بازدید 17600

آقای دولت یادت هست؟

چند روز پیش با آقای دولت قراری گذاشتیم که نیک می‌دانستیم به سختی می‌تواند بر آن پای ببندد و دیری نپایید که چنین شد... و دریغا که این عادت همه ماست و تا بر این عادت روزگار می‌گذرانیم، از «پیشرفت» خبری نخواهد بود!
کد خبر: ۲۱۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۸ 05 January 2012
سرویس سیاسی ـ در هفته‌های گذشته در مطلبی با نام آقای دولت یادت باشد، به این موضوع اشاره شد که به هنگام بروز یک مشکل در کشور و در هر حوزه‌ای، مسئولان یا سکوت کرده و یا آن مشکل یا مشکلات را متوجه نهادها و افراد دیگر می‌کنند و خود را بری از هر مشکلی نشان می‌دهند.

به گزارش «تابناک»، در همان زمان روزنامه دولت، در موضوع نرخ ارز، تیتر خود را این گونه اختصاص داده بود که با اعمال مدیریت دولتی، قیمت ارز سقوط کرد.
 
در همان زمان، «تابناک» به دولت یادآوری کرد که سلمنا، دولت با مدیریت خود بهای ارز را کنترل کرده است، اما همزمان هشدار داده شد، اکنون که دولت قیمت ارز را کنترل کرده است، فردا روزی که ارز گران می‌شود، دولت از پاسخگویی شانه خالی نکرده و یا مسئولیت آن را متوجه دیگری نکند.
 
اتفاقا در پدیده ای نه چندان شگفت، همین اتفاق افتاد و به محض رسیدن نرخ ارز به بهای نزدیک به 1800 تومان ـ که برخی از رسانه‌ها از آن به رسیدن نرخ ارز به نرخ خجالت نام بردند ـ روزنامه دولتی ایران، گران شدن بی سابقه قیمت ارز را به جریانات خاص سیاسی و رسانه‌ای نسبت داد تا خود را از این مهلکه بیرون بکشد و همه را جز خود مقصر این نابسمانی بنامد.




و این حکایت ماست. در جایی که غرب آن را جهان سوم می‌نامد، هر چه خوبی و نیکی و کارآمدی است، متعلق به «من» است و «من» در چنین جایی همیشه نفر نخست همه موفقیت‌هاست.
 
این درست؛ در کشور ما، هر کجا که موفقیتی باشد، کسانی از دولت دیده خواهند شد، ولی هنگامی که از شکست، ناکامی و یا نابسامانی سخن گفته می‌شود، نخستین کسی که پای خود را پس می‌کشد، همان دولت است و آنکه مقصر است، هر شخص یا چیزی می‌تواند باشد که به خاطر توطئه‌اندیش دولت راه یابد.

«من» عامل همه آن چیزهایی هستم که جامعه موفقیتش می‌نامد و دسیسه «دیگری»، موجب هر چیزی است که جامعه نمی‌پسندد.

و این وظیفه ماست که رسانه‌ایم که آن قدر بگوییم و بگوییم و بگوییم و بر گفته خود پافشاری کنیم تا بلکه کار از زمانی و جایی در جریانی درست قرار گیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۸
اووووووه.فکر کردیم چی شده.اینا که کارای همیشگی دولته.
پاسخ ها
شهریار
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
این بی خیالی شما از اون کار دولت بدتره، چونکه باعث میشه خودشونم فکر کنن که این کارشون خیلی هم بد نیست
شايد گراني ارز تقصير دولت باشد كه به نظر بنده هست
اما در اين استدلال شما هم يك مغلطه نهفته است
مثل اين است كه بگوييم چون بهبود حال بيماران را به تلاش پزشكان نسبت مي دهيم بنابراين نتيجه ميگيريم كه بيمار شدن مردم هم بخاطر كم كاري يا سو رفتار پزشكان است
منصف باشيد و اين را هم در معرض قضاوت مردم بگذاريد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
آیا دولت عامل و مسئول مشکلات نیست و فقط وقتی کاری درست است به او مربوط است. بله قبول، بعضی مشکلات به دولت ربطی ندار؛ ولی آیا در حیطه مسئولیت های دولت هم دولت مسئول نیست؟
این نوشته می خواهد بگوید که دولت «مسئولانه» فکر کند و عمل کند و حرف بزند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
ایا این که یکشبه دولت تصمیم به تک نرخی کردن عرض و افزایش نرخ ارز می گیرد و باعث بر هم خوردن تعال روانی بازار می گردد می توان دیگری را محکوم کرد؟
مقصرر صدردرصد دولت است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۵
از وظایف ذاتی دولت سیاست گزاری های اقتصادی است. هر بلبشویی در عرصه اقتصادی توسط دولت بایستی پیشبینی و مدیریت شود.
مثال دکتر!!! اینجا مفهومی ندارد.
حامد
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
حالا اگر اون دکتر با تجویز های مکرر و اشتباه به بیماری مریض دامن زد چی؟ باز هم مقصر نیست؟ شاید اون مریض در اثر عوامل دیگر بیمار شده باشد اما اینجا اون مریض ما به علت تشخیص نادرست و عدم صلاحیت پزشک هر روز داره حالش بدتر میشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
ممنون كه نظرم را روي سايت گذاشتيد
تا اين لحظه 11 مثبت و 72 منفي ثبت شده كه اين 11 مثبت بنظرم ارزشمند است
هرچه باشد اگر بسيجيان امام و خاستگاه اجتماعي آنها را استثنا كنيم براي مابقي تاريخ معاصر ما ايراد گرفتن از ديگران بالاخص دولتمردان سكه رايجي بوده خواه ناصرالدين شاه باشد يا اميركبير يا مصدق يا ديگري
منظورم اين نيست كه دولتمردان اشتباه يا كوتاهي يا خيانت نكرده اند ولي منظورم اين هست كه اگر نگاه اين باشد كه هر كس در موضع حكومت است هر تصميم كه ميگيرد خطاست و هر مشكلي كه در جامعه ايجاد شود بخاطر خطاي دولتمردان است خود اين نوع نگاه هم يكي از موانع جدي براي پيشرفت اين كشور بوده است و اين نوع نگاه كردن يك بيماري اجتماعي است كه متاسفانه در ايران شيوع زيادي دارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
برای مثال دکتر باید عرض کنم خدمتت اگه مریض نشدن مردم و کنترل بهداشت وظیفه ی پزشکان باشه، بله، بیمار شدن مردم هم سو رفتار پزشکه.
وقتی کنترل قیمت ارز تو اقتصاد ایران وظیفه ی دولته پس نوسان و بی نظمی هم مقصرش دولته.
در مورد کامنتتون هم باید عرض کنم هیچکس همه ی تصمیمات حاکمان رو به چالش نکشیده، حقیقت اینه که هر تصمیمی مخالف و موافقین خودش رو داره و در طول تاریخ هم هر حاکمی تصمیمات درست و غلط زیادی گرفته.

شما از تصمیم حرف میزنی،اگه دولت فرضا میخواد ارز رو گرون کنه بیاد رک و راست بگه( که مطمئنا هم همینطوره و گرانی ارز به خواست دولته).

