بازدید 7051

اوباما از پاکستان عذرخواهی کرد

اوباما از کشته شدن جمعی از نظامیان پاکستانی در حمله بالگردهای ناتو اظهار تأسف کرده و بر تعمدی نبودن این حادثه تأکید کرد.
کد خبر: ۲۰۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۳ 05 December 2011
رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با آصف علی زرداری، از وی تقاضا کرد تا در نشست بن دوم شرکت کند.

به گزارش فارس اراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در این گفت‌وگوی تلفنی که ساعتی پیش از آغاز رسمی اجلاس بن دوم صورت گرفت، از رئیس جمهور پاکستان خواست تا در این نشست بین‌المللی که برای تأمین امنیت افغانستان در آلمان برگزار می‌شود، شرکت نماید.

به گزارش منابع خبری پاکستان، اوباما از کشته شدن جمعی از نظامیان پاکستانی در حمله بالگردهای ناتو اظهار تأسف کرده و بر تعمدی نبودن این حادثه تأکید کرد.

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه روابط ۲ کشور برای امنیت منطقه مهم است، وعده داد که درباره حادثه حمله ناتو به پست‌های مرزی پاکستان تحقیقات کامل صورت خواهد گرفت.

منابع خبری پاکستان بر اتفاق نظر ۲طرف در مورد تلاش برای نزدیکی روابط تأکید کرده در عین حال تصریح کردند که زرداری واکنش مردمی، تصمیم کابینه و نظر کمیته دفاعی پاکستان در مورد حادثه حمله بالگردهای ناتو را به اطلاع رئیس جمهور آمریکا رسانده است.

منابع خبری پاکستان همچنین تصریح کردند که به دلیل در پیش رو بودن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، اوباما حاضر به عذرخواهی در مورد این حادثه نشد.

برخی کارشناسان پاکستان بر این باورند که به دنبال تماس تلفنی و درخواست رئیس جمهور آمریکا برای شرکت پاکستان در اجلاس بن، ممکن است طی ساعات آینده نشست مشترک مقامات سیاسی و نظامی پاکستان دایر و در مورد شرکت یا عدم شرکت اسلام‌آباد در این اجلاس
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی