بازدید 3722

بشار اسد: سوريه به روسيه اعتماد دارد

بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه در گفت‌وگو با شبكه يك تلويزيون روسيه عنوان داشت: سوريه كشوري است كه جايگاه ويژه‌اي از لحاظ جغرافيايي، سياسي، تاريخي و ديگر ابعاد دارد.
کد خبر: ۲۰۰۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴ 31 October 2011
رئيس جمهوري سوريه با تاكيد بر اينكه تحريم‌هاي غرب عليه سوريه تاثيري بر مواضع اين كشور نخواهد داشت از قاچاق سلاح‌هاي كشورهاي مختلف از جمله رژيم صهيونيستي به سوريه براي انجام اقدامات تروريستي خبر داد.

به گزارش ايسنا بشار اسد، رئيس جمهوري سوريه در گفت‌وگو با شبكه يك تلويزيون روسيه عنوان داشت: سوريه كشوري است كه جايگاه ويژه‌اي از لحاظ جغرافيايي، سياسي، تاريخي و ديگر ابعاد دارد.

وي در ادامه افزود: سوريه به مثابه محل تلاقي دو گسل جغرافيايي است كه باعث به وجود آمدن زلزله‌هاي بزرگ مي‌شود و هرگونه تلاش براي به لرزه درآوردن اين گسل‌ها باعث بوجود آمدن زلزله بسيار بزرگي مي‌شود كه به تمام منطقه آسيب مي‌زند.

اسد همچنين عنوان داشت: اين زلزله مسافت‌هاي بسيار دور را نيز تحت تاثير قرار مي‌دهد و اگر خاورميانه بلرزد، تمام جهان خواهد لرزيد.

وي در ادامه افزود: هرگونه طرح و نقشه‌اي در اين زمينه و تدوين سناريوهاي مختلف مي‌تواند تاوان و هزينه سنگيني را كه خارج از تحمل جهان است، بدنبال داشته باشد.

اسد همچنين عنوان داشت: معتقديم كه روسيه نسبت به خطرات مداخله بيگانگان در سوريه آگاه است و به همين دليل نقش مهمي را در عرصه بين‌المللي در زمينه سوريه ايفا مي‌كند. آخرين اقدام روسيه در اين زمينه وتوي قطعنامه عليه سوريه در شوراي امنيت بود. سوريه به موضع روسيه در قبال خود اعتماد دارد و معتقد است كه مسئولان روسي همچنان از سوريه حمايت مي‌كنند چرا كه دفاع از سوريه به معني دفاع از ثبات در سراسر جهان است.

اسد همچنين عنوان داشت: مسئولان سوريه با گروه‌ها و نيروهايي داخلي كه از قبل وجود داشتند و يا اخيرا در طي بحران سوريه بوجود آمده‌اند تعامل مي‌كنند. چرا كه اين گروه‌ها مهم هستند.

وي در ادامه افزود: ملت سوريه با مداخله بيگانگان كاملا مخالف است. آنچه كه بايد صورت پذيرد انجام گفت‌وگو است چرا كه اين مساله به دستيابي به راهكارهايي براي تحقق ثبات در هر كشوري خواهد انجاميد.

اسد همچنين عنوان داشت: تحريم‌هاي كشورهاي غربي عليه سوريه به ملت سوريه لطمه وارد مي‌كند اما مطمئن باشيد كه سوريه را در تنگنا قرار نمي‌دهد چرا كه اين كشور از طريق توليدات خود زندگي مي‌كند و همچنين اين توليدات را به خارج از كشور صادر مي‌كند. بنابراين مي‌تواند با اين تحريم‌ها رو به رو شود.

وي در ادامه افزود: اطلاعات بدست آمده از طريق بازجويي تروريست‌هاي دستگير شده در سوريه نشان مي‌دهد كه از كشورهاي همسايه سلاح به داخل سوريه قاچاق مي‌شود و برخي از افراد از اين روند حمايت مالي مي‌كنند. آنها در كشورهاي منطقه حضور دارند و عمليات قاچاق سلاح را از همان‌جا هدايت مي‌كنند.

رئيس جمهوري سوريه همچنين عنوان داشت: متوقف ساختن اين روند بسيار دشوار است. ما مطمئن هستيم كه اين سلاح‌ها از كشورها همسايه به سوريه قاچاق مي‌شود و برخي از كشورها خواهان مسلح كردن مخالفان در سوريه هستند.

اسد در ادامه افزود: ما ادعاهايي در خصوص احتمال حمله غرب به سوريه مي‌شنويم. اين ادعاها در زمان بحران بوجود آمده ميان سوريه و برخي از كشورهاي غربي طي دهه‌هاي گذشته اوج گرفته است. هدف از اين اقدامات اعمال فشار بر سوريه براي تغيير مواضع سياسي اين كشور است. ما در سوريه همه احتمالات را در نظر مي‌گيريم حتي اگر مساله حمله كشورهاي غربي به سوريه مطرح باشد. زماني كه كشور در معرض تهديد نظامي و يا امنيتي قرار گيرد مساله توازن قوا اصلا مهم نيست. اگرچه ما كشوري كوچك هستيم و دشمن ما بزرگ است، اما بايد از كشور خود در برابر آنها دفاع كنيم.

اسد در ادامه افزود: زماني كه احزاب مختلف وجود داشته باشند و انتخابات پارلماني و محلي بعد از مدتي برگزار شود مشخص مي‌شود كه چه كسي از مخالفان نماينده مردم است. ما با همگان همكاري مي‌كنيم. انجام هرگونه مذاكره نياز به حضور دو طرف دارد و در ابتدا بايد اصول مشخصي براي انجام اين مذاكرات تعيين شود. آيا گروه‌هايي كه مي‌خواهيم با آنها به عنوان مخالفان مذاكره كنيم از سوي ملت سوريه حمايت مي‌شوند و يا آنها جايگاهي در ميان مردم دارند؟ آيا آنها گروه‌هايي هستند كه در خارج از كشور از سوي كشورهاي بيگانه بوجود آمده‌اند و خواهان مداخله بيگانگان و حمايت از تروريسم هستند؟

رئيس جمهوري سوريه همچنين عنوان داشت: در خصوص شوراي مخالفان سوريه در استانبول بايد بگويم كه چيز زيادي از اين شورا نمي‌دانم و تا زماني كه مردم اهميتي به اين شورا ندهند ما نيز توجهي به آنها نمي‌كنيم.

وي در ادامه افزود: ما از ديرباز با كشورهاي غربي رابطه داشتيم اين در حالي است كه كشورهاي غربي از جمله فرانسه و انگليس به عنوان اشغالگر در خاورميانه حضور داشتند.

بسياري از كشورهاي جهان با سوريه روابط خوبي دارند. غرب تنها گزينه پيش روي ما نيست. روابط ميان سوريه و روسيه بعد از سال 2005 به سرعت رو به بهبود رفت.

اسد همچنين عنوان داشت: سوريه مانند ليبي نيست. كشور ما از لحاظ ساختار جمعيتي، سياسي، تاريخي و جغرافيايي با ليبي تفاوت دارد. بنابراين نمي‌توان سناريويي كه براي ليبي پياده كردند براي ما نيز اجرا كنند. زيرا براي كشورهاي غربي بسيار هزينه‌بردار خواهد بود.

وي در ادامه افزود: امروزه شاهد شهادت صدها تن از نيروهاي ارتش و پليس هستيم. چه كسي آنها را كشته‌ است. آيا آنها در تظاهرات مسالمت آميز كشته شدند و يا اينكه توسط افراد مسلح كشته‌ شده‌اند؟ با گذشت زمان بسياري از چيزها مشخص شده است و ملت سوريه نيز نسبت به واقعيت‌هايي كه در كشورشان طي ماه‌هاي اخير روي داده، آگاه شده‌اند. ما در دو ماه اخير از رسانه‌هاي بيگانه خواسته‌ايم تا به سوريه بياييند و از نزديك مسائل را ببينند.

اسد همچنين عنوان داشت: رسانه‌هاي غربي به طور كلي همواره جانبدارانه عمل مي‌كنند و اين مساله نه تنها در بحران‌ها بلكه در شرايط عادي نيز خود را نشان مي‌دهد. رسانه‌هاي غربي تصور نادرستي از مسائل دارند و برداشت آنها از واقعيت‌ها سطحي است. برخي از آنها در راستاي اهداف سياسي كشورها در قبال منطقه عمل مي‌كنند.

وي در ادامه افزود: ما معتقديم كه رويكرد سياسي درحال حاضر رويكردي رسانه‌اي است بنابراين ما بايد نقشه‌هاي بيگانگان را عليه سوريه افشا كنيم.

اسد همچنين عنوان داشت: در ميان سلاح‌هايي كه به سوريه قاچاق مي‌شود سلاح‌هاي ساخت اسرائيل نيز وجود دارد ما نمي‌توانيم منبع صدور اين سلاح‌ها را مشخص كنيم. نمي دانيم كه آيا واقعا از اسرائيل مي آيد و يا اينكه كشور ديگري آنها را قاچاق مي‌كند. اما مطمئنيم كه بمب‌هاي اسرائيلي به سوريه قاچاق مي‌شود و در اماكني غير نظامي كار گذاشته مي‌شود.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # انتخابات
آخرین اخبار
وب گردی