در هر حال تعدادی از سیاست های دولت مثل بنگاه های زودبازده خیلی زود شکست خوردند و صدمات فراوان به اقتصاد وارد کردند و البته همون زمان هم عده ای مثل شما از همین حرف ها زدند.
نیما
| Netherlands |
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۷
تا الان 254 تا منفی خوردی 30 تا مثبت!!!!
بسیار عالی بود.واقعا زیبا.اما باید بدانیم کارهای ما یعنی مردم هم همینطوره این رسم ایرانی هاست.هست اما نمی دونم چرا؟؟؟؟؟؟؟ آیا دشما اگر اگر جای دولت بودید این کار را نمی کردید.شاید آره شاید هم نه.ما همه باید تغییر کنیم.روی من با مردم نیست با شما ست که همیشه نظارت من رو حذف می کنید.
ها راستي!
از قدیم گفتن پیروزی 1000 صاحب داره ولی شکست صاحب نداره !!!
به قول کندی پیروزی هزار پدر دارد ولی شکست همواره یتیم می ماند .
به این میگن جراحی اقتصادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
مریض از دست رفت.
خیلی یادداشت خوبی بود ولی مگه این حرفها فایده ای هم داره؟ در ضمن جناب ناشناس که گفته بودین منصف باشین و به قضاوت مردم بگذارین ، مگه غیر از اینه که این کامنتها خودشون یک جورایی جامعه آماری محسوب می شن؟ چه در مورد این یادداشت و چه در بازتاب خبرهای دیگه ، قضاوت مردم کاملا مشخصه . فقط اینکه اونایی که باید ببینن چشماشونو بستن .
تابناک بالاخره سیاسی کاری رو گذاشتی کنار وبه مغز موضوع زدی !!
شکی نیست هربیماری ومرض یاناهنجاری عوارضی باخودش به همراه خواهد داشت مثال ساده:اگر مسواک نزنیم بهداشت دهان ودندان به مخاطره خواهد افتاد وبیماری ایجاد میشود حالا دربحث مدیریت باید به بیماری پرداخت که خودعارضه است یا به ریشه بیماری؟
حالا سنت مدیریت درایران هم اینگونه است که هیچکس خودش را دربوجود آمدن عارضه های اجتماعی واقتصادی مقصرنمیداند ولی چون در درمان عارضه بالاخره حضوردارندباید خودی نشان داد دیگه...والبته ایندفعه تابناک مچگیری کردی !!!به هر حال به موقع بود خداکنه این انتقادات ونقدها سازنده باشه
با دو واحدی که تحت عنوان اقتصاد خرد در زمان تحصیل گذراندیم و نه بیشتر می توان پی برد که وضعیت اقتصادی فعلی مناسب و در خور ملت بزرگ ایران نیست و متاسفانه با ادامه این سیاستها این روند نامناسب تشدید می شود وقتی دولت حتی ارز مسافرتی را به نصف کاهش می دهد و در عمل در مراجعه به بانک آن نصف باز نصف تر می شود و از طرفی سایت اعلام نرخ ارز فیلتر می شود و در واقع مجرمانه تلقی می شود در خواهیم یافت وضعیت فعلی ارز باز هم تشدید می شود و چاره را باید در جای دیگر جستجو نمود که در تخصص من دو واحد اقتصاد خرد خوانده نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
اتفاقا وضعیت افتضاح اقتصادی خیلی هم شایسته مردمان اغلب عوام، کم فهم و شعارزده ما هست.
به نظرشما فقط نوشتن قیمت دلار ارزان روی تابلوی صرافیها ویادر روزنامه دولت حل مساله میباشد؟
فیلتر کردن قیمتهای واقعی دلار واجناس وکلا" فیلتر کردن ومحو کردن هزینه واقعی زندگی مردم فقط فریب دادن اذهان است و برای درازمدت اثری معکوس دارد
متاسفانه اکثر تصمیم های دولت و بانک مرکزی احساسی و غیر کارشناسی هست و گره کور بازار ارز و سکه رو کورتر میکنه!!!!!!
اقتصاد علم است اما نه در ايران بنابراين ما نظريه پرداز نداریم و پست های اقتصادی در دست مهندسین است
پاسخ ها
رامین
| Canada |
۰۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
ذر ذست مهندسین نیست در دست عوامفریبان است . کاش در ذست مهندسین بود .
بالا رفتن ارز کاری بود که بطوری 100% تعمدانه توسط خود دولت بجهت جمع اوری نقدینگی سرگردان و دوم پوشش کسری بودجه و سوم بلوکه کردن نقدینگی تورم زا با پایین اوردن ناگهانی ارز-چون یهو اکثر خریداران در ضرر رفته و تا مدتی حاضرر به فروش و خروج با ضرر نخواهند بود- و بدینسان با یک تیر حداقل این 3 هدف را زدند...از مردم گرفتند تا تحت عنوان یارانه به خودشان پس بدهند!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
در مورد دو مورد اول با شما موافقم دولت بدش نمیاید به عنوان یک کاسب با گران کردن ارز پول بیشتری به جیب بزند ولی در اینکه عکس این فرآیند را هم بتواند اجرا کند کمی به خودت شک راه بده چون به محض اینکه ارز ارزان شود دوباره مردم تمام زندگی منقول و غیر منقول (!) خودشان را به پول تبدیل می کنند و هجوم می برند تا ارز ارزان بخرند.

اینجاست که شاعر می گه:

ارز ارزانم آرزوست!
جا داره واقعا بگم پ نه پ!!!
وقتی دولت خرید گوجه فرنگی ارزان را از محل زندگی خود توصیه می کند و پس انداز کردن یارانه را ملاک اقتصاد خوب میداند. چه انتظاری از این دولت در مورد لطمه های بالا بردن نرخ ارز بر زندگی مردم باید داشت .
واقعا که حالمو به هم زدی جهان سوم تویی و هر که مثل توفکر کند و به حرف یک عده احمق که برای هر موجودی جز انسان ارزش قائلند به مردم و کشور خود بگوید جهان سوم. کاسه لیسی غرب برای چهار تا خواننده جمع کردن و تصدیق حرف احمقانه غربی چقدر برات ارزش داره؟ حتما زیاد
می دانم درج نمی کنی ولی ایشااله که به همون جهان اولی ها (البته به قول شما خودباخته ها) محشور و همراه شوی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
شما هم با مشایی و یارانش محشور شوی
هادی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
حالا چرا جوش آوردی عزیز من. اصلا جهان اولی شما باش. فکر کن به قول دکتر شما ابرقدرت جهانی. فکر کن همه کارشناسای دنیا تو صف اند تا از ما مشاوره بگیرن. خب . حالا چیزی عوض شد؟ احساس خوبی داری؟ فکر میکنی وضع زندگیت بهتر شده ؟ اگه شده سعی نکن از این افکار بیرون بیای.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
بجای اینکه ناراحت بشویم بهتر است سعی کنیم خودمون رو ارتقا بدیم. متاسفانه تصمیمات فله ای و بدون پشتوانه فکری و کارشناسی آنهم در بالاترین مسند حکومتی یک کشور از کشور ویرانه ای درست میکنه که درانتها همه باید بر ویرانه اون بنشینیم و زار بزنیم.
این موضوع کاری به مذهبی ولایتی مردمی بودن یا نبودن نداره، موضوع استفاده از عقل و شعوری است که خداوند به وفور به یک جامعه ای عطا کرده اما ما اون رو به کناری گذاشته ایم و استعدادهامون رو باید در کشورهای آمریکا و اروپا و آسیا و استرالیا سراغشون رو بگیریم و باید به کارشناسیهای یک گروه کوچک که بطور کاملا تصادفی از اقوام و آشنایان شخص رئیس جمهور هستند و یا از آشنایان نزدیک آشنایان ایشون رضایت بدهیم.
یادتون باشه که آقای رئیس تا سه سال اول ریاست نمیدانستند که نقدینگی بر تورم اثر دارد و در سال چهارم این موضوع را کشف کردند. در سه سال اول بر اساس این اصل که نقدینگی و تورم دو موضوع کاملا جدا هستند تمام سیاستگذاریهای اقتصادی این مملکت انجام شده. شما اسم این سیستم را چی میذارید؟ شما اگر بشنوید که در جای دیگری از دنیا رئیس جمهوری هست که میگه تورم و نقدینگی ربطی به هم ندارند، به اون مملکت و رئیسش چه نمره ای میدید؟ جهان چندم؟
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
بابا ناشناس حتی یه مثبت هم نگرفتی!!!
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
خودت فهمیدی چی گفتی؟!
من نمی دونم چرا هر موقع نزدیک انتخابات میشه،همه شروع می کنن به انتقاد و یه مقدار فضای سیاسی آزاد میشه!!!
مثلا می خواید بگید خیلی آزادی هست؟
مدیریت همه مدعیان را دیده ایم از بین آنها آن مدعی ای که لااقل به جیب خود نمی ریزد قابل تحمل تر است.
خدا به دادمون برسه
آقا خبر جدید رو از سایت فارس خوندید؟(( معاون پارلمانی رئیس جمهور به کلی منکر وجود وضعیت بد اقتصادی کشور شد و منتقدین رو به سیاه نمایی متهم کرده)). این یکی دیگه آخر مسئولیت پذیریه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
من فکر میکردم فارس سایت جک هست. مگه بهش میگن خبرگزاری؟!
بذارید رانت خورها حالشو ببرن،
ما که عادت داریم به اینو اون باج بدیم و دم نزنیم، ارز گرون نشده فقط یه اختلاف 500 تومنی هست که اونم حبابه رد میشه
ناشناس بالايي: آره به جيب خودش شايد نريزه، ولي با مديريت غلط به جيب ديگران خيلي خوب ريخته... 3000 ميليارد و اينا... دوستي خاله خرسه شده ديگه
تابناک عزیز

امیدوارم شما هم یه روزی مثل عادل فردوسی پور تمام تعارفات راکنار بگذاری وکاری کنی کارستان که تحولی عظیم در این سیاست واقتصاد این کشورعزیزمان انجام بشه

خسته نباشید
به نظر من همه اینها زیر نظر دولت هست. پول یارانه های این ماه رو در اورد بعدش میکشه قیمت و پایین.
ای ول حاج محمود
دروغ چرا // تا قبر آآآآ // در مملکتی که بوی گندچا پلوسی و تعریف و تمجید از مقامات بیشتر از بوی صداقت و درستی به مشام می رسد و تکیه بر کرسی پست ومقام به هر قیمتی حا کم بر احوال کار گزاران حکومت می باشد چه انتظار عبث و بیهوده ای داریدکه غیر از این که هست بشود // کاش واقعا مقتدای مسو لین نظام امیر المو منین علی علیه السلام بود کاش کاش....
آخر شما که از همه آزادتر هستید هم مملکت می فروشید هم ناسزا میگوید هم همیشه منتظر این مسائل هستید تا کی تاکی اینهمه مشکلات چه کسی باید حل کند بجز جمعی بنام ایرانیان مقیم ایران حال خود دانی این یک نوع حرف حساب است اگر پذیرفیتد وگرنه در دامن همه فسادها خواهی رفت
باز تکرار همان مثل بیست شدم و معلم بهم نمره تک داد شد اصولا موفقیتها بدلیل کار دولت میباشد ولی شکستها باز هم طبق معمول به دلیل دخالت موجودات فضایی و مخالفان است نیمدانم چرا کسی نمیخواهد بپذیرد که این مشکلات هم به دلیل سیاستهای غلط همین دولت بوده و افراد دیگر کمترین دخالت را در ان داشته اند این مافیای بدبخت گوربگور شده اگر نبود نمیدانم گردن چه کسی می افتاد این مشکلات
اقا محمود ميخواست كسري بودجه نياره به دو دليل اول جلو توكلي كم نياره دوم بودجه سال اينده را چاقتر ببنده براي همين از اصول خودش كوتاه اومد وارز را گران كرد هدف وسيله را توجيه ميكنه عروس تعريفي
ان چیز که عیان است لازم به بیان است(به جای چه حاجت)همه این افزایش قیمت زیر سر دولت ولی مشکل اینجاست که در ایران قیمت مثل شلوار می ماند که بالا میرود ولی پایین کشیدنش سخته!!
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی