بازدید 9416
۹
فردا در مسکو صورت می گیرد؛

مذاکرات هسته ای ایران و روسیه با حضور صالحی

بر پایه این طرح ـ که اواخر ماه گذشته از سوی «لاوروف» به ایران پیشنهاد شده ـ از ایران خواسته شده است که بنا بر یک سناریوی مرحله به مرحله، همکاری با آژانس را گسترش دهد. در مقابل، هر گامی که ایران در این زمینه برخواهد داشت، جامعه جهانی، مصالحه های محدودی را نظیر لغو برخی تحریم ها علیه ایران آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۱۸۳۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۸ 15 August 2011
سرویس سیاست خارجی ـ فردا سه شنبه، علی اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان به همراه هیأت همراه، رهسپار مسکو خواهد شد.

مهدی سنایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و رئیس موسسه مطالعات ایران و اوراسیا ـ ایراس ـ که در این سفر صالحی را همراهی می کند، با اعلام این خبر درباره اهداف این سفر به «تابناک» گفت: ما در این سفر درباره مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی به بحث و گفت وگو خواهیم نشست.

به گزارش «تابناک»، این سفر دو روزه، در حالی صورت می گیرد که امروز دوشنبه، «نيكلاي پاتروشف»، دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه وارد ایران شده است.

سنایی در ادامه به تشریح حوزه های مورد بحث در این سفر پرداخته و گفت: در بعد جهانی، مسائل گوناگونی از جمله مبارزه با یکجانبه گرایی آمریکا و همچنین طرح گام به گام مطرح است.

بر پایه این طرح ـ که اواخر ماه گذشته از طرف «لاوروف» به ایران پیشنهاد شده ـ از ایران خواسته شده است که بنا بر یک سناریوی مرحله به مرحله، همکاری با آژانس را گسترش دهد. در مقابل، هر گامی که ایران در این زمینه برخواهد داشت، جامعه بین المللی مصالحه های محدودی را نظیر لغو برخی تحریم ها علیه ایران آغاز خواهد کرد.

سنایی ابراز امیدواری کرد که طرح گام به گام روسیه، بتواند کشورهای اروپایی و آمریکا را به پای میز مذاکره برگرداند.

پیش از این نیز سیدحسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از موافقت ایران با طرح گام به گام روسیه خبر داده بود.

سنایی در ادامه افزود: در حوزه دو جانبه موضوع نیروگاه بوشهر مطرح است که راه اندازی آن در هفته های آینده، می تواند به تحکیم روابط دو کشور کمک کند. در بعد منطقه ای نیز دو کشور دیدگاه ها و دغدغه های مشترکی دارند؛ هرچند متأسفانه، روسیه در قبال مسائل خاورمیانه، سیاستی متناوب و گاه به گاه را پیش گرفته، در صورتی که روسیه سیاست منسجم تری را به نمایش بگذارد، می توان در حوزه بحران سوریه، لیبی و دیگر کشورهای منطقه همکاری های مشترکی را با این کشور تعریف کرد.

گفتنی است، با وجود موافقت ایران با طرح گام به گام، روسیه تاکنون کاری در راستای عملی کردن این طرح در پیش نگرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
خیلی به این روسها نمیشه اعتماد کرد
با سلام
به روسیه نمی توان اعتماد کرد باید خیلی مراقب بود .
تمام منافع کشور را فدا کنید که میخواهید یک نیرو گاه هسته ای در بوشهر بعد 35سال دایر شود!!!!!!!
با این بازیها فقط میخواهند ایران را سرگرم کنند تا کار خودشان را در منطقه پیش ببرند و ابزارهای قدرت ایران را در سوریه و لبنان از بین ببرند .بعد از آن بازی اصلی شروع میشود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی