بازدید 12019

پاسخ سفارت ایران در مالزی به یک خبر

کد خبر: ۱۸۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۵۳ 17 August 2011
جوابیه رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در خصوص سفر حجت الاسلام آقای احمد عابدی به مالزی به شرح ذیل می باشد:

رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در مالزی در خصوص سفر حجت الاسلام آقای احمد عابدی به مالزی و درج خبری در آن سایت و انتشار آن توسط برخی از رسانه های دیگر تخت عنوان « بلایی كه سفارت ایران در مالزی بر سر یك روحانی برجسته آورد» نکاتی را جهت استحضار خوانندگان گرامی به عرض می رساند و از آن رسانه محترم نیز میخواهد ضمن درج جوابیه داوری را بر عهده عموم مردم مسلمان و خداجو قرار دهند.

این رایزنی بر اساس تعهدات و وظایف خود نسبت به انجام امور فرهنگی همواره سعی نموده است با اتکاء به خداوند متعال و تلاش شبانه روزی همکاران وظیفه خود را در گسترش و توسعه فرهنگ دینی هموطنان مقیم مالزی به انجام رساند.

در خصوص سفر حجت الاسلام آقای عابدی به مالزی نیز لازم به یادآوری است با توجه به انبوه ایرانیان مقیم در مالزی و لزوم خدمت رسانی به تمام آنها همواره در مقاطعی از سال همچون ماه مبارک رمضان و ماه محرم چندین مبلغ محترم برای انجام امور تبلیغی به نقاط مختلف کشور مالزی اعزام می شوند. چنانچه در حال حاضر نیز چندین روحانی در این کشور در نقاط مختلف در حال انجام این رسالت الهی بوده و هستند و خداوند را شاکریم که تا کنون با وجود تمامی کاستی ها و محدویت امکانات در مقایسه با حجم برنامه ها درامر خدمت رسانی به این عزیزان و با تلاش و پشتکار همکاران رایزنی و همچنین سعه صدر و بزگواری مبلغین اعزامی مشکلی وجود نداشته است.

در ماه مبارک رمضان سال جاری امور مربوط به تبلیغ و انجام سخنرانی برای بخشی از دانشجویان ایرانی و خانواده های ایشان که در جنوب شهر کوالالامپور اقامت دارند بر عهده ایشان گذاشته شده بود.

با توجه به برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآنی در مالزی ( که خبر آن در رسانه های محلی انعکاس یافته) و همچنین حضور چندین مبلغ و گروههای هنری و مذهبی دیگر که هم اکنون در مالزی حضور دارند هر گز این امکان وجود ندارد که برای تمامی افراد از اتومبیلهای سفارت و یا رایزنی استفاده شود و همواره در چنین مقاطعی از سال برای ایاب وذهاب افراد اعزامی این رایزنی مجبور به استفاده از وسایط نقلیه عمومی همچون تاکسی بوده است و در خصوص ایشان نیز بر اساس رویه معمول جهت اعزام به محل مورد نظر اینگونه عمل شده است که بدلیل اشتباه راننده تاکسی و تاخیر در رسیدن به محل فردی که برای خوشآمد گوئی منتظر ایشان بوده موفق به دیدار و راهنمائی ایشان نمی شود. بنایراین موضوع بردن ایشان به شهر دیگر اساساً صحیح نمی باشد.

حجت الاسلام عابدی بدون اقدام برای تماس با رایزنی فرهنگی و یا هر کسی که میتوانسته ایشان را راهنمایی نماید ویا به آدرس سفارت ورایزنی بازگرداند، محل را ترک و مستقما به فرودگاه مراجعت مینمایند. اگر ایشان در زمان رسیدن به آدرس صحیح چند دقیقه ای صبر میکردند مطمئنا مشکل حل می شد، و این در حالی بود که جمعی از هموطنان دانشجو و خانواده های آنان همچنان منتظر ورود ایشان بودند.

رایزن فرهنگی نیز در هنگام بازگشت ایشان در فرودگاه ضمن عذر خواهی از این اتفاق در خواست می نمایند که با توجه به هزینه های سفر ایشان و انتظار جمعی از خانواده های مقیم برای استفاده از حضور ایشان در این ماه ضیافت الهی از بازگشت به تهران صرف نظر نمایند. و کل برنامه سفر را بدلیل این موضوع عقیم نگذارند.

ولی متاسفانه ایشان به تهران مراجعت نمودند.

به هرحال این رایزنی ضمن تشکر از توجه و دقت رسانه های مورد نظر از خداوند متعال قبولی طاعات و عبادات تمامی هموطنان را مسئلت نموده و همچنان امیدوار است که در انعکاس وقایع بویژه در این ماه مبارک جانب انصاف، عدالت و تقوی را رعایت نمایند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # رفح # حج # ارتحال امام خمینی
آخرین اخبار
وب گردی