بازدید 20403

سليمي ركورد رضا زاده را شكست

کد خبر: ۱۸۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۴ 12 August 2011
بهداد سليمي قويترين مرد جهان در ركوردگيري از ملي پوشان وزنه برداري ايران در حركت يكضرب ركورد حسين رضا زاده را شكست.

به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، ركوردگيري از ملي پوشان وزنه برداري ايران در زنجان برگزار شد كه در نهايت سليمي در دسته به اضافه 105 كيلوگرم توانست براي چندمين بار در حركت يكضرب وزنه 215 كيلوگرم را بالاي سر ببرد.

اوج هنرنمايي سليمي در حركت دوضرب بود، جايي كه او براي نخستين بار پشت وزنه با ارزش 260 كيلوگرم قرار گرفت و با موفقيت آن را مهار كرد

سليمي در حالي حد نصاب مجموع 475 كيلوگرم را در ركوردگيري تيم ملي به نام خود ثبت كرد كه در اردوي زنجان با مشكلاتي از جمله عفونت لثه، خونريزي بيني و مصدوميت آرنج دست چپ دست به گريبان بود و به گفته كوروش باقري آنطور كه بايد نتوانست برنامه هاي مورد نظر كادر فني را اجرا كند.

* رقابت نزديك ديگر سنگين وزن ها

در كنار سليمي كه ركوردهاي يك ضرب و مجموع جهان را جابه جا كرد، سه ملي پوش ديگر دسته فوق سنگين هم ركوردهاي شخصي خود را افزايش دادند و رقابتي نزديك براي رسيدن به دوبنده تيم ملي داشتند.

در اين ميان بهادر مولايي با مهار وزنه هاي 178 كيلوگرم در يك ضرب و 235 كيلوگرم در دوضرب، هرچند 5 كيلوگرم بيشتر از وزنه هاي مسابقات جهاني جوانان را به نام خود ثبت كرد اما با مجموع 413 كيلوگرم پايين تر از رضا عاشوري زاده و سجاد انوشيرواني ايستاد تا يكي از 3 ملي پوش خط خورده از تيم ملي وزنه برداري باشد.

در اين دسته عاشوري زاده با مهار وزنه هاي 186 كيلوگرم در يك ضرب و 245 كيلوگرم در دوضرب به حدنصاب 433 كيلوگرم رسيد و انوشيرواني هم وزنه هاي 195 كيلوگرم در يك ضرب و 240 كيلوگرم در دوضرب را بالاي سر برد و با مجموع 435 كيلوگرم به كار خود پايان داد تا كوروش باقري سرمربي تيم ملي وزنه برداري ايران با توجه به رقابت نزديك اين دو وزنه بردار به داشتن يك فوق سنگين ديگر در كنار سليمي در مسابقات جهاني اميدوار باشد.

* ميلاد رستگار؛ دومين خط خورده

رقابت محمدرضا براري، نواب نصيرشلال و ميلاد رستگار در دسته 105 كيلوگرم چهره دومين خط خورده از اردوي تيم ملي وزنه برداري را مشخص كرد.

در اين وزن، براري درخششي خيره كنده داشت و با مهار وزنه هاي 180 كيلوگرم در يك ضرب و 225 كيلوگرم در دوضرب، با مجموع 405 كيلوگرم ركوردهاي خود را به ركوردهاي مدال آوران سال گذشته مسابقات جهاني آنتاليا نزديك كرد.

در اين دسته نصيرشلال نيز با توجه به اينكه فقط يك ماه از حضورش در اردوي تيم ملي مي گذرد افزايش ركوردي قابل توجه داشت و در جريان ركوردگيري تيم ملي 13 كيلوگرم بيشتر از ركوردهاي شخصي اش را بالاي سر برد.

اين ملي پوش با سابقه در حركت يكضرب 175 و در دوضرب 223 كيلوگرم را مهار كرد تا با مجموع 398 كيلوگرم بعد از براري در جاي دوم دسته 105 كياوگرم بايستد.

در اين دسته رستگار وزنه هاي 165 كيلوگرم و 211 كيلوگرم را در دو حركت يك ضرب و دوضرب بالاي سر برد و با نظر كادر فني از تيم ملي كنار گذاشته شد.

* مرتضي رضاييان؛ ناكام بزرگ ركوردگيري

شايد كوروش باقري هم فكر نمي كرد در پايان رقابت سه وزنه بردار دسته 69 كيلوگرم مجبور باشد روي نام مرتضي رضاييان دارنده مدال نقره بازيهاي آسيايي گوانگجو خط قرمز بكشد، اما آسيب ديدگي اين وزنه بردار در حركت يك ضرب راهي جز اين پيش روي سرمربي تيم ملي نگذاشت.

رضاييان در حركت يك ضرب با مهار وزنه 145 كيلوگرم وضعيتي بهتر از سجاد بهروزي و جابر بهروزي داشت كه به ترتيب وزنه هاي 142 و 140 كيلوگرم را بالاي سر برده بودند، اما در حركت دوضرب پس از مهار وزنه 150 كيلوگرم از ناحيه كمر دچار اسيب ديدگي شد و از رقابت با دو وزنه بردار ديگر بازماند.

در اين وزن بهروزي با مجموع 322 در جاي اول ايستاد و جابر بهروزي هم با مجموع 310 كيلوگرم دوم شد.

در پايان رقابت اين دسته ،‌رضاييان پس از ميلاد رستگار و بهادر مولايي سومين وزنه برداري بود كه با نظر باقري از اردوي تيم ملي كنار گذاشته شد تا فهرست 12 نفره اين تيم براي معرفي به فدراسيون بين المللي وزنه برداري مشخص شود.

ديگر چهره هاي شاخص ركورد گيري تيم ملي مجيد عسگري و سعيد محمد پور بودند. عسگري در حركت دوضرب وزنه با ارزش 160 كيلوگرم را بالاي سر برد و سعيد محمدپور هم موفق شد وزنه 210 كيلوگرمي را مهار كند.

عسگري در 56 كيلوگرم، سجاد بهروزي و جابر بهروزي در 69 كيلوگرم، كيانوش رستمي و احد سنجابي در 85 كيلوگرم، اصغر ابراهيمي و سعيد محمدپور در 94 كيلوگرم، محمدرضا براري و نواب نصيرشلال در 105 كيلوگرم و رضا عاشوري زاده، سجاد انوشيرواني و بهداد سليمي در به اضافه 105 كيلوگرم 12 وزنه برداري هستند كه فدراسيون نام آنها را براي حضور مسابقات جهاني پاريس معرفي خواهد كرد.

رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان و انتخابي بازيهاي المپيك 2012 لندن در روزهاي 20 تا 30 آبان ماه امسال در پاريس فرانسه برگزار مي شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی