند چون ايران مخالف رژیم اسرائيل است، پس نبايد پرچمش برافراشته شود.

بنا بر این گزارش، شهرداري فرايبورگ نيز با برافراشته نشدن پرچم مخالفت کرده و اظهار مي‌كند، اين امر بنا بر مصوبه شوراي شهر بوده است.

اما درباره نصب وارونه پرچم كشورمان، شهرداري فرايبورگ اعلام نمود، كارگر متصدي نصب پرچم به رنگ پرچم و آرم آن آشنا نبوده و در معكوس برافراشتن آن، عمدي در كار نبوده است.

افزون بر این، پرچم كشورمان با تحريك حاميان رژيم صهيونيستي، شبانه پایين كشيده شده و به سرقت رفته و در همين ارتباط، شهرداري فرايبورگ آلمان، پيگير عاملين اين ريايش است.

پس از این اتفاق مسئولان وزارت امورخارجه کشور اعلام کردند که همچنان پیگیر این موضوع تا حصول نتیجه خواهند بود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی