بازدید 9503

آخرین اخبار درباره پرونده کهریزک

کد خبر: ۱۸۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۴۶ 17 August 2011
رئیس دادگستری کل استان تهران اظهارات سعید مرتضوی دادستان سابق تهران درباره تبرئه‌اش از پرونده کهریزک را رد کرد و گفت که قوه قضائیه در رابطه با این پرونده هیچگونه تعلل و کوتاهی انجام نداده است.

علیرضا آوایی در گفت‌وگو با خبرنگار قانون درباره آخرین وضعیت پرونده کهریزک اظهار کرد: این پرونده از جمله پرونده‌های مهم و حساسی است که تصمیم دادگاه باید از اتقان لازم برخوردار باشد.

رئیس دادگستری کل استان تهران با بیان اینکه اتخاذ تصمیم در این پرونده نیاز به استعلام‌هایی داشته و از سوی قاضی رسیدگی کننده به پرونده این کار صورت گرفته است، ادامه داد: دادگاه منتظر پاسخ این استعلام‌هاست تا به محض دریافت آن، وارد رسیدگی و تصمیم‎‌گیری شود.

وی در پاسخ به این سوال که علت اطاله دادرسی این پرونده چیست؟ گفت: این پرونده هرچقدر از همه حیث سریعتر مختومه شود هم انتظار اصحاب پرونده برآورده می‌شود و هم اعتماد و اطمینان مردم به نظام و دستگاه قضایی بیشتر خواهد شد، اما در برخی پرونده‌ها اساسا خاصیت و کیفیت آنها بگونه‌ای است که اطاله دادرسی اجتناب‌ناپذیر است. به طور مثال زمانی که پرونده‌های حقوقی سنگین، پرونده‌های قتل و یا اینکه دادگاه بخواهد تصمیم مهمی در مورد افراد بگیرد در آنجا سرعت برای ما یک ارزش نیست.

آوایی خاطرنشان کرد: در اینگونه پرونده‌ها دقت و اتقان در تصمیم‌گیری از اهمیت بیشتری برخوردار است ولو با اندک تاخیری تصمیم‌گیری شود.

رئیس دادگستری کل استان تهران با تاکید بر اینکه قوه قضائیه در رابطه با این پرونده هیچ تعلل و کوتاهی انجام نداده است، اظهار کرد: از زمانی که این پرونده به دادگاه ارجاع شده قاضی رسیدگی کننده تحقیقات خود را انجام داده و می‌دهد، منتهی تا زمانی که پرونده معد صدور رأی و تصمیم‌گیری نهایی نشود دادگاه نمی‌تواند در این رابطه تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: در حال حاضر این پرونده روند خود را طی می‌کند و انشاالله به زودی تصمیم‌گیری خواهد شد.

آوایی در مورد اظهارات دادستان سابق تهران مبنی بر اینکه «در پرونده کهریزک تبرئه شده‌ام» گفت: دادگاه تاکنون تصمیمی در قبال این پرونده نگرفته و هنوز در مرحله تکمیلی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی