بازدید 1936
حجم تخلفات دولت در دو وزارتخانه نفت و نیرو نگران کننده است

گزارش محرمانه دیوان محاسبات از تخلفات دولت

کد خبر: ۱۹۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۴۲ 28 September 2011
بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان حجم مطالبات و بدهی‌های وزارت نیرو تنها بخش کوچکی از نتایج تخلفات انجام شده در بخش انرژی کشور از سوی دولت است.

عسگر جلالیان در تشریح نشست عصر دیروز (سه‌شنبه پنج مهر) کمیسیون انرژی گفت: در نشست امروز این کمیسیون گزارش دیوان محاسبات از تخلفات وزارت نفت و نیرو در بودجه سال ۸۹ و سه ماه نخست سال ۹۰ بررسی شد.

نماینده مردم بوشهر، کنگان و جم در مجلس شورای اسلامی افزود: دیوان محاسبات با ارسال گزارش کاملی از تخلفات دولت در بخش انرژی بودجه سال گذشته، حجم نگران کننده‌ای از تخلفات دولت را برای نمایندگان مردم در مجلس بازگو کرده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه حجم تخلفات دولت در بودجه وزارت نفت و نیرو بسیار گسترده و نگران کننده است، تصریح کرد: نزدیک به بیست مورد از تخلفات در این بخش از سوی دیوان محاسبات مشخص و به کمیسیون انرژی مجلس ابلاغ شده است.

جلالیان ادامه داد: اگر با این تخلفات گسترده برخورد قاطعی نشود ادامه این روند آسیب‌های متعددی را به کشور و نظام تحمیل می‌کند.

نماینده مردم بوشهر در مجلس با بیان این‌که تخلفات گسترده دولت در وزارت نیرو و نفت در سال گذشته نشان از بی‌تعهدی دولت به قانون و مصوبات قانونی است، تأکید کرد: متأسفانه تخلفات گزارش شده از سوی دیوان محاسبات از بی‌توجهی دولت به قانون و قانون‌گرایی حکایت دارد که برای آینده کشور بسیار خطرناک است.

جلالیان تصریح کرد: بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان حجم مطالبات و بدهی‌های وزارت نیرو تنها بخش کوچکی از نتایج تخلفات انجام شده در بخش انرژی کشور است.

وی در توضیح تخلفات انجام گرفته در دو وزارت خانه نیرو و نفت، گفت: بی‌توجهی به انجام  تعهدات، جابه‌جایی‌های مالی و اعتباری غیر قانونی و بی‌مورد، بلاتکلیفی و سردرگمی بسیاری از ردیف‌های قانون بودجه سال گذشته تنها بخش ناچیزی از تخلفات دولت در سال گذشته در دو وزارت خانه نیرو و نفت است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس هشتم با تأکید بر آثار منفی تداوم قانون شکنی دولت تصریح کرد: تخلفات مالی گسترده همچون تخلف مالی ۳ هزار میلیارد تومانی در سیستم بانکی کشور از دل تخلفات دولت در اجرای قانون بودجه بیرون می‌آید و عدم پیگیری جدی این تخلفات بی‌اعتمادی جامعه را موجب می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج