بازدید 2707

میعانات گازی پارس جنوبی به بنزین تبدیل می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر اینکه اخیرا راهکارهای عملی به منظور شتاب عملیات اجرایی این پروژه بررسی شده است، تصریح کرد: بیش از دو هزار شاخه لوله به منظور تکمیل 23 کیلومتر خط انتقال خوراک پروژه در اختیار پالایشگاه ستاره خلیج فارس قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۰۴۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۷ 19 November 2011
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به شتاب در ساخت خط لوله تامین خوراک ستاره خلیج فارس در منطقه عسلویه، اعلام کرد: با ساخت این خط لوله میعانات گازی فازهای پارس جنوبی به بنزین تبدیل می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید پیروز موسوی در یک گردهمایی با اشاره به ضرورت آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم برای شتاب اجرای عملیات ساخت پروژه پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: 23 کیلومتر از 485 کیلومتر خط لوله انتقال میعانات گازی از عسلویه به پالایشگاه ستاره خلیج فارس در محدوده منطقه ویژه پارس بوده از این رو تمام تسهیلات لازم برای ساخت این قطعه مهم باید فراهم شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تاکید بر اینکه اخیرا راهکارهای عملی به منظور شتاب عملیات اجرایی این پروژه بررسی شده است، تصریح کرد: بیش از دو هزار شاخه لوله به منظور تکمیل 23 کیلومتر خط انتقال خوراک پروژه در اختیار پالایشگاه ستاره خلیج فارس قرار گرفته است.
 
این مقام مسئول با اعلام اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان امسال پیشرفت ساخت این خط لوله خوراک میعانات گازی به 55 درصد برسد، اظهار کرد: سازمان منطقه ویژه پارس علاوه بر انجام عملیات پشتیبانی طرح توسعه میدان پارس جنوبی، تلاش برای ساخت و توسعه طرحها و پروژه های ملی صنعت نفت در حوزه پارس جنوبی را در اولویت کار خود قرار داده است.
 
به گزارش مهر، برای پالایشگاه ستاره خلیج فارس سه فاز تعریف شده است که پیش بینی می شود تا سال آینده فاز نخست این طرح با ظرفیت تولید روزانه 12 میلیون لیتر بنزین و 6 میلیون لیتر گازوئیل در مدار بهره برداری قرار بگیرد.
 
پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس به عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی شامل واحدهای تقطیر، تصفیه گازمایع، تبدیل کاتالیستی، تصفیه نفتا، ایزومریزاسیون، تصفیه نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گازوئیل، گاز مایع و سوخت جت در کنار پالایشگاه فعلی بندرعباس در حال ساخت است.
 
خوراک مورد نیاز این پالایشگاه از طریق یک خط لوله به طول بیش از ۴۸۵ کیلومتر از پالایشگاه‌های گازی عسلویه تامین خواهد شد.
 
با بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس روزانه ۳۵ میلیون لیتر بنزین ( با عدد اکتان ۹۵ ) و ۱۴ میلیون لیتر گازوئیل به ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور اضافه می‌شود.
 
تولید روزانه چهار میلیون لیتر ال پی جی ( گازمایع)، سه میلیون لیتر سوخت جت و ۱۳۰ تن گوگرد از دیگر محصولات تولیدی این واحد پالایشی بوده. ضمن انکهظرفیت ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی در این پالایشگاه حدود ۱۱ میلیون بشکه است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی