بازدید 3858
توهم دستيابي سريع به معنويت؛

علت گرایش به عرفان‌های کاذب

زمانی که بحث از عرفان‌های کاذب به میان می‌آید یعنی یک عرفان اصیل و حقیقی وجود دارد که عطش معنوی انسان‌ها را فروکش می‌کند و برای رسیدن به آن یک سری سختی و ریاضت به خود می‌دهند.
کد خبر: ۲۰۰۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۱ 30 October 2011
ولی عده‌ای خواهان این هستند که زودتر به نتیجه برسند و در نهایت از مسیر اصلی فاصله می‌گیرند و در مسیر دیگری پا می‌گذارند که تصور می‌کنند با انجام دادن چند رفتار خاص و یک ریاضت کوتاه مدت می‌توانند به عطش معنویت خود پاسخ دهند.

به گزارش ادیان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین مسلم سلیمانی گفت: زمانی که بحث از عرفان‌های کاذب به میان می‌آید یعنی یک عرفان اصیل و حقیقی وجود دارد که عطش معنوی انسان‌ها را فروکش می‌کند و برای رسیدن به آن یک سری سختی و ریاضت به خود می‌دهند.

این روحانی در گفت و گو با خبرنگار دین و اندیشه پانا، افزود: این ریاضت‌ها با میل و غریزه انسان سازگار نیست؛ یعنی انسان باید مسیر خلاف غریزه و میلش را طی کند تا بتواند با برنامه زمانبدی شده به این حقیقت دست یابد.وی تصریح کرد: ولی عده‌ای خواهان این هستند که زودتر به نتیجه برسند و در نهایت از مسیر اصلی فاصله می‌گیرند و در مسیر دیگری پا می‌گذارند که تصور می‌کنند با انجام دادن چند رفتار خاص و یک ریاضت کوتاه مدت می‌توانند به عطش معنویت خود پاسخ دهند.

مسلم سلیمانی عامل این مسأله را در این دانست که انسان تشنه این معارف، حقایق و معنویت بوده و دنیا به سوی معنویت معطوف است و این یک عامل فطری است اما چون همه انسانها از آموزش لازم برخوردار نیستند نمی‌توانند مسیر درست را انتخاب کنند و در تاریکی انحراف خود سرگردان می‌شود.

وی تاکید کرد: برای هر چیزی باید راه درست انتخاب کرد طوری اگر انسانی بیمار شد باید نزد پزشک برود و در مسیر معنوی نیز به همین ترتیب که اگر کسی جویای معنویت است بطور قطع باید نزد کسانی برود که یک عمر در این راه مجاهده کرده‌اند و اهل معنویت و صاحب اندیشه و نظر بوده‌اند و شهره خاص و عام هستند در غیر این صورت خروجی یک عرفان کاذب است.

حجت الاسلام و المسلمین سلیمانی با اشاره به اینکه اگر این ادعا را داریم که اسلام و فقه سیاسی و حکومتی را می‌خواهیم به دنیا عرضه کنیم باید بیشتر تلاش کنیم و در حوزه پژوهش و تحقیق حوزه‌های علمیه باید به بصورت طبقه بندی شده طلابی تربیت کنند تا قبل از اینکه تبی در جامعه وارد شود آن را شناسایی کرده و جامعه را واکسینه کنند.

وی گفت: در واقع حوزه علمیه باید یک گام از عوام جامعه جلوتر باشد و دست روی دست نگذارد تا یک انحرافی جامعه را فرا بگیرد، آن وقت به فکر درمان بیافتد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: این انحرافات علائمی دارند که می‌توان تشخیص داد که چگونه این انحراف و مکاتب کاذب می‌خواهند وارد جامعه شوند، بنابراین باید با استفاده از محتوای غنی اسلام برای پاسخگویی و اشباع جامعه از ورود و شیوع این عرفان‌های کاذب پیشگیری کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی