بازدید 7263

مخالفان حکومت سوریه ناظران اتحادیه عرب را هم متهم کردند!

یکی از مخالفان حکومت سوریه، ناظران اتحادیه عرب را متهم کرده است که آنان نوعی «پنهان‌کاری سیاسی» انجام می‌هند تا حکومت سوریه، سیاست‌های خود را اجرا کند، آنها فقط منطقه پرواز ممنوع را می‌خواهند!
کد خبر: ۲۱۷۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۳ 05 January 2012
سرویس بین‌الملل ـ مخالفان حکومت سوریه از مأموریت ناظران اتحادیه عرب نیز راضی نشدند و آنان را نیز به همکاری با نظام سوریه محکوم کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، «برهان غلیون» از مخالفان حکومت سوریه در این باره ناظران اتحادیه عرب را متهم کرده است که آنان، نوعی «پنهان‌کاری سیاسی» انجام می‌هند تا حکومت سوریه سیاست‌های خود را اجرا کند.

هم‌اکنون در سوریه، نزدیک صد ناظر اتحادیه عرب هستند تا بر تحولات این کشور نظارت کنند. حضور آنان بر پایه موافقتنامه دولت سوریه با اتحادیه عرب است. این ناظران تا کنون گزارش‌هایی را که مخالفان بشار اسد و کشور‌هایی چون قطر و ترکیه انتظار داشته‌اند، مخابره نکرده‌اند و همین موضوع، باعث ناراحتی آنان شده است.

در همین باره، «بی‌.بی‌.سی» گزارش داده که رئیس شورای مخالفان سوریه گفته، بهتر است ناظران اتحادیه، به مأموریت خود پایان دهند. وی گفت: لازم است قدرت‌های غربی با برقراری منطقه پرواز ممنوع بر بخشی از خاک سوریه، ایجاد کند.

ایجاد منطقه پرواز ممنوع در واقع مقدمه‌ای برای حمله نظامی است که برهان غلیون آن را درخواست کرده است، تا سناریویی شبیه آنچه در لیبی اجرا شد نیز در سوریه هم اجرا شود؛ درخواستی که به دلیل گزارش ناظران اتحادیه عرب و همچنین مخالفت کشورهای گوناگون، بعید است محقق شود.

در همین حال، نخست وزیر قطر به نیویورک سفر کرده است تا درباره اوضاع سوریه با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل گفت‌وگو کند.

وی همچنین گفته است، هدف وی از این سفر، دریافت کمک فنی و برخورداری از تجربه سازمان ملل در زمینه نظارت بر برقراری صلح است. نخست وزیر قطر گفته که در جریان مأموریت ناظران اتحادیه عرب در سوریه اشتباهاتی رخ داده است.

در پایا ن باید گفت، قطر که خود حکومتی موروثی داشته و سردمداری جریانات موجود علیه بشار اسد را بر عهده دارد، دریافت نکردن گزارش مورد نظر خود در راستای محکومیت بشار اسد را دلیل وجود اشتباه در جریان کار ناظران اتحادیه عرب ارزیابی کرده و به دنبال تصحیح این اشتباهات به گونه‌ای است که گزارش مورد نظر خود را از زبان ناظران اتحادیه عرب بشنوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی