بازدید 14126
در پی عرضه نشدن کاغذ توسط کارخانه چوب و کاغذ مازندران؛

دلالان کاغذ خارجی جشن گرفتند!

این کار، زمینه مناسبی را برای به دست آوردن سودهای بیشتر توسط وارد کنندگان کاغذ خارجی و فشار مالی بیشتر بر مطبوعات را در پی داشته است/ کارخانه چوب و کاغذ مازندران، سالانه 175 هزار تن کاغذ تولید می کند که نود هزار تن آن شامل کاغذ روزنامه، چاپ و تحریر و 85 هزار تن کاغذ فلوتینگ است.
کد خبر: ۱۵۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۰ 07 April 2011
سرویس اقتصادی ـ در پی توقف عرضه کاغذ از سوی شرکت چوب و کاغذ مازندران، قیمت انواع کاغذهای وارداتی مورد استفاده مطبوعات همچنان رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در حالی که هدف از راه اندازی شرکت هایی چون چوب و کاغذ مازندران، رسیدن به خودکفایی، جلوگیری از خروج ارز، برچیده شدن بساط دلالی و تنظیم بازار بوده، بررسی های خبرنگار ما حاکی است: توقف عرضه محصولات این کارخانه، موجب افزایش قیمت بی کیفیت ترین کاغذ وارداتی خارجی در هفته گذشته سال جدید به 970 تومان شده است.

بنا بر این گزارش، عرضه نشدن کاغذ داخلی، زمینه مناسبی برای به دست آوردن سودهای بیشتر توسط وارد کنندگان کاغذ خارجی و فشار مالی بیشتر بر مطبوعات را در پی داشته است.

از سویی، کارخانه چوب و کاغذ مازندران، سالانه 175 هزار تن کاغذ تولید می کند که نود هزار تن آن، شامل کاغذ روزنامه، چاپ و تحریر و 85 هزار تن کاغذ فلوتینگ است.

گفتنی است، در مرداد ماه سال 76، ششصد میلیون دلار برای راه اندازی چنین کارخانه ای سرمایه گذاری شد و هم اکنون صدها هزار هکتار از جنگل های شمال کشور نیز در اختیار این شرکت بوده که روزانه چهارصد هزار تن مصرف چوب آن برآورد شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
ای کاش دلیل ارائه نکردن کاغذ را هم می نوشتید اما در کل از این خوش به حالی ها زیاد نصیب دلالها میشه برای اونها هم عادی شذه.
علت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۰
کاغذ چینی در راه است
برای تهیه 1تن کاغذ 17 درخت تنومند قطع می شود. برای 175 هزار تن کاغذ باید 2975000 درخت باید قطع شود دراین صورت فضای سبز به سرعت نابود میشود.
خدائیش این روزنامه ها و کتاب ها چاپ نشوند بهتر است، هم ذهن مردم سالم تر هم جنگل ها محفوظ تر
سلام : شما انچه که مورد علاقه تان بود نوشتید . که کاغذ ورداتی گران شده و غیره ولی هیچ اشاره ای به علت عدم عرضه کاغذ بوسیله کارخانه چوب و کاغذ نکردید . ایا کارخانه در شرف تعطیل شدن است یا برنامه دیگری ؟
عزیزه من حالا خوش به حال دلال ها واینا رو ولش کن ... ببین چه حجمی از جنگل های شمال باید تخریب بشه که این حجم از کاغذ تولید بشه که البته تخریب ها در ایران هم به احتمال بسیار بالا بدون مدیریت و برنامه برای جایگزینی داره انجام میشه که این یعنی فاجعه
علت/؟
شما که دلیلش را بهتر می دانید که با روزنامه ها در ارتباط هست
کاغذ میخوایم چی کار؟
احتمالا بزودی از چین محموله های بزرگ می رسد!

هر وقت رابطه چین با ایران قطع شد تازه میفهمید که خودکفایی سرابی بیش نبوده
احسن بر تابناک به اندازه کافی مشکلات مطبو عات زیاد است حالا گرانی کاغذ بیشتر ضربه می زند جرا تعزیرات حکومتی کاری نمی کند خدایا بستان داد مطبوعات را از دلالان و کارخانه داران؟
با سلام،
بنده از پرسنل صنايع چوب و كاغذ مازندران هستم. متاسفانه در اين گزارش مغرضانه، هيچ اشاره اي به فعاليت اين شركت در راستاي احياي جنگل و كاشت نهال و پرورش گونه هاي سريع ارشد كه هزينه گزافي را هم براي اين شركت دارد نشده است.
لطفاً گزارشي هم در مورد فعاليت بخش جنگل اين شركت ارائه فرماييد.
با تشكر
مشکل مدیریتی شرکت تنگنای محوری است
اصلا هم عجیب نیست! فقط و فقط تاوان سوء مدیریت و تغییر نابجای مدیریت عامل کارخانه را می دهند!!
چیزی که ما دیدیم از این کارخانه فقط بوی نا مطبوع آن و از بین رفت هزاران هکتار از جنگل های طبیعی بوده، جنگل هایی که جزیی از غنی تربن جنگل های دنیا از لحاظ گونه های مختلف موجود در آن محسوب می شود.
Zarare tolide kaghaz dar keshvari keh manabe jangali nadarad bishtar az nafesh ast,behtar keh baraye hamisheh tail beshavad
روزانه 400هزار تن مصرف چوب داره و در ساااال 175 هزار تن تولید کاغذ؟!؟!؟!؟!؟!
با سلام، متاسفانه اينگونه اظهار نظرات غير كارشناسي تنها سبب ايجاد جوي نامناسب عليه اين شركت عظيم كه پيشروي صنايع كاغذ سازي كشور است، مي گردد. لازم به ذكر مي باشد كه براي توليد هرتن كاغذ (روزنامه،چاپ و تحرير و فلوتينگ) تنها نياز به 7/1 تن چوب مي باشد و آنهم چوبهايي كه مجوز قطع از سازمان منابع طبيعي دارند كه عمدتاً شامل گونه هاي پوسيده مي باشد وبابت همين موضوع صنايع چوب و كاغذ مازندران هزينه هاي زيادي بابت حفاظت از جنگل ، نهال كاري، راهسازي و اجراي طرحهايي مانند خروج دام از جنگل تقبل كرده ( بطور متوسط به ازاء هر درخت بريده شده ده نهال كاشته مي شود) لازم به ذكر است در تابستان سال گذشته آتش سوزي در مناطق زيادي از جنگلهاي شمال كشو ر توسط صنايع چوب و كاغذ مازندران صورت پذيرفت.
مهدي... از پرسنل صنايع چوب و كاغذ مازندران
تابناك جون ياد هست پارسال در مورد عدم فروش كاغذ اين شركت مطلب نوشتي
خيلي بامرامي
برادران چینی بشتابید !!! مسیر داره هموار میشه !!!
برای اینکه روشن شود چرا شرکت فروش را قطع کرده بهتر است میزان فروش اسفند بررسی و به چه کسی مربوط بوده است ایا آنان در دی و بهمن این مقدار خرید داشته است؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی