بازدید 24014
ژست بشردوستانه یا راهی برای دیپلماسی؟

پنتاگون: شش دریانورد دیگر ایرانی را هم نجات دادیم

هنوز چند روزی بیشتر از نجات سیزده نفر از ماهیگیران ایرانی به دست نیروی دریایی آمریکا از دست دزدان دریایی نگذشته که پنتاگون اعلام کرده شش دریانورد ایرانی را نیز روز سه‌شنبه در آب‌های خلیج‌فارس نجات داده است.
کد خبر: ۲۱۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۲ 11 January 2012
سرویس بین‌الملل ـ سخنگوی پنتاگون از نجات دریانوردان ایرانی توسط نیروهای آمریکایی در خلیج فارس خبر داد.

به گزارش «تابناک»، جرج لیتل، سخنگوی پنتاگون گفته است که گارد ساحلی آمریکا در آب‌های خلیج فارس، شش دریانورد ایرانی را که با مشکل روبه‌رو شده، نجات داده و یک نفر از آنان را که دچار سوختگی شده بود، مداوا کرده است.

در همین باره، «بی‌.بی‌.سی» گزارش داده است که کشتی این شش دریانورد ایرانی در حدود 90 کیلومتری جنوب شرقی بندر ام قصر عراق با مشکل فنی در موتور خانه خود روبه‌رو شده و نیروهای آمریکایی به کمک آنان شتافته‌اند.

مقامات ایران تا کنون این خبر را رسما تأکید نکرده و واکنشی به آن نشان نداده‌اند.

ژست بشر دوستانه یا راهی برای دیپلماسی؟

اقدام آمریکایی‌ها در رسانه‌ای کردن نجات ایرانیان در هفته اخیر در دو نوبت در حالی است که تا پیش از این، یا چنین اقداماتی انجام نمی شد و یا اگر هم انجام می‌‌گرفت، به این صورت رسانه ای نمی‌شد.

در روزهای اخیر و با بالا گرفتن تنش میان آمریکا و ایران، نیروهای دریایی آمریکا در قالب اقدامات بشر دوستانه به نجات ایرانیان پرداخته‌اند؛ ژستی که در راستای سیاست اعلامی آنان یعنی حضور نیروهای آمریکایی برای حفظ امنیت در خلیج فارس قرار دارد. در این مرحله ممکن است هدف آمریکایی‌ها به رخ کشیدن لزوم حضور آنان در خلیج فارس باشد، بهگونه‌ای که حتی ایرانیان هم از این حضور بهره‌مند می‌شوند.

افزون بر این، هر حادثه‌ای که بین دو کشور ایران و آمریکا صورت می‌گیرد ـ که دلالت بر نوعی ارتباط بین دو کشور باشد ـ به سرعت از سوی تحلیلگران به عنوان فرصتی برای گفت‌وگو میان این دو کشور تلقی می‌شود و تأکید بر چنین رخدادهایی این ظن را بیشتر تقویت می‌کند. رسانه ای کردن خبر نجات گروه دومی از ملوانان ایرانی به زعم برخی از تحلیلگران در این چهارچوب قابل بررسی است، به ویژه که اقدام نخست آمریکایی‌ها در نجات ایرانیان گروگان گرفته شده توسط دزدان دریایی با واکنش مثبت وزارت خارجه ایران هم همراه شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
اگه نجات ندهند همین شما میگید آمریکا عمدا ملوانان ایرانی رو غرق!! کرد اگه نجات بدهند میگی ژست گرفتن!! بس کنید تو را به خدا
غلط کردن باید ناو هواپیمابرشونو به ما بدن تو کاری به کارشون نداشته باشیم
سلام گرگ بی طمع نیست
اینو نگا تورو خدا اینا باکی کار دارن خودشونو هی می چسبونن به ما بابا ما از شما بدمون میاد ولمون کنید دیگه
بازهم خبرگزاریها گفتند که نیروی دریایی امریکا چند ملوان ایرانی را از غرق شدن نجات دادند. حالا مردم دنیا با خودشان میگویند ایرانی‌ها دارند چیکار میکنند؟ چرا نمیروند شنا یاد بگیرند که برای نجات جان خودشان اینقدرمجبور شوند از امریکایی‌ها تقاضای کمک کنند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی