بازدید 2114

کاهش اعتماد مصرفی در کره جنوبی با مرگ رهبر کره شمالی

مرگ رهبر کره شمالی و نگرانی نسبت به تنشهای سیاسی در این کشور موجب کاهش شدید اعتماد مصرفی در کره جنوبی شده است.
کد خبر: ۲۱۴۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۹ 27 December 2011
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بلومبرگ بانک مرکزی کره جنوبی در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد نگرانی نسبت به وضعیت سیاسی کره شمالی و ادامه بحران مالی و بدهی در منطقه یورو تاثیر منفی زیادی بر اعتماد مصرفی این کشور داشته است.

 بر اساس این گزارش اعتماد مصرفی در اقتصاد کره جنوبی طی ماه دسامبر به پایین ترین حد خود در سه ماه اخیر رسیده است . شاخص اعتماد مصرفی در کره جنوبی از 103 واحد در ماه نوامبر به کمتر از 99 واحد در ماه دسامبر رسیده است . انتشار خبر مرگ رهبر کره شمالی ابتدا موجب کاهش شدید شاخص سهام در بازار مالی کره جنوبی شد ولی طی روزهای آینده این شاخص افزایش یافت .

 به اعتقاد کارشناسان اقتصادی کاهش اعتماد مصرفی در کره جنوبی می تواند تاثیر زیادی بر
سیاستهای پولی و مالی بانک مرکزی داشته باشد . نامشخص بودن وضعیت سیاسی کره شمالی تاثیر منفی زیادی بر ثبات اقتصادی و مالی این کشور و همسایه جنوبی آن داشته است .

بانک مرکزی کره جنوبی برای ششمین ماه متوالی نرخ بهره بانکی را در حد 3.25 درصد ثابت نگه داشته است . بانک مرکزی کره جنوبی پیش بینی کرد رشد اقتصادی این کشور طی سال آینده به 3.7 درصد برسد و نرخ تورم نیز با کاهش روبرو خواهد شد .
 
میزان تولیدات صنعتی کره جنوبی نیز طی ماه نوامبر با کاهش نسبی روبرو شده است و تولیدات صنعتی این کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 5.9 درصد رشد داشته است .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح