بازدید 8558

سلاخي به جاي كالبد شكافي!

او در ادامه مصاحبه خود از حقيقت هولناك‌تري پرده برداشت: «همه اندام‌هاي داخلي همسرم در ساك كوچكي ريخته شده بود و ساك را در پاي تابوت قرار داده بودند.»
کد خبر: ۱۸۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۸ 12 September 2011
تهران امروز: دو پزشك فرانسوي در موارد متعددي اجساد را كالبدشكافي كرده و پس از اتمام عمل آنها را به همان حال رها كرده اند.

نزديك به 20 خانواده فرانسوي شكايتي را عليه دو پزشك تنظيم كرده‌اند. آنها مدعي هستند كه اين دو پزشك كه در كالبدشكافي پزشكي قانوني كار مي‌كنند پس از شكافتن اجساد عزيزان آنها، دوباره اجساد آنها را نمي‌دوخته‌اند.

اين پرونده مي‌تواند يكي از اتفاق‌هاي نادر در جهان باشد. چند روزي هست كه دادگاهي در فرانسه بررسي اين پرونده را آغاز كرده است. از سه سال قبل، نزديك به 20 خانواده از اشخاصي كه جسد آنها كالبدشكافي شده بود در انتظار تشكيل اين دادگاه بودند تا حقيقت برايشان روشن شود: «آيا عزيزان آنها به همان شيوه‌اي كه آنها آرزو داشته‌اند به خاك سپرده شده‌اند؟»

در اين پرونده، دو دكتر پزشكي قانوني متهم شده‌اند كه در مركز پزشكي قانوني لانس در «پا-دو-كاله» تخلفات پزشكي متعددي را مرتكب شده‌اند. اين مركز پزشكي به دليل برخي تخلفات ديگر در روزهاي پاياني سال 2008 تعطيل شده است.

اين دو پزشك متهم شده‌اند كه در موارد متعددي اجساد موجود در اين مركز پزشكي را كالبدشكافي كرده و پس از اتمام كالبد شكافي آنها را ندوخته‌اند.

آقاي «ونسان پوتي»، وكيل مدافع يكي از اين دو پزشك مي‌گويد: «برگزاري اين دادگاه بيشتر به اين منظور انجام مي‌گيرد كه مشخص شود اين دو نفر تا چه اندازه در انجام اين كار جدي بوده‌اند.» اين وكيل دادگستري اعتقاد دارد كه اين دادگاه «براي بررسي و تحقيق بيشتر در مورد اين موضوع بايد ديرتر برگزار مي‌شد.» اين در حالي است كه نخستين جرقه‌هاي اين ماجرا در آوريل سال 2008 به رسانه‌ها راه يافت.

در آن سال «اروه لوريه» كه در «هلي كور» زندگي مي‌كرد از طريق ماموران كفن و دفن مطلع شد كه جسد همسرش كه پس از خودكشي كالبد شكافي شده بود، بعد از اينكه به سردخانه لانس منتقل شده، دوباره دوخته نشده است. آقاي «اروه لوريه» در مصاحبه با يكي از شبكه‌هاي تلويزيوني گفته بود كه توانسته عكس‌هايي از جسد همسرش به دست بياورد: «در اين عكس‌ها همسرم با سر شكافته شده و برش‌هاي عميقي روي دست‌ها و پاهايش ديده مي‌شود.»

او در ادامه مصاحبه خود از حقيقت هولناك‌تري پرده برداشت: «همه اندام‌هاي داخلي همسرم در ساك كوچكي ريخته شده بود و ساك را در پاي تابوت قرار داده بودند.»

اروه كه به گفته خود به شدت شوكه شده و تحت تاثير اين حركت غيرانساني قرار گرفته بود، بلافاصله پليس و مطبوعات را در جريان اين موضوع قرار داد. اين اتفاق باعث شد نزديكان كساني كه عزيزانشان در مركز «لانس» كالبدشكافي شده بودند پرسش‌هايي را در اين مورد مطرح كنند. آنها اجساد عزيزان خود را نديده بودند و همين وضعيت آنها را آشفته‌تر مي‌كرد. در واقع تابوتي كه به آنها تحويل داده شده بود از قبل مهر و موم شده بودند: «ما به دنبال حقيقت هستيم. مي‌خواهيم بدانيم آيا واقعا اجساد عزيزانمان به ما تحويل داده شده است يا فقط لباس‌هاي عزيزان ما را به تن اجساد تحويل شده به ما كرده‌اند.»

اين مطلب را خانم «آنيتا جيليو» مي‌گويد كه براي زنده نگاه داشتن ياد پسرش مي‌جنگد. با اين همه اين پرونده يكي از مشكل‌ترين پرونده‌هاي قضايي در فرانسه است. پزشكاني كه كالبد شكافي‌ها را انجام مي‌دهند چندان از قوانين يكساني بهره نمي‌برند و سردخانه‌ها در واقع براساس قوانين مخصوص به خود كار مي‌كنند. خانواده‌هاي اين قربانيان اما چشم انتظار نشسته‌اند تا اجراي عدالت را درمورد اين دو پزشك متخلف به نظاره بنشينند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج