بازدید 13663
۱

آسیب‌هایی که جرم‌گیری به مینای دندان وارد می‌کند

کد خبر: ۷۴۳۳۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 01 November 2017
یک جراح دندانپزشک گفت: این تصور اشتباه وجود دارد که جرم‌گیری باعث آسیب‌رسانی به مینای دندان‌ها می‌شود و همچنین برخی از افراد جامعه به اشتباه تصور می‌کنند پس از جرم‌گیری دندان‌هایشان زودتر تغییر رنگ می‌دهد.

به گزارش فارس، علی مرسلی، جراح دندانپزشک و متخصص درمان ریشه در خصوص ارتباط مصرف قطره آهن و سیاه شدن دندان کودکان اظهار داشت: یک تصور اشتباه از طرف بسیاری از والدین وجود دارد که مبنی بر این است که استفاده از قرص آهن می‌تواند باعث پوسیدگی دندان‌های کودکان شود، در حالی که قرص آهن فقط از رنگدانه تشکیل شده و به هیچ وجه باعث پوسیدگی دندان‌ها نخواهد شد.

این دندانپزشک گفت: در واقع علت پوسیدگی دندان کودکان مصرف بیش از حد مواد قندی است و همانطور که می‌بینید امروزه کودکان در مصرف قند و شکلات پرهیز نمی‌کنند، یکی دیگر از علل پوسیدگی دندان کودکان مصرف شیر است و خواباندن کودکان با شیشه شیر عادت بسیار نامناسبی است که به مرور زمان باعث پوسیدگی و سیاه شدن دندان کودکان می‌شود.

آیا جرم‌گیری باعث آسیب رسیدن به مینای دندان خواهد شد؟

این دندانپزشک تصریح کرد: جرم‌گیری مانع بسیار قوی برای پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها محسوب می‌شود اما این تصور اشتباه وجود دارد که جرم‌گیری باعث آسیب‌رسانی به مینای دندان‌ها می‌شود و همچنین برخی از افراد جامعه تصور می‌کنند پس از جرم‌گیری دندان‌هایشان زودتر تغییر رنگ می‌دهد در صورتی که این‌گونه نیست.

وی در پایان گفت: باید توجه داشته باشیم که جرم‌گیری به همراه بروساژ باعث می‌شود دندان‌ها به رنگ واقعی خود برگردند. عادت‌های نادرست غذایی و عدم رعایت بهداشت با مرور زمان باعث تغییر رنگ دندان‌ها می‌شود و مردم جامعه این برداشت را دارند که رنگ دندان‌هایشان زودتر تغییر پیدا کرده است در حالی که این تنها یک تصور  غلط است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بنظر من تیتر انتخاب شده با محتوی مطلب متناسب نیست. از فحوای تیتر بار منفی و ضرر و زیان های جرمگیری مثصور می شود در حالی که متن ، نظری کامل مغایر با برداشت فوق را بیان می کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر