بازدید 30564

احمدی‌نژاد: سكوتم طولاني نخواهد بود

عده‌اي با استفاده از ضعف نظارتي در يك بانكي كه خصوصي شده، رقم بالايي را تحت عناوين گوناگون وام و اعتبار براي احداث كارخانه و بنگاه‌هاي اقتصادي دريافت كرده‌اند، تصريح كرد: البته اينكه فردي براي احداث مجموعه‌هاي اقتصادي وامي دريافت كند، هيچ‌گونه اشكالي ندارد اما بايد هركس به اندازه ظرفيت و توانايي‌اش از حق دريافت وام‌هاي كلان برخوردار باشد و اعطاي وام كلان بايد براساس ظرفيت و توانايي دريافت‌كننده آن باشد كه البته اينگونه موارد اشكالاتي است كه همواره از سوي دولت مطرح شده و از اينرو در همين راستا ضرورت اصلاح سيستم بانكي را مطرح كرديم.
کد خبر: ۱۹۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۳:۲۷ 14 September 2011
رييس جمهور با بيان اينكه عده اي به بهانه هاي گوناگون و بدون محدوديت بدترين تهمت ها و دروغ را عليه دولت مطرح مي كنند، اظهار داشت : برخي در تلاش هستند پاكترين دولت تاريخ كشور را با جنگ رسانه اي، سياسي و با دروغ و تهمت متهم كنند كه البته دولت به احترام رهبري گرانقدر و ملت عزيز ايران در مقابل آنها سكوت كرده است؛ اما بدخواهان بايد بدانند كه سكوت دولت هميشگي نخواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری دكتر محمود احمدي نژاد پيش از ظهر امروز (چهارشنبه) در اولين گام از دور چهارم سفرهاي استاني و در اجتماع پرشور مردم استان اردبيل با اشاره به اينكه عده اي تمام همت خود را براي ضربه زدن به دولت بسيج كرده اند، گفت : كساني كه دولت را به بهانه هاي گوناگون متهم مي كنند گويا هيچ گونه نگراني از محاكمه و تعقيب كيفري ندارند و اطمينان دارند كه كسي به ادعاي آنان رسيدگي نخواهد كرد .

رييس جمهور با بيان اينكه بدترين تهمت ها و افتراها را عليه دولت مطرح كرده اند و به هر بهانه اي تلاش مي کنند پاكترين فرزندان ملت در اين دولت را به دروغ متهم كنند ، خاطر نشان كرد: اين عده به جاي اينكه انگشت خود را به سمت دزدان و فاسدان اصلي بگيرند با هجمه به دولت قصد دارند آنان را فراري دهند كه بايد ملت ايران در مقابل آنها هوشيار باشند .

دكتر احمدي نژاد با اشاره به قرارداد گازي «كرسنت» كه قبل از دولت نهم توسط برخي آقازاده ها منعقد شده بود و به واسطه آن گاز كشورمان به بهاي ناچيزي در اختيار طرف قرارداد قرار مي گرفت، گفت: مرحوم كردان به عنوان نماينده رييس جمهور در وزارت نفت اين تخلف را كشف كرد و متوجه شد چند نفر براي اينكه بتوانند منافعي از اين قرارداد كسب كنند، ده ها ميليارد تومان از منابع كشور را به حراج گذاشتند كه وي بلافاصله دستور توقف قرارداد و پيگيري تخلف عوامل آن را صادر كرد؛ اما روزي فردي كه همه همت خود را براي مخالفت با دولت به كار مي گيرد، مرحوم كردان را به عنوان متخلف قرارداد كرسنت معرفي كرد تا بتواند متخلفين اصلي را از ديدگان افكار عمومي مخفي نگه دارد.

رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تخلفي كه اخيرا در يكي از بانكهاي كشور صورت گرفته است، اظهار داشت:‌ عده‌اي با استفاده از ضعف نظارتي در يك بانكي كه خصوصي شده، رقم بالايي را تحت عناوين گوناگون وام و اعتبار براي احداث كارخانه و بنگاه‌هاي اقتصادي دريافت كرده‌اند، تصريح كرد: البته اينكه فردي براي احداث مجموعه‌هاي اقتصادي وامي دريافت كند، هيچ‌گونه اشكالي ندارد اما بايد هركس به اندازه ظرفيت و توانايي‌اش از حق دريافت وام‌هاي كلان برخوردار باشد و اعطاي وام كلان بايد براساس ظرفيت و توانايي دريافت‌كننده آن باشد كه البته اينگونه موارد اشكالاتي است كه همواره از سوي دولت مطرح شده و از اينرو در همين راستا ضرورت اصلاح سيستم بانكي را مطرح كرديم.

دكتر احمدي نژاد با بيان اينكه مسئولين وزارت اقتصاد و بانك مركزي هوشمندانه عوامل اين تخلف را شناسايي كردند، گفت: بنده شخصاً نسبت به تلاش جريان سوئي براي تاسيس بانك و تخلفات اقتصادي هشدار داده بودم و اميدوارم با اصلاح سيستم بانكي علاوه بر ريشه كن شدن بي‌عدالتي در وام دادن، راه سوء استفاده از پول مردم نيز به طور كامل بسته شود.

رييس جمهور با اشاره به تهمت‌هايي كه در خصوص تخلف صورت گرفته از اين بانك به دولت مطرح شده است، تصريح كرد: از رييس‌ قوه قضائيه درخواست مي‌كنم اين موضوع را در دستور كار قرار داده و با تعيين عناصر مورد اطمينان مشخص كنند كه چه كساني پشت پرده سوء استفاده از اين بانك حضور دارند و آنان را تحت هر عنوان و در هر لباسي كه در دولت يا مجلس و يا بخش‌هاي ديگر حضور دارند دستگير، مجازات و به ملت معرفي كنند.

رييس‌جمهور در بخش ديگري از اظهارات خود به مهم ترين برنامه اي اقتصادي دولت كه در دستور كار قرار دارد اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از اين اقدامات، اصلاحات اساسي اقتصادي بود و چرا كه سال‌هاي طولاني در كشور كار و تلاش صورت مي‌گيرد اما سرعت بيشتر متناسب با كار و سرمايه‌گذاري صورت نگرفته بود، بر همين اساس دولت پس از مطالعات كارشناسي هفت برنامه براي اصلاح اقتصاد و اصلاح و افزايش سرعت پيشرفت كشور در دستور كار خود قرار داد.

دكتر احمدي‌نژاد اجراي اصل 44 را يكي ديگر از برنامه‌هاي اقتصادي دولت بيان كرد و گفت: اصل 44 به معناي مردمي كردن اقتصاد است و بر همين اساس شوراها و نهادهاي مورد نياز تاسيس شد و بيش از 75 هزار ميليارد تومان در بورس و در مزايده‌ها مردمي‌سازي شد و اقتصاد در اختيار مردم قرار گرفت.

رييس‌جمهور در ادامه به توزيع سهام عدالت اشاره كرد و گفت: سهام عدالت به معناي شريك كردن مردم بر ثروت ملي است. در دوره‌اي از انقلاب تنها بعضي از افراد و مناطق از دلارهاي ارزان استفاده كردند اما اكثريت ملت از آن محروم بود اما اين دولت تلاش كرده است بخشي از ثروت ملي را در بين توده‌هاي مردم توزيع كند كه تا به امروز بيش از 40 ميليون نفر سهام عدالت دريافت كردند.

رييس‌جمهور اصلاح نظام توزيع كالاها را از ديگر اقدامات اقتصادي دولت دانست و گفت: سال‌هاي طولاني كشاورزان و توزيع‌كنندگان زحمت مي‌كشيدند اما سهم اصلي درآمد آنان در اختيار ديگران قرار گرفت اما امروز با همت دولت و با مشاركت اصناف نظام توزيع در حال پياده شدن است.

دكتراحمدي‌نژاد در ادامه گفت: دولت لايحه اصلاح نظام گمركي را تهيه كرده و مجلس شوراي اسلامي نيز آن را به تصويب رساند و به زودي اجراي آن آغاز خواهد شد.

وي همچنين از ارائه لايحه اصلاح پول ملي و تقويت ارزش پول ملي به مجلس شوراي اسلامي خبر داد.

رييس‌جمهور همچنين به برنامه دولت براي هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرد و اظهار داشت: يارانه‌ها 50 سال به طور ناعادلانه توزيع و در طول بيست سال براي اصلاح آن تصميم گرفته شد و قوانيني مقرر گرديد اما هيچگاه به اجرا درنيامد تا اينكه در دولت دهم با حمايت رهبري عزيز و ملت ايران، دولت تصميم گرفت اين طرح عظيم را با اقتدار اجرايي كند كه البته هنوز در ابتداي راه هستيم.

دكتراحمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: دولت فعلاً توانسته‌ است فقط حدود يك سوم يارانه‌هاي بخش انرژي و بخش‌هايي مانند نان را در اختيار مردم قرار دهد. اما تمام اقدامات قانوني و سازماندهي‌هاي لازم را در اين خصوص تقريباً به طور كامل انجام داده و به فضل الهي گام‌هاي بعدي را با اقتدار برداشته و همه حق ملت را به مردم برخواهد گرداند.

رييس‌جمهور با اشاره به انتقادات صورت گرفته در خصوص اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها، اظهار داشت: برخي به اصطلاح صاحبنظران و يك عده اقليت مدعي اما بي‌خاصيت با طرح موضوعاتي مبني بر تورم بالاي 150 درصد پس از اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها همواره دولت را از عكس‌العمل مردم نسبت به اين موضوع مي‌ترساندند. اما دولتمردان به رغم همه تبليغات آنان به همراهي، شعور و فهم مردم ايران ايمان داشتند و از همين‌رو با قاطعيت در مسير اجراي آن گام برداشت و به فضل الهي گام اول هدفمندكردن يارانه‌ها موجب افتخار و عزت ملت ايران شد به گونه‌اي كه حتي مراكز اقتصاد جهاني نيز به اين موضوع اذعان كردند.

دكتراحمدي‌نژاد گفت: عده‌اي در بيرون از كشور و برخي در داخل از اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها ناراحت و نگران هستند و چنين وعده مي‌دهند كه اجراي اين طرح در آينده دچار مشكل خواهد شد و هر كاري كه بتوانند انجام خواهند داد تا پيروزي ملت عظيم ايران را كمرنگ جلوه دهند.

رييس‌جمهور گفت: معتقدم كه مي‌شود مبلغ پرداخت يارانه‌ها به مردم را سه برابر افزايش داد و متعجبم كه چرا بعضي از طرح اين موضوع ناراحت و شروع به كارشكني مي‌كنند و نمي‌خواهند گام‌هاي بعدي در مسير اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها برداشته شود.

دكتراحمدي‌نژاد گفت: در كشور ظاهراً عده‌اي حضور دارند كه سود و منافع آنها در اين است كه يارانه‌ها هدفمند نشود. اينان كساني هستند كه ده‌ها ميليون ليتر حواله‌هاي گازوئيل، نفت و بنزين را به نام يك مجتمع و مجموعه‌هاي اقتصادي را با قيمت ارزان دريافت مي‌كردند اما محموله‌هاي دريافتي آنها در مرزهاي كشور با قيمت ليتري 900 تومان به فروش مي‌رسيد. برخي حتي حواله‌هايي تقريباً رايگان دريافت مي‌كردند و با ليتري 400 تومان به خود مردم ايران مي‌فروختند. از اين‌رو با اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها ناراحت و نگران شدند اما دولت مصمم است اين طرح را تا آخر ادامه دهد چرا كه آن را موجب جهش اقتصادي كشور مي‌داند.

رييس‌جمهور در ادامه به برنامه دولت براي اصلاح سيستم بانكي اشاره كرد و اظهار داشت: يكي از غصه‌هاي شخصي من اين است كه چرا بايد يك نفر كه از قدرت و رابطه برخوردار است بتواند به راحتي ميلياردها تومان وام دريافت كند اما مردم عادي براي دريافت وام‌هاي با مبلغ اندك دچار مشكل فراوان باشند. از اين‌رو اصلاح سيستم بانكي در دستور كار دولت قرار گرفت و به فضل الهي امسال اصلاحات اين سيستم آغاز خواهد شد.

دكتراحمدي‌نژاد در ادامه سخنان خود به ويژگي‌هاي دور چهارم سفرهاي استاني هيات دولت اشاره كرد و گفت: در اين دوره از سفرها مصوبات سه سفر قبلي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

رييس‌جمهور با ارائه گزارشي از مصوبات هيات دولت در سفرهاي قبلي به استان اردبيل اظهار داشت: در مجموع سه سفر به اين استان 584 پروژه به تصويب رسيده است كه 279 پروژه به طور كامل اجرا 190 پروژه در دست اجرا و 115 پروژه با موانعي مواجه شده است كه در جلسه استاني هيات دولت همه اين موارد مورد بررسي قرار گرفته و تلاش خواهد شد كه موانع برطرف شود.

دكتراحمدي‌نژاد با اشاره به اينكه اقدامات خوبي در طول سال‌هاي اخير در استان اردبيل انجام شده اما هنوز كافي نيست از برنامه‌هاي دولت براي سد، تامين آب آشاميدني، اصلاح شبكه‌هاي آبياري راه‌ها و راه‌آهن، تكميل و تجهيز بيمارستان‌ها، گازرساني و احداث نيروگاه در اين استان خبر داد.

رييس‌جمهور در ادامه به اقدامات دولت نهم و دهم در بخش صنعت و معدن استان اردبيل اشاره كرد و گفت: قبل از دولت نهم مجموعه كارگاه‌هاي صنعتي استان 337 مورد با 237 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري بود و از اول دولت نهم تاكنون 678 كارگاه جديد صنعتي با بيش از 770 ميليارد تومان در سطح استان ايجاد شده است.

دكتراحمدي‌نژاد افزود: قبل از دولت نهم 17 واحد مهم صنعتي در استان اردبيل وجود داشت و امروز به 44 واحد صنعتي رسيده است و همچنين پروانه‌هاي بهره‌برداري از معادن قبل از دولت نهم 47 مورد بود و در اين دوره 125 پروانه صادر شده است.

رييس‌جمهور گفت: بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي نيز به عنوان اثر بزرگ تاريخي از سوي دولت بازسازي و با افتخار در يونسكو به ثبت جهاني رسيد تا همه ملت‌ها با عظمت فرهنگ اردبيل آشنا شوند.

دكتراحمدي‌نژاد در ادامه از نيكزاد وزير راه و شهرسازي خواست تا راه اردبيل - سرچم را هر چه زودتر آماده بهره‌بردراي و تدابيري اتخاذ كند تا راه‌آهن ميانه - اردبيل قبل از پايان دولت دهم به بهره‌برداري برسد و پروژه ادامه راه‌آهن اردبيل به سمت مغان نيز آغاز شود.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: در سفرهاي دور اول هدف اصلي دولت ايجاد اميد و نشاط و تقويت همبستگي ملي و پيگيري نهضت عظيم و تاريخ‌ساز هسته‌اي بود در سفرهاي دوم نيز پروژه‌هاي زيربنايي در دستور كار دولت قرار داشت و در سفر استاني سوم پروژه‌هاي زيربنايي در كنار توجه به بخش فرهنگ مورد توجه قرار گرفت و كارگروه فرهنگ و هنر در سطح استان‌ها تشكيل شد.

دكتراحمدي‌نژاد اضافه كرد: در دور چهارم سفرها پيگيري و تكميل مصوبات سه سفر قبلي در و ايجاد اشتغال براي جوانان كه از مهم ترين و اساسي ترين برنامة دولت در اين دور از سفرها به شمار مي آيد در دستور كار قرار دارد و همه توان خود را در اين مسير بكار خواهد گرفت.
رييس‌جمهور گفت: اميدوارم با همت و تلاش مردم و خدمتگزاري خالصانه خادمان تا پايان دولت دهم حداقل دو مشكل اصلي جوانان يعني اشتغال و مسكن به طور كامل برطرف شود.

دكتراحمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با تاكيد بر اينكه جهان در آستانه تحول بزرگي قرار دارد و ملت‌ها بيدار شده و از اعماق وجود خود حركت عظيمي را آغاز كرده‌اند، گفت: امروز در تمام جهان شعارها و آرمان‌هاي ملت ايران يعني توحيد، عدالت‌خواهي، ايستادگي در برابر زورگويان، برادري، همبستگي، اعتراض به وضع موجود به مطالبه همه ملت‌ها تبديل شده است.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: اگر كساني در كشورهاي خود مدعي آزادي، دمكراسي، عدالت‌خواهي هستند بايد ملت‌ها آنها را مورد ارزيابي و سنجش قرار دهند تا اطلاع پيدا كنند كه موضع آنها نسبت به استكبار و صهيونيست‌هاي جنايتكار چيست.

دكتراحمدي‌نژاد افزود: محال است كسي مدعي دمكراسي، عدالت‌طلبي و صلح و آزادي باشد اما در برابر صهيونيست‌ها و اربابان آنها ايستادگي نكرده و موضع قاطع نداشته باشد و يا به طور علني و يا غيرعلني موجوديت رژيم صهيونيستي و حاكميت آمريكا در منطقه را به رسميت بشناسد. اگر كسي چنين ويژگي‌هايي داشت همه بدانند كه ادعاي او دروغ بوده و او دروغگوي بزرگي است.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: عدالت، آزادي و عزت حق همه ملت‌هاست اما همه بايد مراقب باشند كه گلوله‌هاي ناتو براي هيچ كس‌ خير و سعادت به همراه نخواهد آورد. ملت‌ها بايد با تدبير، هوشمندي و دوستي مسايل خود را حل كنند و اگر اصلاحاتي لازم باشد در فضاي دوستانه و بدون دخالت غربي‌ها آن را انجام دهند.

دكتراحمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: غربي‌ها قصد دارند از برخي دولت‌هاي منطقه عليه بعضي ملت‌ها استفاده كنند و اين دولت‌ها بايد بدانند كه غربي‌ها پس از رسيدن به اهداف خود سراغ خود آنها نيز خواهند رفت.

رييس‌جمهور تصريح كرد: بايد ملت‌ها در صف متحد در برابر قدرتمندان بايستند و بدخواهاني كه در گوشه و كنار حرف‌هايي عليه ملت ايران مطرح مي‌كنند و اخيراً آرزو كردند كه دولت احمدي‌نژاد هر چه زودتر به پايان برسد بايد بدانند كه احمدي‌نژاد قطره كوچكي از درياي ملت ايران است و اين ملت انقلابي و مصمم‌تر در برابر زياده‌خواهي آمريكا و متحدين آن خواهند ايستاد.

دكتراحمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه استان اردبيل در شكل‌گيري استقلال و عظمت ايران و گسترش فرهنگ شيعي و اهل بيت پيامبر گرامي اسلام(ص) نقش تعيين‌كننده‌اي داشته است، اظهار داشت: بزرگترين حكومت تاريخ بشر قبل از اسلام متعلق به حاكميت ايراني‌ها بود و ملت‌ها و اقوام گوناگون جهان آزادانه و داوطلبانه خود را به تبعيت از فرهنگ ملت ايران برآورده و در سايه مديريت ملت ايران زندگي مي‌كردند.

رييس‌جمهور خاطر نشان كرد: پس از اسلام نيز ملت ايران حس حقيقت طلب و كمال‌جوي ايراني و جوهر و حقيقت اسلام را در چهره اهل بيت پيامبر گرامي اسلام(ع) يافت و آزدانه و آگاهانه اين حقيقت بزرگ را پذيرفت و مسئوليت صيانت از اسلام ناب، خط و آرمان پيامبر يعني توحيد و عدالت را برعهده گرفت.

دكتراحمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: در طول تاريخ اقوام گوناگوني ايران را تصرف كردند و تلاش كردند كه ملت ايران را به فرهنگ،‌ آداب و رسوم خودشان درآورده و به ملت ايران تحميل كنند اما ملت بزرگ ايران اين موضوع را برنتافت و نهضت‌هاي متعددي براي رهايي از آن تحت لواي اسلام ناب شكل گرفت.

رييس‌جمهور گفت: اقوامي از شرق دور همه سرزمين ايران را به زور سرنيزه به اشغال خود درآورده و انتظار داشتند ريشه و فرهنگ اسلام ناب را از دل و انديشه ملت ايران بركنند اما ملت ايران آنها را تابع فرهنگ خود كرد و زمان عموم را در دست گرفت. آرزوي تاريخي ملت ايران براي برپايي حاكميت ولايت اميرالمؤمنين علي(ع) با خط نوراني امامت در اين سرزمين و تشكيل ايران بزرگ با حركت جوانان و مردان و زنان مؤمن و تربيت‌ شده در مكتب اميرالمؤمنين علي(ع) از خطه مردپرور اردبيل آغاز شد و ايران قدرتمند و عزيز تحت پرچم علي(ع) تشكيل گرديد و امروز اگر ايراني بزرگ و متحد با پشتوانه عظيم ملتي مؤمن و دلبسته به خط ولايت را داريم همه به بركت حركتي است كه 400 سال قبل در اين ديار بوقوع پيوست.

دكتراحمدي‌نژاد گفت: حاكميت و سرزميني كه جوانان و مجاهدان اين خطه تحت تبعيت از ولايت امام علي(ع) تشكيل دادند بيش از 2 برابر سرزمين فعلي ايران بود كه البته بعداً بخاطر بي‌كفايتي دو طايفه و خاندان حاكميتي از دست رفت و حركت پرشتاب ملت ايران دچار افت و خيز و توقف گرديد تا اينكه مردي از جنس پيامبران و اهل بيت و دلداده ولايت قيام كرد و مجدداً حركت تاريخ‌ساز ملت ايران را در مسير صحيح خود قرار داد.

رييس‌جمهور گفت: ملت و تاريخ ايران نسل در نسل قدردان مجاهدت‌هاي مردان و زنان اين خطه در راه اتحاد و استقلال ، عظمت و حاكميت تحت فرهنگ ولايت خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج