بازدید 32377
واكنش غيرمنتظره مسئولين به نقطه ضعف خود؛

خودمان اختلاس را كشف كرديم؛ از ما تشكر كنيد!

تنها‌ پرسشی كه مي‌ماند، اين كه اصولا مهم نيست چه كسي توانسته اين اختلاس را كشف و پيگيري کند، بلكه آنچه مهم است، اين كه چرا آشفتگي نظام بانكي، اجازه بروز چنين اشتباهات بزرگي را مي‌دهد و تيمي که به گفته جهرمي از سال 86 و با ارقام نزدیک چند صد ميليوني، اين فرآيند را آغاز كرده، فضاي بي خبري و بي توجهي را چنان درمي‌يابد كه با جسارت و تداوم...
کد خبر: ۱۹۰۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶ 12 September 2011
سرويس اقتصادي ـ مسأله بزرگترين اختلاس تاريخ بانكداري ايران، در حالي اين روزها همه را به خود مشغول كرده كه هيچ يك از مقامات بانكي يا اقتصادي كشور، مسئوليت كوتاهي صورت گرفته را نپذیرفته‌اند.

به گزارش «تابناك»، صرف‌نظر از مسأله اختلاس، اين مسأله كه تاكنون در تاريخ بيش از سه دهه پس از انقلاب و حتي پیش از آن نيز در كشور ما يك مورد استعفا براي پذيرش مسئوليت يك كوتاهي اجرايي در مسئولين ديده نشده، خود موضوعي بسيار قابل تأمل است!

اصولا مسئولين و مقامات ايراني به طور تاريخي، علاقه اي به استعفا هنگام بروز ناكآرامدي يا حتي يك عذرخواهي ساده ندارند كه شايد بتوان اين مسأله را به سابقه طولاني نظام سلطنتي در كشور و به فرهنگ درآمدن ناخودآگاه برخي مؤلفه‌هاي عميق آن ارتباط داد.

اما اين بار با پديده بسيار جالبتري روبه‌رو هستيم و آن اين كه مسئولين بانكي و اقتصادي كشور با افتخار از دستگيري اين شبكه فساد بانكي سخن مي‌گويند و رسما اين تصور را به شنونده القا مي‌كنند كه بايد از بابت اين خدمت صورت گرفته از ما تشكر كنيد ، این در حالی است که اختلاس در سیستم بانکی کشور تنها بر اساس اشتباه اختلاس گران ، کشف شده است و اگر آنان در این مرحله دچار اشتباه نمی شدند چه بسا این اختلاس هیچگاه کشف و با آن برخورد نمی شد ، لذا اکنون هیچ محلی برای مقامات مختلف وجود ندارد که کشف یا برخورد اولیه با این اختلاس بزرگ را به خود نسبت دهند . 

در اين راستا، سيد شمس‌الدين حسيني، وزير اقتصاد، امروز طي سخناني در واكنش به محمد جهرمي، رييس بانك صادرات ـ كه در روز جمعه افتخار دستگيري اين شبكه فساد بانكي را از آن بانك صادرات دانسته بود ـ در اظهاراتي تند اعلام كرد كه خود زودتر از اينها متوجه مسأله بوده و از چند ماه پیش، شفاف‌سازي حساب‌هاي مالي فرد نخست اين شبكه را پيگيري كرده است.

جهرمي پيش از اين طي سخناني، كشف اختلاس را به بانك صادرات نسبت داده و گفته بود كه نظام بانكي بايد از اين بابت از بانك صادرات تشكر كند.

وی همچنين در واكنش به طرح مطلبي در مطبوعات ـ‌ كه نشان از تذكر پیشین بانك مركزي به بانك صادرات داشت ـ گفته بود: اگر مقامي از بانك مركزي چنين تذكري به ما داده است، كپي نامه را رسانه اي كند، زيرا ما كه در اسنادمان چيزي نيافتيم!

البته در اين راستا، رياست بانك مركزي نيز سكوت نكرده و خود را از ادعاي كشف اختلاس قبل از بانك صادرات محروم نكرد.

بهمني نيز امروز گفت: بيش از يك ماه است كه بانك مركزي با هماهنگي مقامات قضايي و اطلاعاتي روي اين پرونده كار مي‌كند.

وي همچنين به شدت از اظهارات جهرمي انتقاد كرد و گفت: ايشان اگر پاداشي مي‌خواهند، مبلغ آن را تعيين كنند تا پرداخت كنيم؛ بهمني باز هم بر تذكر قبلي به بانك صادرات تأكيد كرد.

اما جهرمي نيز امروز مصاحبه مجددي انجام داد تا اظهارات مطرح را بي پاسخ نگذارد. وي باز هم قاطعانه وصول هر گزارشي را از سيستم بانكي تكذيب كرد و  كشف مسأله را ناشي از تغيير سيستم بازرسي در بانک صادرات طي سال جاري دانست؛ او به وجود تباني در مناطق آزاد و پشتوانه‌هاي اين اختلاس بزرگ اشاره كرد.

جالب اينجاست كه در ميانه اين آشفته بازار اظهارنظرها و ادعاي پيشگامي در كشف اختلاس، حجةالاسلام مصلحي، وزير اطلاعات از همكاري سه جانبه بانك مركزي، وزارت اطلاعات و وزارت اقتصاد خبر داد و وزارت اطلاعات را اقدام كننده اوليه در اين پرونده دانست.

در اين ميان، اما مسأله جوانب گسترده‌تري هم يافت، زيرا كم كم مشخص شد اين اختلاس‌كنندگان محترم، سوابق ديگري نيز داشته اند و برای نمونه، 3 شركت بزرگ دولتي خوزستان در جريان خصوصي‌سازي‌ها به اين افراد واگذاري شده و البته بیشترین صدور ال‌‌ ـ ‌سي‌هاي جعلي براي اختلاس نيز از شعبه بانك صادرات مستقر در يكي از اين كارخانه ها صورت گرفته بود.

حاشيه ديگر اين كه با توجه به اقدام شبكه اختلاس‌كننده برای راه‌اندازی بانك «آريا»، مجوز اين بانك نيز تعطيل شد؛ البته اين بخش ماجرا از نقاط مثبت كار بود، زيرا اين اختلاس‌كنندگان بخش اعظم منابع به دست آمده را برای راه‌اندازی همين بانك يا به حساب بانك مركزي ريخته و يا تبديل به ملك کرده بودند و خوشبختانه هيچ مبلغي از آن از كشور بیرون نرفته و همگی برگشت‌پذیر است.

اما در پایان ماجراي اختلاس، تنها‌ پرسشی كه مي‌ماند، اين كه اصولا مهم نيست چه كسي توانسته اين اختلاس را كشف و پيگيري کند، بلكه آنچه مهم است، اين كه چرا آشفتگي نظام بانكي، اجازه بروز چنين اشتباهات بزرگي را مي‌دهد و تيمي که به گفته جهرمي از سال 86 و با ارقام نزدیک چند صد ميليوني، اين فرآيند را آغاز كرده، فضاي بي خبري و بي توجهي را چنان درمي‌يابد كه با جسارت و تداوم ارقام عمليات مجرمانه خود را به سه هزار ميليارد تومان ارتقا مي‌دهد؟

و اينكه آيا هيچ فردي در اين ماجرا مقصر نبوده و كوتاهي هيچ بخشي موثر نبوده كه بدون كوچكترين عذرخواهي، امروز همه مسئولين ذي ربط، خود را فاتحان اين دستگيري افتخارآميز دانسته و شايسته قدرداني مي‌دانند؟ شايد اين گمان بیراه نباشد كه كشف چنين مفاسدي در سيستم بانكي از نقاط ضعف است و نه نقاط قوت و به هنگام آشكار شدن نقاط ضعف، بيشتر پذيرش و عذرخواهي به كار مي‌آيد تا ... .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۱۰
اين خود نوعي از خجالت آب شدن است كه صد البته اگر واقعا خجالت و شرم و حياء سرشان بشود.؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ما كه از خجالت و غصه تبعات آبروئي اين اختلاس آب شديم.شما نشديد؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
1 ـ بانك صادرات بيشترين شعبه را در سيستم بانكي كشور دارد اين مزيت توانست تهديدشود
2 ـ اگر اين پول درون نظام بانكي مانده بود به نفع سيستم بانكي هم زياد نبود هزاران برابر اين پول هست و معلوم نيست چقدر بهره وري داشته باشد
nasimesharq.blogfa.com
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
شما چرا آب شدید؟از اعضای هیات مدیره بودید یا....
نظام بانکی شده نظام دلالی بصورتیکه همۀ قدرتمندان کشور تلاش میکنند عوامل نفوذی خود را به بانکها بفرستند تا از آنها استفاده کنند دلیل اصلی تورم در حوزۀ مسکن ، ارز و طلا در سالهای اخیر پولهای باد آورده ای است که در غالب تسهیلات کم بهره به خواص داده میشود
پاسخ ها
nasimesharq.blogfa.com
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
حرف خوبی زدی
پیشنهاد می کنم منابع تشکی دهنده بقیه بانک های خصوصی رو هم بررسی کنند.
دی و سامان و پارسیان و.....
چون تو گزارش بود که:
حاشيه ديگر اين كه با توجه به اقدام شبكه اختلاس‌كننده برای راه‌اندازی بانك «آريا»، مجوز اين بانك نيز تعطيل شد؛ البته اين بخش ماجرا از نقاط مثبت كار بود، زيرا اين اختلاس‌كنندگان بخش اعظم منابع به دست آمده را برای راه‌اندازی همين بانك يا به حساب بانك مركزي ريخته
نوشته جالبی بود. با این گفته موافقم. در کشور ما به جای عذرخواهی و استعفا متاسفانه انتظار پاداش هم دارند. کاش یک نفر استعفا کردن را با این اختلاس به این عظمتی شروع کند تا بابی شود برای مدیران بعدی...
سلام تابنک .خب همین حرفا را میزنید که دفعه بعد کشفش نمیکنند.ساکت باشید تا موردای دیگه را کشف کنند این دزدی نیست خیلی با کلاس اختلاس بوده زندانی وقطع دست هم نداره .حالا که اسم قطع دست اومد میزنیدش تو نظر بینندگان
وا اسفااااااااااااااااااااااااااااااااا
خصو صی سازی یا خودمانی سازی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
بله، خودمانی سازی یا همون اختصاصی سازی!
باسلام ، مقصر آن سربازيه كه در قضيه كوي دانشگاه آن ريش تراش را برداشت حتما مثل هميشه بايد به اشد مجازات محكوم شود
پاسخ ها
nasimesharq.blogfa.com
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
ظاهرا برخی دوستان تو این مواقع فکر می کنن موقع خوبیه که تلافی برخی اتفاقات رو از نظام بکشن. شما هم تو کوی بودی یا اون سربازه بودی یا....
شنیدی میگن طرف دست پیش گرفته، پس نیفته؟ حکایت همین ماجراست.
دعوا نکنید بنده به نمایندگی از هفتادو خورده ایی ملیون نفر ایرانی از چند ده نفر مسول با کفایت ایرانی صمیمانه تشکر و قدر دانی می کنم اجرتان با خدا
من به نظرم به تعداد زندانهاي كشور آدم دستگير كنند تا مامور خريد زندان كم نياوريم.
كو پول بي زبان؟
ندادن استعفا و يا عذرخواهي نکردن مسؤلين هيچ ارتباطي با سابقه طولاني نظام سلطنتي در کشور ندارد چرا که در کشوري مانند ژاپن که هم اکنون نيز نظام آن سلطنتي است با وقايعي بمراتب کوچکتر از اين شاهد استعفاي مسؤلين عالي رتبه آن هستيم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
تازه تو ایران همه مسولان مسلمان هم هستن که تو ژاپن این مزیت رو ندارن!!!
بابا دست شما درد نکنه خیلی زحمت کشیدین!تا باشه ازاین اختلاسا تا شما کشفش کنید و به ما آدمای نمک نشناس لنگر بزنید تا تشکر فراموش نشه ولی نمیدونم چرا یه دفعه ای یاد سنگ پای قزوین افتادم شاید باید یه دوش بگیرم تا مخم خنک بشه!!!!در پایان باز هم تشکر میکنم آقا دست شما مرسی
جدا من كه بجاي سيستم بانكي خجالت ميكشم .بابا اصلا اين دزد آنقدر بي انصاف بوده كه ته قلكي هم براي هم وطنانش باقي نگذاشته اگر چه بنظرم اگر شايد به اين قبيل افراد آنقدر بي وطن و بي انصاف و غارتگر هستند كه اين حرفها سرشان نميشود.؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
به نظر شما آیا این اختلاس بزرگ و سرسام آور کار آدمهای عادی بوده یا ؟؟؟؟؟؟؟
عذر بدتر از گناه مسئولين مربوطه؟؟؟!!!!!!!!!!جدا بنده بجاي سيستم بانكي و اين غارتگر يا غارتگران كه ته قلكي هم براي مردم باقي نگذاشتند خجالت ميكشم.زهي بيشرمي
آورین آورین به به چه پسرهای خوبی!!!
که خودتون تنهایی اختلاس کشف کردید
اگر در كشور يالقوز اباد هم بود حداقل مدير عامل بانك استعفا ميداد ولي از پررويي تقاضاي تشويق هم دارند !!!!!!!!!!!
طبق معمول هيچكس مقصر نيست و اين حتما سيستمهاي و دستگاهها از جمله رايانه ها و ... بوده اند كه باعث گشايش راه براي يك اختلاس راحت و آن چناني شده اند !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
نه جانم، تقصیر خلبان بوده :-)
مقصر اون مجرمي هستش كه كمتر دزديده
بيچاره هستش
بقيه هم ازادند
قابل توجه آقای احمدی نژاد که ابتدای مسئولیتش گفته بود مفسدان اقتصادی را معرفی خواهم کرد، ولی کی، خدا داند وبس !!! اما ظاهرا" در دولت کسی دقت عمل ندارد وبراحتی پول ملت را می برند و تازه بعد از تمام شدن کارها می گویند کی بود ،کی بود ، من که مقصر نبودم.
توجه نکردید چه شده!!
خود آقایان مختلسان محترم با یک اشتباه خودشان را لو دادند اصولا کسی آنها را کشف نکرده!!
درخت گردکان بر این بزرگی
درخت هندونه الله اکبر!!!
انتظار هاراگیری هم نداشته باشید
اینکه مال دنیا چرک کف دسته.
راستی سالی چند هزار نفر در جاده های ما میمیرند!!!
راستی متهم اصلی پرونده کهریزک چه شد!!!!
یاد می اید اون بنده خدا!! هم مدعی تشویق بود...
الله اکبر
حالا بالاخره اون کسی که اختلاس کرده را گرفتن یا نه؟
بجاي اسعفا و معذرت خواهي از مردم به سبب عدم اشراف بكار و وجود فساد در اين وسعت در زيرمجموعه كار ايشان واقعاً چقدر بايد آدم رو داشته باشد كه انتظار تقدير هم داشته باشد وقاحت هم حدي دارده
امیدوارم شما اصحاب رسانه بیشتر این موضوع را پیگیری کنید و نگذارید به این سادگی ماست مالی بشه
به صدا و سیما دوست داشتنی بگید از رکود بورسهای امریکا , اروپا و ورشکستگی بانکهای آمریکائی گزارش دهد.
این که چیز مهمی نیست!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
گل گفتي
همش 3000 ميليارد تومن =سه بيليون تومن
راستي چند تا صفر داره اين 3000ميليارد؟؟؟درست نوشتم سه بيليون؟؟؟؟؟؟آخه دوره ي ما 3000ميليارد نداشتيم.
مدال افتخار بايد به اين دزدان عزيز اعطا بشه
آقا گل
| Japan |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
نه دادا 3 بیلیون تومن نه سه تریلیون تومن تقصیری نداری تا حالا این عددو نشنیده بودی عزیزم من تو دانشگاه هم تو درسهای ریاضی یکبار هم این عدد و ننوشتم حالا هم تا اومدم حساب کنم سه تا ماشین حساب سوزوندم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
اخوی اشتب زدی سه تریلیون تومان درسته
الیاس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
= پنج برابر طرح انتقال آب ارس به دریاچه؟ ارومیه!!!
با سلام،
لطفا به جای اینکه دنبال استعفا یا عذرخواهی مسئولان باشید(که امر محال و غیر ممکن است و آنان در حال حاضر دنبال پاداش هستند) تبعات مالی،پولی و اقتصادی این فاجعه و جنایت اقتصادی مالی را سریعا بررسی کنید.امروز نام 6 بانک مهم (ملی،صادرات،رفاه کارگران،سپه،پارسیان وسامان) اعلام شد و بانک هفتم به دلیل حجم کم اختلاس نام برده نشده است.
اختلاس توسط این گروه (آریا) چه تبعاتی بر روی بازارهای پولی و مالی و ارز و سکه و طلا و مهمتر در بورس تهران در کوتاه مدت و میان مدت خواه داشت؟
ایا این بانکها با اتفاق افتاده در خصوص مطالبات سپرده گذاران و دیگر حسابهای بانکی دچار مشکل و کمبود نقدینگی نخواهند بود؟ چون به نظر میرسد حجم پولی عظیمی دچار تله نقدینگی شده باشد.
لطفا آن سایت محترم و دیگر عزیزان بازدید کننده راهنمایی فرمایند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
کشور ایران به برکت نفت خدادادی اونقدر پول و سرمایه داره که این مقدار اختلاس توش گمه ،شما هم به فکر این مسائل نباش چون مسولین محترم بین خودشون حل و فصلش می کنن .
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
در رابطه با بورس بگم که این مقدار تقریبا برابر با حجم معاملات یک روز بورس که تاثیری بر بورس نداره فقط سهام بانک صادرات 04/. افت میکنه
خود گويي و خود خندي عجب مرد هنرمندي ...
حالا بازم جاي شكرش باقيه كه كل مساله رو انكار نكرده!!!
نميدانم چرا ازهمه چي ميگن بجز از آقا دزده چرا كامل معرفي نميكنيدش تا آبروش بره و بعقيه دزدها هم بفهمند كه اگه دزدي بكنن كسي بااونها تعارف نداره وقانون فاميل وآشنا نمي شناسه و بيائيد ازاين به بعد كار بد وزشت با همون اسم خودش بشناسيم به كار دزدي بگيم دزدي نگيم اختلاس
پاسخ ها
الهام
| Japan |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
آقا دزده میدونسته که قانون فامیل و آشنا میشناسه که این همه اختلاس کرده دیگه
واقعا زحمت کشیدید !!! کاری رو که نباید اتفاق بیفته انجام شده و حالا برای کم کاری و ضعفتون ازتون تشکر هم بکنیم؟
اینجانب از همه تشکر میکنم که اختلاس به این بزرگی را کشف کردند و به نوبه خودم از جانب مسئولین از اقایانی که به اشتباه از انها تشکر شده عذر خواهی نموده و تشکر خود را پس میگیریم و میدهیم به انهای که واقعا اختلاس را کشف کردند ...
و همچنین اخطار قاطع به کسانی میدهیم که به دروغ این کشف بزرگ را به نام خود تمام کرده و طلب تشکر دارند .
تشکر ما مخصوص کسانیست که این کشف بزرگ را انجام دادند .
در خاتمه از کسانی که این اختلاس را انجام دادند تشکر و قدردانی فوق مخصوص داریم چون ما ملت در قبال عمل انها فهمیدیم که واقعا چه کاشفان بزرگی داشته و داریم
در کشور های آسيای شرقی بارها ديده شده اگراختلاصی روی داده مسول دولتی به عهده گرفته و انقدر و ننگ دانسته و نتوانسته مسوليتش را به خوبی اجرا کند اقدام به خودکشی نموده در کشور ما چنين تعصبی وجود ندارد تازه اگر دستگير شود با بکارگيری روايات مختلف می گويد قرض الحسنه بوده است نه اختلاص.
جالبتر اینکه در این ولوله، شریعتمداری در روزنامه کیهان ادعا کرده ما اول آنها را کشف کردیم
تو رو خدا پیگیری کنید ببینید دیگه کیا طلبکار ملت شدن
پاسخ ها
بچه ننه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
حالا که دولت از اوشون تشکر نمیکنند من از مدیران رده بالای بانک صادرات میخام که در اسرع وقت تشکرات لازمه را از اقای بوق داشته باشند البته چک پاداش و کادو وسکه ووووووحضرت اقای بوق فراموش نشود و.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
میگن نادرشاه هم مدعی کشف اختلاس شده.
اگر اين اختلاس حدود سه ميليارد دلاري در آمريكا بود حداقل سه ماه صبحانه نهار وشام ملت ايران از تيتر رسوائي بزرگ اقتصادي درآمريكا تامين بود ولي حيف كه نشد!!!
بنده پیشنهاد میکنم طی مراسم باشکوهی از دست اندرکاران کشف اختلاس تقدیر به عمل آورده و پاداش میلیاردی برای این عزیزان درنظر بگیرند. شایسته است که این عزیزان مدال شوالیه و قهرمان ملی را دریافت کرده و میدانی نیز به اسم این عزیزان احداث تا در آن یادبود و تندیسهای این عزیزان نصب گردد. همچنین شایسته تر آن است که سکه هایی به نام این عزیزان ضرب شود. کلا بهتر است یارانه کل ایرانیان نیز بابت تشکر ویژه به مدت یکسال به حساب این عزیزان واریز گردد.
