بازدید 3384

4 محور اصلی سند کار شایسته

در قالب سند کار شایسته موضوع حمایت های اجتماعی و تامین اجتماعی نیروی کار نیز مورد توجه قرار می گیرد. تامین معیشت هم در این بحث از نکات حائز اهمیت است.
کد خبر: ۱۷۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۹ 18 June 2011
مشاور معاونت توسعه اشتغال وزارت کار از تدوین لایحه سازمان نظام کارآفرینی خبر داد و گفت: محورهای اصلی سند کار شایسته مشخص شد.

مسلم خانی در گفت‌وگو با مهر با اعلام اینکه به زودی سازمان نظام کارآفرینی در کشور ایجاد خواهد شد، گفت: با آماده شدن لایحه تشکیل این سازمان، به زودی شاهد آغاز فعالیت آن نیز خواهیم بود، البته در این بخش مدیریت و راهبری توسط خود کارآفرینان اعمال می شود.

مشاور معاونت توسعه اشتغال وزارت کار اظهار داشت: اعتقاد بر این است که هرچقدر دولت در بحث مربوط به کارآفرینی نقش سیاست گذار و هدایت کننده را داشته باشد، قطعا کافی است.

خانی به برگزاری جشنواره‌های کارآفرینی طی 5 سال گذشته توسط وزارت کار و امور اجتماعی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این رویه مناسبی نیست، افزود: با راه اندازی سازمان نظام کارآفرینی اینگونه جشنواره ها توسط خود کارآفرینان برگزار و مدیریت می شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین از سوی سازمان نظام کارآفرینی تعرفه های مربوط به جشنواره ها نیز طراحی می شود و بخشی از تصمیم گیری ها در زمینه اعطای اعتبارات و تسهیلات هم از طریق سازمان نظام کارآفرینی دنبال خواهد شد.

این مقام مسئول در وزارت کار و امور اجتماعی بیان داشت: در هر صورت سازمان نظام کارآفرینی یک نهاد تخصصی است که در مورد اتفاقات حوزه کارآفرینی در کشور تصمیم گیری می کند.

به گفته خانی، تصمیم گیری در زمینه های مربوط به آموزشهای کارآفرینی، پژوهشها و اعتبارات نیز از طریق سازمان نظام کارآفرینی دنبال می شود.

مشاور معاونت توسعه اشتغال وزارت کار تصریح کرد: همچنین لایحه قانون کار شایسته نیز موضوع دیگری است که با توجه به الزام سازمان جهانی کار، کشورهای عضو باید آن را آماده و ارائه کنند.

وی خاطر نشان کرد: از طریق برنامه ریزی صورت گرفته در سازمان جهانی کار، کار شایسته باید در کشورهای عضو این سازمان عملیاتی شود.

خانی ادامه داد: خوشبختانه لایحه کار شایسته در حال حاضر آماده شده است و بزودی نیز مراحل قانونی خود را طی می کند.

این مقام مسئول در وزارت کار به 4 محور اصلی سند کار شایسته اشاره کرد و بیان داشت: اولین رکن کار شایسته اشتغال مولد است و بر این موضوع تاکید می شود تا بتوان به اشتغال کارآفرینانه و مولد دست یافت.

مشاور معاونت توسعه اشتغال وزارت کار افزود: رکن دوم و مهم سند کار شایسته حقوق بنیادین کار است که در محیط های کسب و کار لازم است تا حقوق کارگر و کارفرما به صورت مشترک دیده و تامین شود.

وی تاکید کرد: همچنین در قالب سند کار شایسته موضوع حمایت های اجتماعی و تامین اجتماعی نیروی کار نیز مورد توجه قرار می گیرد. تامین معیشت هم در این بحث از نکات حائز اهمیت است.

خانی تقویت گفت‌وگوهای اجتماعی را رکن دیگر سند کار شایسته خواند و بیان داشت: در این قالب بر حضور تشکلهای کارگری، کارفرمایی و صنفی تاکیدات فراوانی می شود تا بتوانند در موضوعات مختلف از تعیین دستمزد تا پیمانهای دسته جمعی قدرت چانه زنی داشته باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی