بازدید 1699

توسعه اقتصادي تنها با توجه به توليد محقق مي‌شود

کد خبر: ۱۷۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۳ 24 July 2011
رئيس مجلس تصريح كرد: توليد تنها بخشي است كه با توسعه آن مي‌توان به توسعه اقتصادي دست يافت و ساير مشكلات اقتصادي هم در سايه توجه به اين بخش مرتفع خواهد شد.

به گزارش فارس، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با اعضاي كميسيون ويژه جهاد اقتصادي طي سخناني گفت: با توجه به اينكه مدت زيادي از آغاز به كار اين كميسيون نمي‌گذرد، اگر بخواهيد در فرصت باقي مانده از مجلس هشتم كه بسيار اندك است، كاري انجام دهيد بايد با روحيه جهادي اين كميسيون را اداره كنيد و وقت بيشتري براي به نتيجه رساندن مباحث مطروحه بگذاريد.

وي افزود: تمركز كميسيون جهاد اقتصادي بايد روي چند موضوع محوري باشد و نمي‌توان به صورت پراكنده روي موضوعات مختلف بحث كرد زيرا مشكلات متعددي در ساختار اداري كشور وجود دارد و نمي‌توانيم تمام اين موارد را در فرصت چند ماهه حل كنيم.

رئيس مجلس با ذكر اين نكته كه كميسيون جهاد اقتصادي از نظر حوزه كاري مرزهاي مشتركي با كميسيون‌‌هاي ديگر دارد، خاطرنشان كرد: شما با كمك افراد فعال در كميسيون‌‌هاي تخصصي كه به حوزه اقتصادي مربوط مي‌شوند، چند موضوع اساسي را انتخاب كنيد و از خود آن كميسيون‌‌ها كمك بگيريد و تقسيم كار داشته باشيد، مانند تسهيل فضاي كسب و كار كه به كميسيون‌ اصل 44 مربوط مي‌شود و يا بحث واردات محصولات كشاورزي كه به كميسيون‌ كشاورزي مربوط است و در آنجا مي‌شود آن را بررسي كرد و سپس نتيجه آن را به كميسيون‌ جهاد اقتصادي فرستاد.

لاريجاني در ادامه با اشاره به نقش اساسي توليد در محقق شدن اهداف توسعه اقتصادي، افزود: تمام مشكلات مانند تورم و اشتغال در ذيل اين مجموعه حل خواهد شد و بايد با استفاده صحيح و سرمايه‌گذاري بر روي ذخاير منابع نفتي و گازي كشور اين امر را محقق سازيم.

وي تأكيد كرد: كشور ما در بخش‌هايي مانند كارآفريني، سرمايه‌گذاري، توليد و بهره‌وري دچار ضعف است و با ريشه‌يابي مشكلات به اين نتيجه خواهيم رسيد كه چرخه توليد ما سير طولاني را در مدت 400 روز طي مي‌كند تا به نتيجه برسد كه از نظر سرمايه‌گذاران اين مدت زمان صرفه اقتصادي ندارد.

رئيس مجلس همچنين گفت: نكته ديگري كه بهتر است هرچه زودتر در اين كميسيون بررسي شود، وضعيت كارگران است كه با قراردادهاي موقت مشغول به كار هستند و اين مسئله به دليل فرار از ماليات صورت گرفته و باعث دل نگراني و بي‌ثباتي شغلي اين طيف زحمت‌كش جامعه است؛ با رفع اين مشكل و تخصيص بيمه بيكاري كارگران و تبديل قراردادهاي موقت به دائم مي‌توانيد يك معضل بزرگي از قشر عظيم جامعه حل كنيد.

لاريجاني با انتقاد از وضعيت سيستم آماري كشور، اظهار داشت: سياستگذاران، اقتصاددانان و به طور كلي همه مسئولين و دست‌اندركاران بايد به اين سيستم اطمينان پيدا كنند، اين كار تنها با حل مشكلات زيربنايي و مشاركت همه قوا و كارشناسان به انجام خواهد رسيد.

رئيس مجلس تصريح كرد: توليد تنها بخشي است كه با توسعه آن مي‌توان به توسعه اقتصادي دست يافت و ساير مشكلات اقتصادي هم در سايه توجه به اين بخش مرتفع خواهد شد.

گفتني است، در ابتداي اين جلسه حسين نجابت به موضوعات مورد ارزيابي قرار گرفته در اين كميسيون و مشكلات موجود از قبيل عدم مشخص بودن حوزه كاري كميسيون‌ جهاد اقتصادي، اجراي صحيح اصل 44 و انجام اصلاحات در اين قانون، تسهيل فضاي كسب و كار و بهره‌وري به خصوص در حوزه هدفمندكردن يارانه‌ها اشاره كرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج
وب گردی