بازدید 121422
۱
بازنشر

باید‌ها و نباید‌های مصرف قرص آهن

اگر بلافاصله بعد از مصرف ماست، شیر و یا فرآورده‌های لبنی، مکمل آهن استفاده شود آهن در دستگاه گوارش با کلسیم موجود در لبنیات تداخل جذب پیدا کرده و به طور کلی از جذب آهن کاسته می‌شود.
کد خبر: ۱۸۰۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 14 July 2018

رييس انجمن داروسازان باليني ايران توصيه كرد: مکمل آهن همراه با غذا و يا بلافاصله قبل و بعد از غذا نبايد مصرف شود زيرا در اين صورت با ديگر عناصر تداخل ايجاد كرده و از ميزان جذب آن کاسته مي‌شود.

دکتر خيرالله غلامي در گفت وگو با ایسنا، اظهار داشت: اگر بلافاصله بعد از مصرف ماست، شير و يا فرآورده‌هاي لبني، مکمل آهن استفاده شود آهن در دستگاه گوارش با کلسيم موجود در لبنيات تداخل جذب پيدا کرده و به طور کلي از جذب آهن کاسته مي‌شود.
باید‌ها و نباید‌های مصرف قرص آهن

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران با تاکيد بر اين مطلب که مکمل‌هاي دارويي را فقط بايد با تجويز پزشک استفاده کرد، گفت: اگر بيش از اندازه مکمل آهن مصرف شود مشکل چنداني ايجاد نمي‌کند و دفع مي‌شود اما در مبتلايان به تالاسمي به هيچ عنوان مکمل آهن توصيه نمي‌شود چرا که غلظت خون، در اين افراد را بالا مي‌برد.

باید‌ها و نباید‌های مصرف قرص آهن

دکتر غلامي در خصوص تفاوت بين مکمل‌هاي خارجي و ايراني گفت: داروهاي مکمل خارجي املاح ارگانيک دارند و بدن راحت‌تر تحمل مي‌کند اما در مکمل‌هاي ايراني املاح کاني وجود دارد و ممکن است در بعضي افراد عوارضي چون استفراغ و تهوع به همراه داشته باشد.

رييس انجمن داروسازان باليني ايران در پايان توصيه کرد: زنان به دليل سيکل ماهانه، نياز به آهن بيشتري دارند و بهتر است روزي يک عدد قرص 125 ميلي گرمي که در بازار موجود است را مصرف کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
خب چقد قبل یا بعد غذا بخوریم اثر مثبت داره؟ چرا این چیز به این مهمی رو هم نگفتین‌ آخه؟
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی