بازدید 15399
دستاورد سفر وزیر خارجه ترکیه به ایران:

آیا مذاکرات ایران و غرب در ترکیه برگزار خواهد شد؟

سفر وزیر خارجه ترکیه به ایران، گویی تنش‌های موجود بین دو کشور را کاهش داده است. برخی خبرگزاری‌ها از دیدار مقتدا صدر و داود اغلو در تهران خبر داده‌اند و ایران هم گویی خواهان برگزاری مذاکرات خود با غرب در ترکیه شده است.
کد خبر: ۲۱۷۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۴۱ 05 January 2012
سرویس سیاست خارجی ـ سفر دو روزه وزیر خارجه ترکیه، به ظاهر دستاورد‌های مشترکی برای طرفین به همراه داشته است.

به گزارش «تابناک»، علی اکبر صالحی، وزیر خارجه ایران به خبرگزاری‌ها گفته است: ایران بر این باور است که بهترین کشور برای گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و کشور‌های 1+5 «ترکیه» است.

آخرین دور مذاکرات ایران و کشور‌های 1+5، نیز در استانبول برگزار شد. این مذاکرات دستاوردی برای طرفین نداشت و از آن زمان، گفت‌وگو‌های مستقیم طرفین قطع شده است.

امروز برخی از نشریات ترکیه همچنین از دیدار احتمالی «داود اغلو »و «مقتدا صدر»، یکی از رهبران سیاسی شیعیان عراق در تهران خبر دادند؛ خبری که هنوز رسما تأیید نشده است.

بنا بر این گزارش، ایران و کشور‌های طرف مذاکره، تاکنون برنامه زمانی برای دیدار‌های آینده تنظیم نکرده‌اند، ولی اظهارات وزیر خارجه ایران، حاکی از این است که ایران تمایل دارد اگر بناست، گفت‌وگویی با طرف‌های غربی داشته باشد، این مذاکرات در ترکیه برگزار شود.

در روز‌های گذشته، «کاترین اشتون» از داود اغلو خواسته بود که در مذاکرات احتمالی آتی ایران و غرب شرکت کند؛ مسأله‌ای که گویا با استقبال ایران هم روبه‌رو شود. هرچند ایران و ترکیه، به تازگی اختلاف نظر‌هایی درباره موضوعات منطقه‌ای همچون مسأله سوریه، عراق و همچنین استقرار دفاع موشکی ناتو در خاک ترکیه داشته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
به این ترکها زیاد رو ندین که دیگه نمیشه جمعش کرد
اعتماد به ترکیه و روسیه یعنی زیان!
مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود.
سوریه نه روسیه
چرا همه دنیا از قبل ما باید کسب ابرو کنند وجیب خود را پر کنند وما همیشه طعمه باشیم چقدر ضعف تنها راه برون رفت از بن بست توجه به خواست ملت است این مذاکرات هم تا این شرایط نامناسب حاکم است نتیجه ای نداردیا صاحبالزمان عجل الی ظهورک
همیشه ترکیه سعی کرده از از مسایل وشرایط ایران پله نردبان برای خودش درست کند ودر مو قع مناسب ضربه بزند مثلادر فتنه 10 سال پیش ترکیه کاملا با فتنه گران همدلی و مثل امریکا حمایت کرد همبن چیزی که الان در مورد سوریه انجام میدهد از جنگ استفاده مشکل اقتصادی خودش را حل کرد الان هم به دنبال ارتقا جایگاه خودش در منطقه برای اثر گذاری بر حرکتهای منطقه ودر نهایت پذیرش در اتحادی اروپا است
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی # جلفا # ورزقان
وب گردی