بازدید 2822

"كاهش ساعات كاري زنان باید به فرهنگ عمومي تبديل شود "

احمدي‌نژاد در ادامه اين مطلب تأكيد كرد: اگر زنان، خود خواستار كاهش ساعات كاري باشند، اين امر به يك مطالبه عمومي از دولتمردان و دستگاه‌هاي قانونگذار تبديل خواهد شد.
کد خبر: ۱۸۳۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۷ 15 August 2011

پروين احمدي‌نژاد، عضو شوراي اسلامي شهر تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: زنان به دليل داشتن مهر و عاطفه، نقش محوري در خانواده دارند و به همين دليل نبود مستمر آنها در خانواده به تربيت و روحيه فرزندان ضربه وارد مي‌كند.

وي افزود: به هر ميزان كه حضور زنان در جامعه پررنگ‌تر ‌شود، مؤسسات روانپزشكي و حيطه مشكلات روحي و رواني ناشي از خلأ حضور مادر در منزل نيز بيشتر به چشم مي‌خورد و بايد براي جبران اين مسئله دستگاه‌هاي مختلفي را تشكيل داد تا آسيب‌هاي به وجود آمده ناشي از كم‌كاري زنان شاغل در تربيت فرزندان جبران شود كه در بسياري از موارد جبران‌كننده نيست.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اينكه دولت به دنبال تصويب كاهش ساعات اشتغال زنان بود و قصد اجرايي شدن آن را نيز داشت، تصريح كرد: متأسفانه خود زنان شاغل با اين اقدام مخالفت كردند؛ اگر بخواهيم ساعات اشتغال زنان كاهش يابد، ابتدا خود آنها بايد اين خواسته را مطالبه كنند.

احمدي‌نژاد در ادامه اين مطلب تأكيد كرد: اگر زنان، خود خواستار كاهش ساعات كاري باشند، اين امر به يك مطالبه عمومي از دولتمردان و دستگاه‌هاي قانونگذار تبديل خواهد شد.

وي كاهش ساعات اشتغال زنان را به نفع جامعه دانست و افزود: اين امر تربيت فرزندان در خانواده را مستحكم مي‌كند ضمن اينكه مردان نيز خيال آسوده‌تري نسبت به امور زندگي و تربيت فرزندان پيدا مي‌كنند.

عضو شوراي اسلامي شهر تهران بيان داشت: در صورتي كه كاهش ساعات اشتغال زنان به يك قانون عمومي تبديل شود و از سويي خواست عمومي مردم باشد، جامعه براي آنها الزام عمومي به وجود مي‌آورد و به همين دليل نمي‌توانند از آن امتناع كنند؛ اگر اين امر به يك فرهنگ عمومي تبديل شود، زنان طالب حق خود خواهند بود.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه كاهش ساعات اشتغال زنان به معناي ناديده‌ گرفتن حقوق مادي آنها نيست، گفت: بايد براي زنان حقوق مكتسبه در نظر گرفته شود ضمن اينكه كاسته شدن از كميت كار به معناي كاهش كيفيت نيست.

وي خاطرنشان كرد: زناني كه ساعات طولاني بيرون از منزل كار مي‌كنند، بيشتر دچار نگراني هستند و اين قضيه بر كيفيت كاري آنها نيز تأثير خواهد گذاشت؛ كاهش ساعات كاري زنان از نگراني آنها در خصوص امور خانواده مي‌كاهد ضمن اينكه كيفيت ايفاي نقش مادري و همسري را در آنها افزايش مي‌دهد.
انتهاي پيام/ر

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی