بازدید 3148

سهميه سوخت معلولان، سوخت شد!

يکي از مسائل و مشکلاتي که معلولان طي سال‌هاي گذشته به آن اشاره داشته‌ و تلاش کرده‌اند در هر زمان و موقعيتي آن را به گوش مسئولان برسانند،عدم واگذاري سهميه سوخت به اين افراد بوده است.
کد خبر: ۲۱۶۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۱ 05 January 2012
عليرغم توافق سازمان بهزيستي و ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور در خصوص پرداخت سهميه سوخت به معلولان، همچنان واگذاري اين سهيمه امروز و فردا مي‌شود و ظاهراً کسي نيست در اين خصوص پاسخ شفافي بدهد.

به گزارش فارس طي سال‌هاي اخير معلولان و بخصوص معلولان با معلوليت شديد با مشکلات بسياري از جمله عدم اجراي قانون استخدام 3 درصد معلولان در دستگاه‌هاي دولتي و نبود امکانات تحصيلي روبرو بودند.

يکي از مسائل و مشکلاتي که معلولان طي سال‌هاي گذشته به آن اشاره داشته‌ و تلاش کرده‌اند در هر زمان و موقعيتي آن را به گوش مسئولان برسانند،عدم واگذاري سهميه سوخت به اين افراد بوده است. به طوري که پس از گذشت 3 سال از توافق ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور با سازمان بهزيستي، تنها در دو مقطع 9 ماه اين سوخت به اين افراد واگذار شده است.

انداختن توپ در زمين حريف

انداختن توپ در زمين حريف کاري است که برخي از مسئولان براي شانه خالي کردن از يک مسئوليت انجام مي‌دهند. به طوري که سازمان بهزيستي، ستاد مديريت سوخت را مسئول واگذاري سوخت به معلولان مي‌داند و اين ستاد نيز سازمان هدفمند سازي يارانه‌ها را مسئول اين کار مي‌داند و اين در حالي است که مسئولان سازمان هدفمند سازي نيز در اين خصوص پاسخگو نيستند.

مسئولان ستاد مقصر اصلي عدم پرداخت سوخت به معلولان هستند

علي محمود همت نژاد، رئيس جامعه معلولان ايران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: پس از گذشت حدود 3 سال از اجراي سهميه بندي سوخت در کشور، تنها يکسال به معلولان سوخت داده شده است و مقصر اصلي در اين زمينه مسئولان ستاد سهميه سوخت هستند.

وي تصريح کرد: بيکاري، عدم تأمين هزينه‌هاي زندگي،اجاره نشيني معلولان تنها بخشي از مشکلات اين افراد در کشور است به طوري که کمبود کمک‌هاي سازمان‌هاي حمايتي به اين قشر در کشور حس مي‌شود. همت نژاد ادامه داد: يکي از مسائلي که بارها و بارها از سوي معلولان اشاره شده است، عدم پرداخت سهميه سوخت به معلولان عليرغم دستور رئيس جمهور است به طوري که طي سه سال گذشته تنها يکسال سهميه سوخت به اين افراد پرداخت شده است.

رئيس جامعه معلولان ايران مقصر اصلي عدم پرداخت سوخت به معلولان را مسئولان ستاد سهميه سوخت دانست و افزود: عليرغم اينکه در جلسه گذشته رئيس جمهور با معلولان، احمدي نژاد دستور بر پرداخت سوخت به معلولان را به مسئولان سوخت داد، اما هنوز اين سهميه پرداخت نشده است.

عدم ارائه سوخت به معلولان مربوط به ستاد هدفمندي يارانه‌هاست

عبدالله جلالي، قائم مقام ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور در خصوص عدم ارائه سوخت به معلولان بيان داشت: موضوع عدم پرداخت سوخت به معلولان به ستاد سوخت ارتباطي ندارد و تصميم‌گيري در اين باره به ستاد هدفمندي يارانه‌ها واگذار شده است.

وي با اشاره به صحبت‌هاي رئيس جامعه معلولان مبني بر اينکه"مسئولان ستاد مقصر اصلي عدم پرداخت سوخت به معلولان هستند" اظهار داشت: سازمان بهزيستي مکاتباتي را با ستاد سوخت در خصوص سوخت معلولان داشته است و مسئولان ستاد سوخت نيز در سال گذشته براي معلولان مشابه جانبازان سوخت مصوبه کرده است.

جلالي ادامه داد: تصميم گيري در خصوص سوخت، قيمت و ميزان سهميه سوخت معلولان به ستاد هدفمندي يارانه‌ها واگذارشده است. اين در حالي است که مسئولان بهزيستي صحبت‌هاي مسئولان در ستاد سوخت را رد کرده و اذهان دارند:پرداخت سهميه سوخت معلولان به سازمان هدفمند سازي مربوط نمي‌شود و ستاد سوخت در اين خصوص موظف است. يحيي سخنگويي، معاون امور توانبخشي بهزيستي سازمان بهزيستي کشور با اشاره به اينکه نامه نگاري‌هاي سازمان بهزيستي همچنان با ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور براي دريافت سهميه سوخت معلولان ادامه دارد، گفت: سهميه سوخت معلولان بايد از طريق ستاد مديريت سوخت پرداخت شود و ارتباطي با سازمان هدفمند سازي يارانه‌ها ندارد.

وي تصريح کرد: سازمان بهزيستي در چند ماه گذشته مکاتباتي را با ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت کشور در خصوص عدم پرداخت سوخت معلولان انجام داد که هنوز در اين خصوص پاسخي داده نشده است.

معاون امور توانبخشي بهزيستي کشور افزود: بر اساس توافقي که بين ستاد مديريت سوخت و بهزيستي انجام شده بود قرار شد روزانه 50 هزار ليتر جهت تردد معلولان سوخت داده شود که متأسفانه در اين امر کوتاهي شده است. اميدواريم با هماهنگي بيشتر بين سازمان‌ها شاهد پرداخت سهميه سوخت معلولان باشيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی