بازدید 1573
بنایی با خلاف اهداف قانون خواندن ادغام وزارت نفت در نیرو:

نفت اهرم دیپلماسی است، آن را تضعیف نکنید

کد خبر: ۱۶۷۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۱۲ 29 May 2011
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که ادغام وزارت نفت در نیرو خلاف مصالح و اهداف عالی کشور و موجب تضعیف دیپلماسی انرژی نظام می‌شود، پیشنهاد کرد: تصمیم کارشناسانه این است که بخش برق در وزارت نفت، وزارت انرژی را تشکیل دهد و بخش آب هم در وزارت کشاورزی ادغام شود.

به گزارش خانه ملت، "علی بنایی" ادغام وزارت نفت در وزارت نیرو و تبدیل آن به بخشی از وزارت نیرو را خلاف اهداف قانون ادغام وزارتخانه‌ها و مصالح کشور خواند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت تشکیل وزارت انرژی، افزود: سابقه پیشنهاد تشکیل وزارت انرژی به سال‌ها پیش برمی‌گردد و طرح تازه‌ای نیست، اما در شرایط کنونی باید با توجه به ضرورت‌های فنی و ساختاری کشور، بخش برق وزارت نیرو در وزارت نفت ادغام و بخش آب آن در وزارت جهاد کشاورزی و یا سازمان حفاظت از محیط زیست ادغام شود تا اهداف قانون‌گذار از تدوین قانون ادغام برآورده شود.

بنایی تصریح کرد: با توجه به جایگاه فوق‌العاده حساس وزارت نفت در تولید و تأمین انرژی کشور و نقش بالای آن در دیپلماسی انرژی و نقشی که ابزار نفت برای دولتمردان در گفت‌وگوهای سیاسی منطقه‌ای و ملی دارد، ادغام این وزارتخانه در وزارتخانه‌ای دیگر موجب تضعیف آن می‌شود و بر خلاف اهداف عالی کشور نتیجه می‌دهد.

وی همچنین افزود: اصل ادغام بر اساس تکلیف ماده ۵۳ برنامه پنجم توسعه بر دوش دولت گذاشته شده و دولت بر اساس آن مکلف شده است تا پایان سال دوم این برنامه، این ادغام را به گونه‌ای سازمان‌دهی کند تا تعداد وزارتخانه‌ها از ۲۱ به ۱۷ تقلیل یابد و اصل ۴۴  قانون اساسی که تأکید بر واگذاری امور به مردم و جلوگیری از فربه شدن دولت دارد، اجرایی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان این که دولت باید در ادغام وزارتخانه‌ها رویکردی کارشناسانه‌تر داشته باشد، تأکید کرد: با توجه به سیاسی بودن بازار نفت و گاز، آثار ادغام وزارت نفت در نیرو منفی خواهد بود و پیامدهای منفی برای بخش اقتصادی کشور و فعالان این عرصه خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # مسعود پزشکیان # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # محمدباقر قالیباف # انتخابات ریاست جمهوری