بازدید 22153
موضع محکم صالحی در قبال ادعای خنده‌دار آمریکا:

اگر بخواهند با ما مقابله کنند، ما هم قدرت مقابله داریم

ما در چهارچوب حکمت و مصلحت حرکت می‌کنیم و از مقابله هرگز استقبال نمی‌کنیم، ولی آمریکایی‌ها در صورت استفاده از سیاست مقابله علیه ایران، چنان سیلی محکمی خواهند خورد که پیامدهای آن برای آنها به شدت وخیم خواهد بود.
کد خبر: ۱۹۶۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰ 12 October 2011
سرویس سیاست خارجی ـ وزیر امور خارجه کشورمان گفت: سناریوی جدید آمریکایی‌ها بسیار ناشیانه بود و همه با این شیطنت‌ها آشنایی دارند و آمریکا مجبور به عذرخواهی خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، علی اکبر صالحی، امروز پس از پایان نشست هیأت دولت درباره ادعای تازه آمریکا افزود: آمریکایی‌ها در صورت استفاده از سیاست مقابله علیه ایران، چنان سیلی محکمی خواهند خورد که پیامدهای آن برای آنها به شدت وخیم خواهد بود.

صالحی که امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، افزود: ما با عربستان سعودی روابط دوجانبه خوبی داریم و اگر اختلاف نظرهایی هم میان ما هست، مربوط به مسایل بین‌المللی است و نه مسایل دوجانبه.

وزیر امور خارجه با اشاره به مشکلات فراوانی که امروز دولت آمریکا در درون این کشور با آن روبه‌روست، گفت: آمریکایی‌ها با طرح این گونه سناریوها ،قصد فرافکنی دارند، چرا که کشورشان مشکلات داخلی بسیاری دارد و این روزها شاهد موج تظاهرات مردمی علیه سیاست‌های دولت آمریکا و افزایش فقر و سیر نزولی منحنی اقتصاد در آمریکا هستیم.

صالحی، جمهوری اسلامی ایران را رکن اصلی صلح و ثبات در منطقه خلیج فارس خواند و افزود: ایران همواره در برابر رخدادها و تحولات بین المللی، رفتار و واکنش اخلاقی کاملا منطقی از خود نشان داده است.

وزیر امور خارجه اقدامات دستگاه دیپلماسی در واکنش به سناریوی جدید آمریکا را خوب و بموقع ارزیابی کرد و گفت: در این باره، سخنگوی وزارت خارجه به موقع واکنش نشان داد و نماینده ایران در سازمان ملل هم بیانیه مناسبی در واکنش به این سناریوی آمریکایی صادر کرد و مصاحبه بهنگامی با شبکه «سی.ان.ان» انجام داد.

صالحی با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران قدرت را برای تسلط بر منطقه نمی‌خواهد، گفت: ما همواره اعلام کرده ایم که کشورهای منطقه با همکاری، همدلی و همفکری یکدیگر می توانند صلح و ثبات را در منطقه به بهترین شکل ممکن حفظ کنند و نیازی به بیگانگان نیست.

وزیر امور خارجه با بیان این که ملت ایران کاملا آگاه و هشیار هستند، افزود: ما در چهارچوب حکمت و مصلحت حرکت می‌کنیم و از مقابله هرگز استقبال نمی‌کنیم، اما اگر بخواهند علیه ما از سیاست مقابله استفاده کنند، ما هم قدرت مقابله داریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
الله اکبر الله اکبر الله اکبر

محال است کشور به دشمن دهیم.مارا بکشید از مرگ نمی هراسیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
اگر راست میگی بیا ایران بعد شعار بده
تاوان بی لیاقتی و بی کفایتی مسئولین را مردم پس میدهند
باید آمریکا رو تحریم کنیم، یا شرکاء آمریکا رو تحریم کنیم مثلا بهشون نفت نفروشیم، یا بهشون فرش نفروشیم یا حتی زعفران بهشون ندیم
پاسخ ها
شهریار
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۰
عزیز من، الان که اونا مارو تحریم کردن در اصل ماهم یه جورایی اونارو تحریم کردیم دیگه، البته به جورایی!
رهگذر
| United States of America |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۱
اول اینکه ایران به امریکا نفت نمیفروشد، دوم اینکه امریکا فرش ایران را تحریم کرده و فرش ایران به امریکا نمیره . سوم اینکه زعفران ایران که مرغوب ترین زعفران دنیا است گونی گونی به اسپانیا و امارات فروخته میشه و آنها با بسته بندی های شیک به اسم خودشون به بازار عرضه میکنند و در امریکا کسی زعفران استفاده نمیکنه ،چهارم اینکه اقتصاد ایران وابسته به فروش نفت است و تمام زور زدن های امریکا به خاطر این است که نفت ایران را تحریم کنند و عربستان از این جریان بسیار راضی خواهد بود چون نفت بیشتری عرضه خواهد کرد و سود بیشتری خواهد برد. و پنجم و مهمتر از همه این است که داداش شما خیلی پرت هستی و اطلاعات شما بسیاربسیار محدود است لطف کنید به خاطر خودتون هم که شده بیشتر مطا لعه کنید برای خودتون بهتره .!!!
زنده باد دکتر صالحی
ما هم منتظر پاسخ شماهستیم
به مسولان این کشور و نظام آفرین میگم و از آنها میخواهم در برابر این بزدل های ترسوی در حال سقوط کم نیارند و به پشتوانه جوانان این مملکت قوی تر از این باشند تا در نگاه انسانهای آینده انسانهای بی بخاری نباشیم.
نمردیم و دیدیم یه بار یکی محکم موضع گرفت .
واکنش خوب است ولی باید زودتر از اینها وقتی دانشمندان مارا ترورکردندبا انها برخورد میکردیم که الان اینقدر پررونشوند
ای بابا ما بچه شیعه هارو اذیت کنن میریم پرچم ایرانو میزنیم بالا مجسمه آزادی بر میگردیماااا...
دکتر دوست داریم
ای بابا امریکا سی ساله که داره این غلط رو می کنه .دمت گرم دکتر صالحی چو ایران نباشد تن من مباد
من پیشنهاد میکنم روابط سرد و پر کنش را با دولت های همسایه کمتر بشه و سعی کنیم تقابل بهتری جهت راحتی مردم و حفظ آبروی کشور عزیزمان جلوی روی دنیا بر قرار بشه.
تابناک یکم واقع بین باش
در صورت هرگونه اقدام نظامی آمریکا منطقه را به جهنمی برای نیروهای آمریکایی تبدیل خواهیم کرد که حتی از به دنیا آمدنشان هم پشیمان شوند...
این توطه ای است از جانب امریکا .اسراییل وعربستان بدلیل ترس از مردم ایران مگر فراموش کردیم که جهت حمله به عراق مبادرت به جعل اسنادی کردند مبنی بر داشتن سلاح هسته ای توسط صدام از طرف دیگر بدلیل مشکلات اقنصادی در امریکا و اعتراض مردم ان جهت انحراف افکار عمومی می باشد وبس
آمریکا در برابر خیزش مردم منطقه به روغن سوزی افتاده و هزیان میگه و چه سناریوی کودکانه ای را دستمایه تبلیغات خود قرارداده . اما وزارت امورخارجه ما نباید از تأثیرات این تبلیغات بر افکار عمومی آمریکائی های عوام غافل باشه .
قدرتمندترین سلاح را ایران در دست دارد. اما نمیدونم چرا ازش استفاده نمیکنه. منظور شاهرگ اروپا و آمریکاست، یعنی تنگه هرمز
دریغ است ایران که ویران شود کنام پلنگان و شیران شود از سال 84 تا حالا از کجا به کجا رسیدیم خدایا مرا و کشورم را دریاب
توکل به خدا
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی