بازدید 3921

دو قاتل بخشوده‌شده، پاي ميز محاكمه

همسرم دو سال است كه در خانه پدرم زندگي مي‌كند او تازه عروس بود اما كار من باعث شد سياه‌بخت شود درخواست دارم كمكم كنيد تا بتوانم گذشته را جبران كنم.
کد خبر: ۱۹۰۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۱۶ 13 September 2011
شرق: دو متهم به قتل كه با پرداخت ديه موفق به جلب رضايت اولياي‌دم مقتولان شدند ديروز براي محاكمه به لحاظ جنبه عمومي جرم به دادگاه رفتند.

در اولين محاكمه پسري 17ساله به نام محمود به جرم قتل صاحبكارش پشت تريبون شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران حاضر شد.

در ابتداي اين جلسه شفيعي نماينده دادستان ضمن درخواست صدور حكم قانوني به لحاظ جنبه عمومي جرم براي متهم گفت: محمود شهريور ماه دوسال قبل صاحبكار خود به نام حسن را با ضربه چاقو به قتل رساند و فرار كرد.

او زماني كه بازداشت شد قتل را انكار كرد اما در نهايت مجبور به اعتراف شد و گفت: من كارگر حسن بودم، او از من خواست گچ درست كنم من هم اين‌كار را كردم اما حسن عصباني شد و گفت چرا گچ را شل درست كردي، من هم ناراحت شدم، او فحاشي كرد و من هم سراغ وسايلم رفتم و چاقو برداشتم و يك ضربه به حسن زدم البته قصدم كشتن او نبود، مي‌خواستم فقط او را زخمي كنم و يك ضربه به گردنش زدم.

نماينده دادستان تهران ادامه‌داد: «متهم با راي دادگاه به قصاص محكوم شد و راي صادره از سوي ديوان‌عالي كشور مورد تاييد قرار گرفت اما خانواده محمود موفق شدند رضايت اولياي‌دم را بگيرند. بنابراين من به عنوان نماينده دادستان تهران درخواست دارم متهم مطابق ماده 612 قانون مجازات اسلامي به لحاظ جنبه عمومي جرم مجازات شود.»

در ادامه متهم در جايگاه حاضر شد. او درخواست بخشش كرد و گفت: نمي‌خواستم حسن را بكشم اما از شدت عصبانيت نتوانستم خودم را كنترل كنم و دست به چنين كاري زدم. زماني كه زنداني شدم سوم راهنمايي بودم در كانون اصلاح و تربيت درس خواندم و حالا سال سوم دبيرستان در مدرسه فني و حرفه‌اي هستم، از قضات درخواست دارم من را ببخشند تا بتوانم درسم را تمام كنم و كمك خرج پدرم باشم.

سپس وكيل مدافع اين پسر نوجوان خطاب به قضات گفت: موكل من از بچه‌هاي آرام و سر به زير كانون است و مسوولان كانون از او رضايت دارند. درخواست دارم در مجازات حبس او تخفيف قايل شويد تا بتواند از اين به بعد در جامعه درست زندگي كند. بعد از اين محاكمه قضات شعبه 113 مردي ديگري را كه نام او هم محمود است، به لحاظ جنبه عمومي جرم محاكمه كردند.

ابتدا شفيعي به‌عنوان نماينده دادستان تهران براي متهم درخواست مجازات كرد و سپس محمود كه متهم به قتل مردي به‌نام علي است از خودش دفاع كرد و گفت: از دادگاه درخواست بخشش دارم. زمان قتل شش ماه از ازدواجم مي‌گذشت، يك مكانيكي باز كردم تا زندگي‌ام را اداره كنم. مقتول به‌عنوان مشتري به مغازه من آمده ‌بود. شاگردم قبل از اينكه در مغازه من مشغول به كار شود خودرو مقتول را تعمير كرده‌ بود اما صاحب اتومبيل ظاهرا ناراضي بود و مقابل مغازه من داد و فرياد مي‌كرد، من سعي مي‌كردم او را آرام كنم. مقتول سه روز تمام اين كار را تكرار ‌كرد در نهايت من هم عصباني شدم و با او درگير شدم آنها دو نفر بودند با قفل فرمان حمله كردند من هم چاقو برداشتم تا او را بترسانم اما چاقو به كتفش خورد و باعث مرگ او شد.

 من از كاري كه كردم پشيمان هستم و درخواست دارم من را ببخشيد و كمكم كنيد تا بتوانم زندگي‌ام را از نو بسازم. همسرم دو سال است كه در خانه پدرم زندگي مي‌كند او تازه عروس بود اما كار من باعث شد سياه‌بخت شود درخواست دارم كمكم كنيد تا بتوانم گذشته را جبران كنم. متهم ادامه داد: قبل از زنداني شدن اعتياد داشتم اما حالا اعتيادم را هم ترك كرده‌ام و مي‌خواهم زندگي خوبي داشته‌باشم. بنا بر اين گزارش در پايان قضات شعبه 113 دادگاه كيفري استان تهران براي صدور راي هر دو پرونده وارد شور شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی