بازدید 2589

بحران کمبود معلم در سـاوه

کد خبر: ۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۸۶ - ۱۰:۱۰ 17 October 2007

وضعيت کمبود شديد معلم در مقاطع مختلف تحصيلي شهر ساوه، به موقعيت خطرناکي رسيده است.

به گزارش خبرنگار «تابناك»، يكي از فرهنگيان ساوه با بيان اين مطلب ادامه مي‌دهد: به دليل بازنشستگي جمع زيادي از معلمان در سال‌هاي اخير و عدم جايگزيني نيروهاي جديد و جوان به جاي آنها و نيز به دنبال افتتاح مدارس جديد با کلاس‌هاي کوچک‌تر و کاهش تراکم تعداد دانش‌آموزان در کلاس درس، اکنون بحران کمبود معلم در اين شهرستان، به مراحل خطرناکي رسيده است، به گونه‌اي كه بيشتر آموزگاران و دبيران با دو شيفت تدريس در طول هفته و بعضا با 72 ساعت حضور مداوم در کلاس‌هاي درسي، عملا چرخه تعليم و تربيت را در اين شهرستان با چالش جدي رو‌به‌رو ساخته‌اند.

به دليل افزايش چشمگير مبلغ اضافه‌کاري معلمان در دو سال گذشته توسط دولت، ضمن ايجاد رقابت منفي شديد بين معلمان براي برخورداري از بيشترين ميزان اضافه کاري و گسترش فرهنگ چاپلوسي و تملق در بدنه اين تشکيلات، غالب مديران و دبيراني که اضافه کار دارند از جذب نيروهاي جديد در آموزش‌وپرورش ساوه بيمناکند. اكنون قانون حداکثر پانزده ساعت اضافه کاري در هفته براي معلمان، با شيوه‌هاي مختلف نقض‌شده، سازمان استان، بي‌درنگ با درخواست براي اخذ ساعات اضافه کاري بيشتر موافقت مي‌کند.

مسئولان آموزش‌و‌پرورش استان مرکزي به کمبود شديد معلم در اين شهر اذعان دارند اما براي استخدام جديد به مجوز آموزش‌وپرورش نياز دارند که امکانپذير نيست زيرا در بسياري مناطق همين استان، دولت با معلم مازاد رو‌به‌روست.

در برخي رشته‌ها مثل رياضيات راهنمايي و متوسطه و حتي آموزگاران ابتدايي، کمبود معلم اسفبار است به طوري که معلمان با مدرک قالبسازي، جوشکاري يا ريخته‌گري، در هنرستان‌هاي اين شهر به تدريس کامپيوتر اشتغال دارند يا معلمان حرفه‌وفن و علوم تجربي و... به تدريس رياضي اشتغال دارند(!). مدارس راهنمايي در ساوه، دو شيفته اداره مي‌شود و غالب مديران با اخذ 36 يا 24 ساعت اضافه کاري در شيفت‌هاي مخالف خود مشغول به كارند.

با وجود کاهش جمعيت دانش‌آموزي در برخي مدارس راهنمايي اين شهر، مشخص نيست که چرا با منتقل نمودن زمان آموزش به شيفت ثابت صبح، خودداري مي‌شود؟!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
ما نيز در شهرستان ساوه در هنرستان شهيد ناصري . در رشته برق صنعتي دچار كمبود دبير ميباشيم به طوري كه تا اين وقت از سال تحصيلي ما دبير نداريم خواهش ميكنم به اين مطلب رسيدگي كنيد و گزارشي تهيه كنيد
برچسب منتخب
# انتخابات # تایید صلاحیت # مسعود پزشکیان # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # محمدباقر قالیباف # انتخابات ریاست جمهوری
آخرین اخبار