وقتی در کشور ما مدیرعامل بانک مورد سوء استفاده بدون یک روز سابقه کاربانکی و صرفآ به دلیل سوابق وزارتی غیر مرتبط به مدیریت عاملی نائل می گردد اختلاس چندان غیر طبیعی نیست و باید برای کشف آن به او تبریک گفت.
سلام اقای جهرمی از استانداری شیراز چه خبر
دران شهري كه دزدانش عصا ازكور مي دزدند/من خوش باورنادان عدالت جستجو كردم
من از همه مسئولین محترم از سال1386به بعد متشکرم ،بالاخره یه کاری کردید کارستان که کسی تا به حال نکرده بود.
این چه ربطی به نظام سلطنتی داره! آحه اینم شد حرف؟ خجالت هم خوب چیزیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
انجوری لااقل یک نفر جوابگو است
در سیستم فاسد اداری وقانون بانکداری من در آوری که نه اسلامی است ونه تقلید از کفار است ، وبا توجه به نرخ بهره بسیار اندک که موجب ایجاد رانت عظیم وکم شدن پول مردم گردیده ، به نظر می رسد به هر کجای این مزبله دست بزنید آسمان همین رنگ است . تسهیلات کم وزیاد فقط زد وبندهایش کم وزیاد می شود . باید به احکام اسلام برگردیم ، حکومت اسلامی قطعا سیستم اداری وبانکی ومالیاتی و....دارد ، بس است تقلید از کفار ومصلحت اندیشی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
شما که گفتی "نه اسلامی است ونه تقلید از کفار". پس چرا آخرش حرفتو عوض کردی؟!!!
به نظر من همه سه هزار میلیارد رو به عنوان جایزه بدین به کاشفان البته اگه پولی در کار باشه چون همش اونور آبه
يكي نيست كه به مسئولين مربوطه به فهماند كه اي بي خبر ازهمه جا كه نميدوني ونميدوني كه آنچه رابايستي قبل ازوقوع پيشگيري ميكردي وحالا نكرديو؟؟؟؟مثلي است كه مي گويند اگرسگ بي عرضه نباشد روباه درلونه اش بچه دارنمي شود،آفرين برشما كه عوض اينكه به اشتباهات خودتون اذعان نموده وعوض عذر خواهي دنبال تشويق هم هستيد نكنه سهم شمارا كنارنگذاشته كه اين جوري آتش گرفته ايد؟؟؟؟؟؟
تمامی این مشکلات بعلت ضعف سیستم نظارت درون سازمانی و سپس برون سازمانی است . قوانین بازدارنده نیز متناسب نمی باشد.
روزنامه کیهان رو که می خوندم نو شته بود با این پول می شده 1000000شغل ایجاد بشه یا گفته بود که پول یک ماه یارانه های ایرانی ها ..... واقعا مغز آدم سوت می کشه ....مگه می شه این همه پول بدست بیاره و کسی از مسئول ها نفهمه ....آخه خدا رو خوش می اید نوبت مردم که می شه برای 3
000000 وام پدرمون رو در می ارن .. برو با هزار بدبختی ضامن پیدا کن .. با هزار بدبختی وام 3000000 رو باید 6000000پس بدیم .... یک سوال برا مردم پیش اومده چطور وقتی یک نفر وامشو نمی تونه پرداخت کنه زود بانک ها می فهمن ... حالا برای این اختلاس به این بزرگی کسی 2سال نفهمیده حالا هم که فهمیدن خود طرف اشتباه کرده بوده... باید هر چه زود تر روشنگری بشه .... باید ...باید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
حالا خیلی هم به خود کیهان خوشبین نباش
با سلام .
وجود افراد غیر بانکی .واستفاده از مدیران از رده خارج که امروز مفهوم ال سی را ندانسته وصرفا ....از اینها بهتر نمی شود .
وقتی برای یک وام پانصدهزار تومانی چند تا اشنا و سفارش و چندین ماه پیگیری شرط حتمی میباشد چطور یک نجیب زاده با کلاس بدون هماهنگی با مسئولین بانکی به چنین موفقیتی میرسد؟! آخر فهم و شعور هم چیز بدی نیست!!!
من بودمک همشون رو اعدام میکردم و چنذد تا از مسئولین رو برکنار میکردم برای همیشه.خدا رو شکر رافت اسلامی همیشه شامل حال می شود
خوب دیگه حالا که چیزی نشده الان چند دفعه اختلاس روی داده، این حتما اولین اختلاس بوده لابدمیگن تا سه نشه بازی نشه تازه دارن متوجه میشن در اثر سیستم بازرسی قوی ،اختلاس رو کشف می کنن برم یک اسپند دود کنم الان به مسئولان ما چشم می زنن زودبرم اسپند رو اماده کنم .....
آقای احمدی عزیز اختلاص نه!!! اختلاس با سین باید بنویسی
با این همه فداکاری شب ها بیادتان بدون جورا ب می خوابیم زحمت شما در کشف ما را بیاد مرغ محله می اندازد مرغدار
جهرمی دست پیش گرفته تا پس نخوره اگر این واکنش عالی ایشان را به اطلاع مدیران ژاپنی برسونید تا همون لحظه سکته میکنند.....خجالت آوره واقعا
خود متهم بسیاری از حقایق را خواهد گفت و ما هم خواهیم شنید . البته اگر آقای رئیس قوه قضائیه حرمت این فرد را بیش از حرمت این ملت شهید داده نداند .
پس چرا بقیه اختلاس ها و دزدی ها را رو نمی کنند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
چون طرف هنوز اشتباه نکرده که اینا کشفش کنن!
mashallah be shoma bahooshha ke kashf kardid
اگر یه بیچاره بخواهد از بانکی دو میلیون وام بگیره باید بابابزرگش رو از گور در بیاره تا بهش اون هم با بی ابرویی دو میلیون بدن اونوقت آقایان اینهمه تعرض به حقوق ملت می کنند شایسته تشویق هم هستند واقعا امام باید بیاد از شما تشکر کنه
سخنگوی اقتصادی دولت همچنین در ادامه خاطر نشان کرد: باید پذیرفت مادامی که با افزایش حجم فعالیتهای اقتصادی دستگاه‌های فرانظارتی تقویت نشود کار به روال قبل پیش خواهد رفت.
اگر از سیستم مالی اطلاع کافی داشته باشید وقایع مالی اگر در سیستم ثبت نشوند احتمال کشف آنها نزدیک به صفر است چه رسد که سوءاستفاده کنندگان از اسناد جعلی تعهدی(LC)
بانک در سایر بانکها تسهیلات گرفته ولی تنها بانکی که متوجه آن شده اصلا هیچ ثبتی در
دفاترش نبوده و به همین علت مستحق تشویق می باشد.
وی تاکید کرد: موضوع این اختلاس از چند ماه قبل در اختیار بنده قرار گرفته بود و کمیته ای متشکل از رئیس کل بانک مرکزی و وزرای اطلاعات و امور اقتصادی و دارایی به رغم شناسایی عامل اصلی اختلال، آن را تحت بررسی داشته و پس از مدتی وزیر اطلاعات ترجیح داد آن را رسانه ای کند.

حسینی گفت: متهم مدتها تحت کنترل بود ولی دستگیر نشده بود چرا که باید با مسئله به درستی برخورد می شد اما هم اکنون متخلفان بازداشت شده و بلافاصله دستگیر شده اند.
باید سبزی فروش سرکوچه ما تنبیه شدید بشه که چرا وظیفه کشف رو به گردن این اقایان انداخته و باعث زحمت ایشان شده
ماشا اله رو نیست که سنگ پای قزوینه!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
پوست کلفت
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
خوب گفتی ماشاالله تو مملکت ما ملاک مدیریت پوست کلفت و روی زیادو زبون درازه نه سواد مهمه نه تقوی
مقصر اون تحصیلداریه کهبا موتور رفته و مبلغ را وصول کرده.اون باید مجازات بشه.
جهرمی در همین ارتباط اضافه کرد: ساعت یک بعد از ظهر روز پنجشنبه سوم ماه رمضان این موضوع در بانک کشف شد اما تا ساعت 16 طی هماهنگی با وزیر اطلاعات و دادستانی کل کشور موفق به شناسایی این باند شدیم.
وی گفت: بعد از شناسایی متخلفان تا روز جمعه ظرف 24 ساعت اموال آنها را شناسایی و توقیف کردیم.
مدیرعامل بانک صادرات، ادامه داد: این گروه از همان سال 86 با مشاوره عناصر بانکی از بانک‌های مختلف به نقاط ضعف سیستم بانکی پی بردند و در همان سال در یکی از بانک‌ها غیر از بانک صادرات این کار را انجام دادند و کارخانه ملی فولاد را خریداری کردند..................
جهرمی در ادامه گفت: این تخلف در بانک صادرات از تیر ماه سال 88 آغاز شده و از آنجایی که بنده آبان‌ماه سال 88 به این بانک آمدم نمی‌توان انگشت اتهام را به سمت مدیریت بنده برد.
وی افزود: این مشکل به خاطر ضعف سیاست‌های اجرایی فعلی به وجود می‌آید و سیاسی کردن این اختلاس ما را به جایی نخواهد رساند؛ البته مسئولان وزارت اطلاعات و دادگستری و همچنین قوه قضائیه حتما شناسایی خواهد کرد که کدام جریان سیاسی پشت این گروه بوده است.
رئیس کل بانک مرکزی در واکنش به برخی اظهار‌نظر‌ها مبنی بر اینکه بانک مرکزی در این اختلاس مقصرند گفت: نمی‌توان نظارت بانک مرکزی را متهم کرد اگر این حرف در دنیا مطرح شود به ما می‌خندند.
برای همه تاسف................اخه چرا بزرگان مملکت در مقابل این دزدی ها سکوت میکنند..........خدایا فقط به تو پناه می برم،من بسیاری از خانواده ها سراغ دارم که نان شب ندارند انوقت.......چه بگویم ایا کسی است که گوش شنوا داشته باشه باز هم تاسف...
ای بابارقم 30000000000000 تومان رقم کوچکی نیست که گم شده باشه کمی فکر کنید این هم حتما سیاسیه راستی چرا نام اختلاس کنندگان را نمی گویند از شهدا خجالت بکشید بترسید از خشم خدا و مردم
دلیل اینکه عذر خواهی نمیکنن اینه که کارهای بزرگ دست آدم های کوچیکه
استفاده از مدیران غیر بانکی نتیجه ای بهتر از این به بار نمیاورد. منتظر بقیه بانکها که مدیران انها از شهرداری و خودرو سازها هستند باشید.
بنظر بنده نفر اول این شبکه باید رئیس بانک مرکزی شود تا همه زاهها را بلد باشد.تو خارج که این کارو میکنند.
با سلام :
پیشنهاد میکنم برای قدر دانی از این عزیزان جان بر کف 50%از مبلغ اختلاسی را به عنوان حق المکاشفه پاداش بدهند تا خدای نکرده از خجالت خود کشی نکنند - دلم برای کشورهای پیشرفته میسوزه که از وجود اینگونه مدیران لایق که نیازی به تحصیل وتجربه ندارند بی بهره اند .
مرغدار ورشکسته به تقصیر تولید.
یک راهکار برای کاهش اثر اختلاس.لطفا به جای حذف 4صفر ازپولها.6صفرحذف شودکه رقم اختلاس به 3000000تومان تبدیل شود .
تا نفت داریم غم نداریم . فدای چاهای نفت عزیز خوزستان.
آقای جهرمی ...یادته جقدر به بانکها گیر دادی حا لا فهمیدی کار بانکداری به همین راحتی ها نیستش .....!
مسئولین باید خجالت بکشند .......خجالت ........یعنی حتی یک مرد در بین مسئولین هم پیدا نمیشه که فقط یک کلمه بگه ..بگه مردم ایران از همتون معذرت میخایم...چرا باید شیخ حسین انصاریان معذرت خواهی کنه ..اوون که مسئولیت اجرائی نداره ..خجالت خوب چیزیه ..
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآفررررررررررین!!!
اختلاس یعنی اینکه گرسنه باشی وبرای نجات ازمرگ دزدی کنی .یاهمان دزدی شرافتمندانه
حالاشماچراکلمه اختلاس را به جای غارت/چپاول ودزدی بکار میبرین؟
بابا خیلی کارتان دورست شما دیگر کی هستید شما گفتید ماهم باور کردیم
در سرزمینی که سایه آدم های کوچک در حال بزرگ شدن است آفتاب در آن سرزمین در حال غروب است.
با سلام و درود به روح پر فتوح امام راحل و ارواح طیبه شهدا و ارزوی سلامتی مقام معظم رهبری
خبر هایی که روزهای اخیر تحت عنوان دروغین اختلاس 3000 میلیاردی از بانک صادرات منتشر شد نه تنها توهینی بود به شعور جمعی امت شریف اسلامی ایران که احساسات عمومی را جریحه دار کرده است. در این رابطه توجه شما را به چند نکته جلب می کنم:1-در شرایط حساس کنونی که کشور در تحریم های اقتصادی به سر میبرد و به سختی در حال جنگ نرم علیه بیگانگان است پخش این خبر نه تنها سازنده نبود که سبب شادی دشمنان و پایکوبی انها شده است و در روزهای اخیر در رسانه های شیطانیه شان مشغول لجن پراکنی های بسیاری می باشند ایا این با فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه طوری رفتار نشود که دشمن شادی کند و هر وقت دیدید انها شادی کردند بدانید اشتباه کرده اید در تناقض نیست؟2-افرادی که امروز بی وقفه متاسفانه از رسانه های خودی مورد هر گونه توهین و اتهامی واقع شده اند نه تنها هیچ گونه ارتباطی با جریان انحرافی نداشته بلکه در بیست سال گذشته به صورت شبانه روزی مشغول خدمت رسانی علی الخصوص به قشر محروم و استانهای محروم بوده اند که چند مطلب را برای شاهد بودن این مدعا مطرح می کنیم :
1-کمک به مردم محروم روستاهای دور افتاده رودبار احداث جاده در مناطق روستایی رودبار لوله کشی اب در روستاهای محروم کمک به مردم محروم جانبازین احداث کارخانه اب معدنی داماش احداث کارخانه اب معدنی در شهرستان درود کمک شایان به بخش ورزشی استانهای گیلان لرستان تهران خرید کارخانه فولاد در حالی که این کارخانه هم بدهی داشت هم حقوق کارکنانش را چند ماهی پرداخت نکرده بود که بعد از خرید این کارخانه همه ی امور به سامان شده است و بسیار مورد دیگر که در مجال این بحث نمیگنجد حال این خبر جز اینست که دل مردم محروم را خون کرده است چرا که افرادی که به مردم خدمت کرده اند و دغدغه ای جز سر افرازی ایران اسلامی نداشته اند امروز بی رحمانه اماج حملات بی رحمانه خبری قرار گرفته اند.
3-ایا اندکی تفکر نمی شود که طرح مباحثی این چنینی ان هم در شرایط حساس امروزی اعتماد مردم به نظام بانکی کشور و بانکهای خارجی به بانکهای داخلی را از بین میبرد.
4-درست است که در شرایط کنونی این اعتبارات بیش از اندازه دریافت شده اما هیچ کس این سوال را نمیپرسد که این اعتبارات چه شده است حقیقت این است که پول گران از مسیر بازرگانی با بهره های بالاتر از 30 درصد از بانک دریافت و در مسیر تولید و اشتغال زایی هزینه شده است و وجود 18 هزار نفر پرسنل شاهدیست بر این مدعا در انتها انتظار میرود شرایطی اتخاذ شود که سبب خشنودی دوستان انقلاب و دل سردی دشمنان نظام شود.
اشدا علی الکفار رحمائ بینهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
تو برو لالا کن داداش !کجایی خوابی!خدا شفا بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
جناب آقای نویسنده !...به نظر من این نوشته شماست که توهین به شعورجمعی است.از کی تا حالا آدما اختلاص میکنن که هدفشون خدمته!...پس فردا یکی هم میره صندوق کمیته امام رو میزنه میگه هدفم کمک به محرومان بود!!!!...توجهشما را به یکی از برنامه های ماه عسلرمضان 90 که شخصی بدون کمک مالی بانکهای محترم! برای صدها نف ایجاد اشتغال کرده جلب مینمایم ... اون آیه شریفه قرآن هم اینجاکاربردی ندارد جناب محترم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
میشه بگی این اطلاعاتو از کجا آوردی ؟ من خودم تو همون کارخونه فولاد کذایی کار می کنم. درسته که اون شرکت بدهی داشت ولی همچین هم سر و سامون نگرفته. اصلا شما میدونی اون کارخونه چطوری و با چه قیمتی فروش رفت؟ اونم به شرکتی که دو ماه از تاسیسش گذشته بود؟ میدونی اون شعبه بانک صادراتی که حرفش هست 4-5 کارمند بیشتر نداشت و واسه یه وام 2 میلیونی سه ماه منو علاف کرد و نهایتا با دو تا ضامن ، چک برابر وام، سفته، گواهی کسر حقوق و.... بهم وام داد؟ بیدار شو برادر. با پیش کشیدن شهدا و انقلاب و دشمن نمیشه گند به این بزرگی رو پاک کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
تو كه راست مي گي...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
کاربران محترم سایت همگی یه تکبیر جانانه!
مهدی
| Netherlands |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
سلام آقا محسن،
لطفا از مقام معظم رهبری و فرمایشات ایشان درست استفاده کنید و ببینید آن فرمایش را آقا کجا فرموده اند. آخرین بیانات آقا به مضمون این بود که با سواستفاده کنندگان و تروریستهای اقتصادی بدون فوت وقت و با حداکثر مجازات برخورد شود، جریان معلوم الحال انحرافی هم وصعیتش مشخص است. شما هم اگر نفعی نداری از این تحلیلها نکن که هر چه در این مدت به رهبری و نظام ضربه زده شده است از این دوستیهای خاله خرسه گونه بوده است.
غلامرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
برفرض اینکه نیت شما خیر است وفقط فکر آبروی اسلام هستید لازم است نکاتی را گوشزد کنم:
1-دراسلام هدف وسیله را توجیه نمیکند ممکن است این آقایان نیتشان هم خیربوده ولی آیابرای همه کس در جامعه اسلامی بر اساس لیاقت و شایستگی این مزایا وبرخورداری ها مهیاست؟
2-آیا بنظر شما این سرازیر شدن سرمایه به یک مسیر باعث خشک شدن وقطع جریان سرمایه به دیگر بنگاههای اقتصادی ذی حق که صاحبان اصلی وسرمایه گذاران در بانک صادرات بوده اند نمیگردد ؟؟؟
3- درپایان باید گفت رعایت انصاف ومسلمانی برای همه خوب است نه برای معدودی ازخواص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
دوست عزیز لطفا شما با این همه فیوضات که دارید و این همه خدمت را که بقیه ندیده اند ملاحظه فرموده اید بفرمایید اختلاس با این حجم میتواند بدون اینکه کسی متوجه ان شده باشد انجام شده باشد . شما بفرمایید که در حالی که خیانتی این چنین در کشوری که به قول شما تحریم است انجام میشود چه کسی شیطان است؟ افرادی که اختلاس میکنند یا کسانی که میبینند و هیچ نمیگویند یا آنها که اه که نهادشان به اسمان میرسد و هیچ مسئولی هم صدایشان را نمیشنود و گویی همه شان کر شده اند؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
اول اینکه اگر و تنها اگر این آقا با پولهایی که فرمودید نیتش خیر بود هر روز اعلام میکرد چه نیازی به پنهان کاری داشت (البته شایدم درویش مسلک بوده نخواسته کارهای خوبش معلوم بشه !!! )
یک مشت آدم بی سواد اما مسئول! دارن همدیگه رو نشون میدن و میگن آی دزد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
چی میگی آقا
تا کی میخواین به بهونه‌ی دشمن هر کثافت کاری و دزدی رو مخفی کنین.
وای بر ما که این قدر نمیفهمیم که همین دزدی‌ها و کثافت کاری‌ها هزار برابر اثر بدتری نسبت به فعالیت‌های دشمن داره.
همین دزدی‌هایی که به نام دین می‌کنن همه‌ی مردم را از دین دور کرده.
برو فکرتو اصلاح کن. این عقیده که هیچ نگی تا کسی سوء استفاده نکنه کار آدماییه که ریگی تو کفششونه.
چقدر وقته که بخاطر به اصطلاح سوء استفاده نکردن دشمن مجلس با عرضمون، عرضه‌ی یه طرح سوال از رئیس جمهورو نداره.
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
می فرمایید ماس مالی میکردن و صداشو در نمی آوردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
حرف الکی نزن این تازه افشای مشتی از خرواره سرتو کردی زیر برف نمیبینی چه خرتوالاغیه به نام امام واسلام ریشه مردمو دارن میکنن نامسلمونو.کی میخای عاقل بشی کودن؟
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
بابا طرف دکتره!!!!!!!!!
نام این مبتکر بزرگ چیست؟ شجاعت به خرج بدید و نام او را بگویید چیست.
احسنت برادر ا.شما برادر متدینی هستی.چرا تهمت میزنی!
سلام
بد نیست ان روی سکه این اختلاس را ببینید .
امروز که به شرکت امیر منصور آریا برای دریافت طلب خودم مراجعه کردم با چشمان بهت زده به این شرکت نگاه کردم دیگر آنهمه هیاهو که در این شرکت وجود داشت راندایدم دیگر آنهمه جوان فعال و پویای این مرزو بوم که به اشتیاق در آن شرکت و شرکتهای اقماری فعالیت داشتن را ندیده و اصلا باور نمی کردم شرکتی که تا چند روز قبل با احتساب تمامی شرکتهای اقماری این مجموعه نزدیک به 17 هزار تا کارمند بزرگ و کوچک داشت دیگر نه آن کارمندان و نه آن شور هیجان درش وجود داشت و شاید باورتان نشود در همان مجموعه شنیدم که باید تعدیل بزرگی از نظر نیروی انسانی صورت بگیرد و شما خود فکر کنید چندین هزار نفر بی کار که هرکدام خود داری خانواده و زندگی می باشند چه به سرشان می آید .
که متاسفانه در این تصویه حساب سیاسی فقط این بنده خدا ها هستند که زیر دست و پای این سیاست مداران له و داغون می شوند
ولی کجاست گوش شنوا و چشم بینا و وقتی پای بی اخلاقی پیش می یاد دیگر کسی فکر کسی نیست و آیندگان یقین داشته باشیم در مورد ماخوب فکر نخواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
آقای ناشناس این کشور بیست میلیون بیکار داره چرا به این فکر نمیکنی که با این پول میشه 2 برای چند میلیون نفر شغل ایجاد کرد. نگران چند هزار نفر نباش. این همون عدالتی هست که بخاطرش مردم رفتند به این تفکر رای دادن. فساد تا پشت بام کشور بالا رفته و همه ملت را داره خفه میکنه تو بفکر منافع چند نفر که بیکار میشن نباش.
ا.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
حرف شما متین من با یک مثال شروع میکنم
فرض کنید یک قاتل و یک چاقو ساز داریم که یکی شغل شریف و یکی معلوم الحال است حال نباید قاتل را گرفت چون چاقو ساز بیکار میشود
شغل های زیادی از این دسته هستند مثل برگه های بخت آزمایی که فقط صاحب برگه مسئول خلافش هست ولی با بسته شدنش کپی زن ها ، راننده های حمل برگه بیکار میشوند آیا بیکاری اونها می ارزه یا مفسده ای که قمار میاره
مسائله این نیست که این پول کجا رفت چون 100% صاحب این 3 میلیارد اختلاص برای سود بیشتر این پول رو به جریان مینداخت که شاید صد ها هزار نفر مستقیم یا غیر مستقیم ذینفع میشدند
مساله این هست که چرا این پول نباید از راه قانونی و انسانی وارد چرخه اقتصادی بشه تا ذینفع هاش بیشتر و هم مداوم تر باشه
اگر ژاپن و کره جنوبی بود الان از خجالت خودکشی کرده بودند
اگر امریکا و انگلیس بود یک انقلاب مدیریتی میشد و خیلی از قانونها عوض میشد و یک گروه تحقیقاتی ویژه درست میشد
اگر برخی کشورهای عربی بود اعدام میشدند
اما در ايران حالا تشویق هم میشوند وارتقا میگیرند
اگر یک مدیریت صحیح درسیتم اقتصادکشور بود وباحزب وگروه عوض نمیشد امروز من ریئس جمهورووفرداکسی دیگر .اگرهیات امنای مسقل اقتصادی درکشوربود واعضای آن ازمجلس .قوه قضاییه .رهبری بود .شاهد این هم بی نظمی اقتصادی واختلاس نبودیم .دردوره هاشمی .دردوره خاتمی .وامروزاحمدی نژاد وفردا.......... به شهرهای که درتیررس جنگ بودند وتاامروزبه حال خودرهاشده اند نگاه کرده اید به خودآید مرگ حتمی است و قیامتی درپیش وازآنروزسخت بترسید که خواهد آمد .ای کسانی که مسول امورمسلمین بوده اید ملت ایران به اندازه دانه خردل ازشماگذشت نخواهند کرد.ازسال 86تاکنونکجابوده اید که امروزصدایش درآمده است .حرف زیاد ووقت اندک .باتشکر آزاده وجانبازازبوشهر عبدالمجید سجادیان
واقا که خجالت هم خوب چیزی است که ذره ای از آن در وجود این افراد وجود ندارد. ولیکن مشکل اساسی خود نظام و سیستم حکومت داری در ایران وبا زده است که اجازه چنین جنایاتی به افراد میدهد و جالب است که دزدان طلبکار امت مسلمان هم هستند!!
داستان خیر بودن امیر منصور آریا مثل کسی است که انار می دزدید وبه دهان یک فقیر مریض میگذاشت خوب است آدم بدزدد وخیرات کند لن تنال البرحتی تنفقوا مما تحبون |
مسئولین محترم تشکر تشکر
خدایا عاقبتمان را به خیر کن
سلام آقایون دم شما گرم. من یک میلیون تومن وام می خواستم شرایطش چیه و مدارک و ضامن باید چی بیارم.
ببخشيد مي خواستم يك سوالي بكنم . آيا اين ليست جديد هم در جيب احمدي نژاد جا مي شود ؟
تشکر میکنم کشف بزرگی بوداز کشف قاره آمریکا ،کشف پارگی لایه اوزن،کشف جاذبه زمین ،کشف گرد بودن زمین هم بزرگتر بود خوشبختانه ما در زمینه علمی به واسطه همین کشفها در دنیا از اهمیت خوبی برخورداریم باز هم تشکر میکنم راستی نفرات آن هم اعلام کنید تا کشفتان کامل باشدام پ
اينكه چيز عجيب و غريبي نيست بانك تجارت شعبه مركزي بندرعباس كه خيلي از ماها حساب داريم كلي پول از حسابهاي ما برداشت شده ولي نه رئيس بانك پاسخگوست نه ساير مسئولين مربوطه . به ما ميگويند برويد از طريق آگاهي پيگيري كنيد . ما ميگوئيم برادر پول ما از حساب ما برداشت چه ربطي به اگاهي دارد ما مرغ بانك تجارت يك پا داردي انشالله به همين زودي طبل بانك تجارت هم از بام خواهد افتاد
رکورد اختلاس در دنيا با اين مورد زده نشد ؟!!!
وقتي كه كارمندان سالم و توانمند و دلسوز نظام را بدليل هم گام نبودن با مديران از مسئوليت كنار زده و يك سري از كاركنان نادان و دورقاب چين را مسئول ميكنند عاقبت بانك ها بدتر از اين هم خواهد شد از مسئولين دلسوز نظام خواهشمندم رسيدگي واقعي دراين خصوص بعمل آورند باتشكر .
هر جای دنیا بود حداقل استعفا این سه نفر را به دنبال داشت. رو که نیست سنگ پای قزوین است
يکی نيست تو اين مملکت به اين آقايون وقيح و بيشرم مسئول بانکی بگه که شما که اين افتضاح در بانکت رخ داده بايد قبل از اين که برت دارند خودت استعفا بده؟!!
ولقعآ مايه ی شرمه که دست پيش می گيرند تا پس نيافتند و از رو هم نمی رند.
چرا اکثر اختلاس های کشور ما در بانک صادرات رخ می دهد
با تشکر از مسئولین خدمتگزار که هیچ چیزی کم نگذاشته اند و همواره سعی دارند در همه زمینه ها اول باشیم . من به جای انها شرمنده ملت ایران
بابا آفرین. به اینها مدال افتخار بدین. خجالت آوره. اگه انسان و آدم بودید خودتون استعفا می دادید..
حتما پاشو از گليمش درازتر كرده بود اين بلا سرش اومد!
یک وام یک میلیونی اگربخواهی بگیری مادرت رابه عزایت مینشانند .چطوراین همه اختلاس شود ونفهمند دست خودشان درکار است .مردم رابازی ندهید.
سئوالی که مطرح است ازلحاظ شرعی نمازاختلاسگران قبوله یانه؟انشاله که قبول حق باشد
آقاي جهرمي بنده از شما تشكر مي كنم بخاطر كشف اين اختلاس ،لطفا بعنوان مدير عامل بانك صادرات دستور بفرمائيد تا اسامي اختلاس كنندگان را در جرايد اعلام كنند.
چو دزدی با چراغ آید گزیده تر برد کالا.
به افتخار رئیس بانک مرکزی جناب آقای دکتربهمنی و جناب آقای دکتر حسینی و جناب آقای دکتر جهرمی یک کف مرتب
کسانی که سه میلیارد دلار اختلاس می کنند اونوقت یک دلار هم آن سوی آب نبرده اند؟!!!!
خودتونو چاقال کنید. طرف یک میلیارد دزدی میکنه میره اونور آب آنوقت این آقایان نبردند و خواستند در وطنشان سرمایه گذاری کنند و باعث عمران و آبادی بشوند؟!!!
بهتر است می گفتند هرجا سخن از اعتماد است نام بانک صادرات می درخشد !!!!!
ما ایرانی ها به اسم مسلمانیم نه عمل!؟.به عنوان مثال در ترکیه اگر کسی عمل دزدی انجام دهدبا مجازات سنگینی محکوم می شود اما در ایران برای اینکه آبروی خودشان نرود (دولت و مجلس و سران.....) بهش یک پست و مقام بالاتری هم میدهند تا قضیه بودار نشود!!!!!
چوب خدا صدا ندارداما اگر صدا ش دربیاد گوش دنیا رو کر می کند!!!!؟؟؟؟ .جناب آقای احمدی نژاد رییس جمهور محترم شما که دم از عدالت و پاکی خود و اطرافیان میگفتین و در انتخابات با یکسری کاغذ توی راسان های ملی آبروی چند شخصیت بزرگ کشور را زیر سوال بردین حالا گریبان خودتان را گرفت .اگر مسئولین ژاپن ،کره ، ترکیه و غیره بودن چه کار می کردن ؟شما هم همان کار را .....
در یکی از کشورهای جهان، بر اثر خرابی یک پل شهری وزیر کشور آن کشور استعفا کرد. مهم نیست که چه کسی در آن جایگاه است، بلکه مهمتر آن است که چنین جایگاهی را کسانی تصدی کرده که از توانمندی های مدیر یعنی برنامه ریزی و نظارت سررشته ای ندارند ولو آنکه بسیار هم مخلص باشند. در عوض همواره در انتظار تشویق و به به هستند.
تابناك جان احتمالا"از دو حالت خارج نيست ونخواهد بود:يا كار آمريكاي جهانخوار است يا بعد از دوماه موضوع تكذيب خواهد شد (مثل كاميوني كه شمش طلا داشت وبعد گفتند حلبي وآهن بوده يادتون كه هست)
تو كشوري كه يه كارمند بايد واسه يه وام 2 ميليوني 2 تا ضامن معتبر و ... جور كنه كه شايد با پارتي بازي بش وام بدن. وقتي ما واسه 10 ميليون پول پيش خونه لنگيم. ميدونين با اين پول ميشه يه محل مثل ستار خان رو كامل خريد؟؟؟؟؟
مدیران نالایق همدیگر را متهم می کنند کاش همه آنها درک آن را داشتند و از مردم عذر خواهی میکردند
من مطمئنم بعد از مدتي اين اختلاس از ريشه تكذيب خواهد شد واي كاش قبل از رسانه اي شدن وجاروجنجال زياد وهياهوي بدون سود اين كارموردبررسي دقيق قرار ميگرفت وسپس اطلاع رساني ميشد
بابا بيخيال بشين دمشون گرم كه خوردن وبردن تازه بايستي بهشون جايزه هم داد بيخود نيست دشمن گيرميده به فرار مغزها
اصلا همه ااینا تقصیر ملته که این اقایان بی عرضه را به عنوان مسولین مملکتی تحمل می کنند
اقا یه تخت اضافه بزنید تو اتاق شهرام جزایری مهمون داره !! وا چه حرفا این یکی اقا اختلاسیه که هنوزم نمی دونم اسمش چیه خیلی با کلاس تر از شهرامه یه اتاق که نه یه ویلا برا حبس لازم داره!
دیروز آقا شهرام و پرونده کلانش و امروز اختلاس 3000 میلیاردی تومانی توسط نوابغ اقتصادی گروه آریا و فردا ...
راستی فکرشو بکنید با این پول :
- چند واحد آموزشی و بهداشتی در نقاط محروم کشورمون ساخته میشد؟
- چند کیلومتر راه شهری و روستایی نامناسب که سالانه جان هزاران نفر رو می گیرند اصلاح یا آسفالت میشد؟
- چند کودک گرسنه سومالیایی نجات پیدا میکرد؟
- آیا دریاچه ارومیه نجات پیدا نمیکرد؟
- ووو...
چقدر خیالاتی شدم بریم به زندگیمون برسیم تا باد چنین بادا!!!!!!
خدا بگم چكارتان كنه از آه و نفرين گذشته يارانه چند ماه ملت بوده ... لااقل كمبود مالي تان را از آب وبر ق و گاز تامين نكنيد جيب ملتو نزنيد عدالت پيش كش .
خیلی اعتماد به نفس و جسارت و حمایت مسئولین میخواهد که کسی این اختلاس را انجام بدهد و با این پول تو این مملکت بانک تاسیس کند.
رابطه داشته باش سواد واقعی نداشته باش پست بگیر در ایران حال کن!
الان تو ژاپن بود. همه دست اندر کاران دست به هاراگیری می زدند و باید تشییع جنازه می شدند. خدایا این سنگ پاها را از ما نگیر!!!!!
باید دید از این اختلاس چند هزار میلیاردی چه مبلغی به جیب واسطه ها که عمدتا کارشناسان بانکی و مدیران بانکها است سرازیر شده است . وقتی یک کارشناس بانکی با گرفتن یک رشوه هنگفت ارزش ملکی را تا سه برابر برآورد می کند چه انتظاری از این سیستم فشل می توان داشت
چقدر مردان ايراني مغرورند. آن هم غروري بيجا و متعصبانه...
چرا استئفا بدهند تا اين كشور گل وبلبل اين همه امكانات براي اختلاس فراهم كرده چرا استئفا بدهند ديگر در چه دورهاي و چه كشوري مي شود همچين فرصتي پيدا كرد. پس بايد با پررويي هرجه تمام تر بسيجي وار تاخت تا انشاا.. به انقلاب مهدي برسيم و البته اين پولها اون موقع به درد ميخورد
اگر چهار تا از اين اساتيد توي دانشگاه داشتيم الان همه بالاي برج ميلاد بستني طلايي مي‌خورديم.
همه قيمت داريم به قيمت ما هم كه برسه بدتر از اين نكنيم بهتر از اين نخواهيم كرد.
اون جرعتش رو داشت انجام داد ما چطور؟ البته بله ما كه آخر جرعت هستيم اگر كاري نمي‌كنيم فقط بخاطر پايبندي به اصول اخلاقيه
خوب يه مراسم بگيرن واز اين سه نفر تقدير كنن شايد بقيه اختلاسها هم رو شد چه اشكالي داره
چرا استئفا نداشتيم خوب هم داشتيم كساني كه واقعا دنبال ساختن مملكت بودند يكي پس از ديگري وادار به استئفا شدند يادتان مي آيد؟ شايد چون اهل اختلاس نبودند وادار به اين كار شدند و الا مثل اين هنوز ول كن مملكت نبودند
در كشوري كه اگر دزدي به خانه آدم واردشود وصاحب خانه حق گفتن يا فرياد كشيدن اي دزد را نداشته باشد چون آن دزد حق شكايت توهين به خود را پيدا مي كند انتظار داريم هر شخصي كه امكان دزديدن رقم هاي نجمي برايش پيش بيايد دزدي نكند. در هر بيماري پيشگيري موثر تر وكم هزينه تر از درمان مي باشد بايد قوابين براي كسي كه به بيت المال تجاوز مي كند اعدام را حد مجازات قرار دهد ودر ساير موارد كارشناسي شود
رو که رو نیست حداقل یک استعفایی چیزی
آقای جهرمی باید استعفا بدهد که این گند را می پوشاند . بابا بانک صادرات باعث اختلاس بوده ، چرا دارد منکر می شود .
بسياري از مشكلات كشور از جمله بيكاري وحشتناك، تورم شديد، نابود شدن شركتها، تعطيل شدن كارخانجات، افزايش قيمت ارز و طلا و .... حاصل قرار گرفتن پول بدون حساب و كتاب در اختيار برخي سودجو مي باشد. با اطمينان عرض ميكتم اين افراد سودجو تنها نيستند و حتما رجال سياسي بانفوذي آنها را حمايت مي كنند.
با سلام
باید کاری کرد باید ایران را نجات داد باید تا دیر نشده کاریصورت بگیرد. آیا میتوان بیکار ماند و نظاره گر نابودی کشورمان بود آیا میتوان فهمید خود را به نفهمیدن زد.آیا میتوان دید هیچ نگفت. تا دیر نشده باید کاری کرد، (حال هم دیر شده) اما باید کاری کرد کشورمان را فساد اقتصادی به مرحله نابودی میکشد اربابان قدرت و ثروت دست در دست هم در حال نابودی کشور هستند حال ماجوانان باید یک حرکتی انجام دهیم تا اربابان قدرت و فاسدان بدانند عرصه بر آنها تنگ خواهد شد بیایید دست در دست هم داده و با صدای بلند فریاد بزنیم مفسد اقتصادی اعدام باید گردد . باید بدانند که زمان تاخت تاز مفسدان و بدکاران در این کشور به پایان رسیده است بیایید خودمان دست به کار شویم و صدایمان را به گوش همه برسانیم به گوش آنهایی که در خواب غفلت هستند. به گوش آنهایی که ارزش و عدالت مولا علی را فدای صلاحدید خود میکنند.
آیا اگر مفسدان قبلی اعدام میشدند حال این آقا چنین جراتی درخود میدید که 3000/000/000/000 تومان را از اموال این مملکت را برای خود تصاحب کند.بیایید مانند دیگر کشورهای جهان مانند چین کره جنوبی هرکس که جرم ثابت شد و اختلاس کرده بود را اعدام کنیم تا درس عبرتی باشد برای دیگر افراد تا بدانند که این کشور با کسی شوخی ندارد و این کشور مختص آنها نمی باشد .
جدیداً آدم جملاتی میشنوه که پس کلش هویج سبز میشه>مثل اینکه ضعف مدیریتی و نظارتی را به نفع خودشون استفاده می کنند و منتظر پاداش هم هستند.
اگر کسی بخواهد وام بگیرد انواع واقسام ضامن و چک و سفته های فلان مبلغ ولی وقتی باج بدهند به فلان شخص مطئناً 3 میلیلارد هیچی بیشتر میتوان اختلاس کردٌ
استفعا !!! که حتی موردی هم نمیبینید که بخاطر موارد این چنینی طرف از سمتش برکنار باشد .
ازمسولین باید برای این جهرمی تقاضای پاداش کلانی بکنیم که توانسته اند بعد از پنج سال اختلاس را کشف کنند افرین به این مدیریت.که بیمه های اجتماعی را درست کرد وحالا نوبت بانک صادرات بود که انجا را هم رو براه نمود.
ایران تنها کشوری است که اگه اتفاق بدی توش بیفته هیچ کس مسئولیتش رو به عهده نمی گیره
اول اینکه من اولین نفری بودم که متوجه این اختلاس شدم مدارکش هم نزدِ خانم والده هست پس من رو تشویق کنید !!!
حالا برام یه سوال پیش اومده چرا وام گرفتن از یک بانک دولتی با سود 14% سخت هست اما همین وام با پول همان بانک دولتی در جیب بانک های خصوصی و موسسات مالی با 24% سود راحت تر هست
لطفا نگید به خاطر ارزش ریسک که ریسکِ باز پس نیاوردن مبلغ وام در بانک های دولتی با توجه به موارد بالا خیلی بیشتر هست
چند تا از این موسسات بررسی میشند که پول تشکیلش از کجا تهیه شده
استعفای دسته جمعی شاید التیام بخش این بی آبرویی باشه
از شما تشکر میکنیم که زمینه اختلاس را مهیا کردید وبعد باز هم تشکر میکنیم که زحمت کشیدید وآن را کشف فرمودید .همه تان از عالمان هستید ودارای دکترا لطفا به به قاعده علت ومعلول مراجعه فرمایید
بنده به نوبه خودم از آقای جهرمی تشکر میکنم . ایول جهرمی جان ، به سنگ پا گفتی زکی ! این هم تشکر!
آخی طفلک اون کسیکه این اختلاسو کرده چقدر الان استرس داره نه اینکه کاشفان این اختلاس به جای مغلطه کردن میخوان این پولو از حلقومش بکشن بیرون!!!
نقش استکبار جهانی هم بررسی شود!!!!!!
به قول خمینی شهریها واه واه واه کوجادس
تشكر مي كنيم تشكر مي كنيم
يارو يهو آمده تو بانك سه هزار ميليارد برداشته و زده به چاك و شما دلاوران مثل پليس او را كشف كرديد!!!!
واقعا خيلي پرروييد
از کلیه مجریان و دست اندرکاران این برنامه کمال تشکر را داریم- از طرف ملت حق شناس ایران!!
اگر جريان پول و طلاي مصادره شده در تركيه براي مردم شفاف شد ؛ اين يكي هم مي شود.
برای خودم متاسفم که جانباز 70درصد مملکتم که برای دریافت وام قرض الحسنه از بانک سپه 1059 دوماه درنوبت واگذاری بودم بقدری از ضامنین ایراد گرفتند تاسهمیه وام بنیاد باطل شد اونوقت این کلاهبرداریها روکه می خونیم.........................
من یه عمه ای دارم شم پلیسی داره می خواید معرفیش کنم برای کشف اختلاسها
خدا خودش به دادمان برسه ورگرنه احتمالا مارو هم قورت بدن
حالا کجا باید بیایم برا تشکر.گل بیاریم یا شیرینی .اگه دیر شده به بزرگی خودتون ببخشید.
اين دزدي از چهار سال پيش اتفاق مي افتد شما بايستي از چهارسال پيش اطلاع رساني و اقدام قانوني مي كرديد حتي براي يك ريال .
پس شما موضوع را فقط تو بوق كرديد تا بگويد كي بود كي بود من نبودم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم