بازدید 6642

رونمایی تمبر همگرايي اديان توحيدي+عکس

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: زندگي مسالمت‌آميز اديان در كنار يكديگر از افتخارات نظام اسلامي است
کد خبر: ۱۴۸۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱ 16 February 2011
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي كه شب گذشته (26 بهمن‌ماه) در جمع پيروان اديان توحيدي سخن مي‌گفت با اشاره به زندگي مسالمت‌آميز اديان در كنار يكديگر اظهار كرد: اين از افتخارات نظام اسلامي است كه همه پيروان اديان در صفا و صميمت با هم زندگي مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، در نشست رجال دين، اصحاب انديشه و سياست از پيروان اديان توحيدي كه شب گذشته با حضور نمايندگان اديان توحيدي، سفير كشور ارمنستان، نماينده واتيكان، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، معاون فرهنگي وزارت ارشاد و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در هتل انقلاب برگزار شد،سيدمحمد حسيني- وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي- با تشكر از حضور نمايندگان كليميان، آشوريان،ارامنه و زرتشتيان در اين جشن كه به مناسبت دهه فجر برگزار شده‌ بود، گفت: اينكه همه پيروان اديان در ايران با صفا و صميمت با هم زندگي مي‌كنند با تاكيد بر مشتركات فراهم شده ‌است. در ايران روحيه‌ مردم به اين صورت است كه با تكيه بر مشتركات، با دوستي و محبت با هم زندگي مي‌كنند و نگاه دولتمردان هم به همين صورت است.

وي امام‌ (ره) را بيش از آنكه يك سياستمدار باشد، يك موحد خواند و گفت: ايشان حتي در هنگام سفر و بازگشت به ايران هم مشغول راز‌ونياز و ارتباط با خدا بودند و اگر كسي خدادوست باشد نوع‌دوست هم هست.



حسيني ادامه داد: خوشبختانه اين روحيه اكنون هم وجود دارد و كسي كه موحد باشد دنبال ظلم و ستم به مردم نيست. مقام معظم رهبري نيز همين روحيه را دارند و كسي كه دلبستگي به دنيا ندارد و دنبال منافع شخصي خود نباشد،به دنبال رضايت مردم است،زيرا رضايت خدا در كسب رضايت مردم است.

او با اشاره به اهميت تأكيد بر مشتركات گفت: اين نقاط مشترك‌ است كه همه‌ ما را به هم پيوند مي‌دهد و به يك همگرايي مي‌رساند. همان‌طور كه در دوران انقلاب و جنگ تحميلي بود و اكنون نيز اين‌گونه است و اگر قرار است ايران همواره سرافراز باشد، اين انس و الفت و مودت بايد همواره وجود داشته باشد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به نمايشگاه عكس برپا شده از مراسم مذهبي اديان توحيدي در كنار نشست گفت: اين نمايشگاه به خوبي نشان مي‌دهد كه پيروان اقليت‌هاي ديني از حقوق خود برخوردار هستند و مي‌توانند برنامه‌هاي خود را برگزار كنند.

حسيني به برگزاري مراسم نوروز اشاره كرد و گفت: نوروز نيز يكي از آيين‌هايي است كه از سال گذشته با جلوه‌ بهتري نه تنها در ايران، بلكه در سراسر جهان برگزار مي‌شود و چون سراسر خوبي و نيكي است و در آن صله ارحام و مهر و محبت وجود دارد آن را بايد جهاني كرد و حالا كه بحث از جهاني‌شدن است، گروهي مي‌خواهند آدابي را كه چندان پايه و اساسي ندارد، جهاني كنند. در حالي كه همه به غناي فرهنگ ما جذب مي‌شوند و ما پيروان اديان توحيدي در آداب و سنت‌ها، در هنر و فرهنگ اشتراكات زيادي داريم.

در ادامه‌ اين نشست،بهمن دري - معاون فرهنگي وزير ارشاد - با اشاره به حقوق ساير اديان در ايران گفت: اقليت‌هاي ديني هميشه در ايران مورد احترام بوده‌اند،همواره ايراني‌اند، ايراني‌ بوده‌اند و ايراني خواهند ماند.

وي افزود: در مجلس شوراي اسلامي رأي نمايندگان اديان برابر با رأي نمايندگان مسلمان و راي هر يك برابر با رييس مجلس است.

در ادامه، بيگلريان _ نماينده مسيحيان جنوب كشور _ با تبريك سي‌ودومين سالگرد پيروزي انقلاب تاكيد كرد: هرچند سالي كه از انقلاب گذرد، آن چيزي كه نسل‌هاي ما و نسل‌هاي آتي بايد به خاطر بسپارند، اين است كه گذشته از خون‌هايي كه در راه انقلاب ريخته شده‌است، پيروزي انقلاب يك رهبري متحد و يك صدا داشت كه برخواسته از اتحاد مردم بود.

وي افزود: اقليت‌هاي ديني در فراز ‌و نشيب تحولات تاريخي كشور حضور داشته‌اند و اين نقش‌پذيري برخواسته از اين باور بوده‌ است كه آنها خود را ايراني دانسته‌اند و همواره هم سرنوشت با ديگر هموطنان خود با نگاهي به آينده گام بر مي‌دارند.

بيگلريان با اشاره به مسووليت مسلمانان گفت: دوستان مسلمان ما چه بخواهند و چه نخواهند، باري بر دوش آنهاست كه برخواسته از اعتقادات ديني آنها و سيروسلوك رهبرانشان است كه بايد شان و اعتبار اقليت‌هاي ديني نگاه داشته شود.

وي به وحدت و يكدلي بين اديان اشاره كرد و افزود: اين وحدت و يكدلي هم‌چون هر پديده اجتماعي ديگر نياز به آبياري مداوم دارد، زيرا نسل‌هاي جديد و تحولات متفاوت ممكن است تغييراتي را ايجاد كند كه ما با نگاهي عميق به ريشه‌ها بايد آسيب‌هاي ممكن را برطرف كنيم.

در اين نشست هم‌چنين سيامك مره‌صدق _ نماينده‌ي كليميان در مجلس شوراي اسلامي _ با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي گفت: انقلاب شكوهمند ايران با پيروي از دستورات امام راحل كه جزو معدود سياستمداراني بودند كه به همراه دانستن دنياي سياست به امور روحاني نيز اعتقاد داشتند، پيروز شد.

وي تأكيد كرد: هم‌زيستي مردماني با اديان متفاوت و اقوام مختلف در سراسر تاريخ ايران وجود داشته است و ما هيچ‌گاه زماني را نمي‌يابيم كه مردم به يك زبان صحبت كنند و يك دين واحد داشته باشند. اين هم زيستي مسالمت‌آميز و تأثير و تأثر فراوان بر هم سبب شده تا ما همواره بتوانيم در كنار هم زندگي كنيم و حتي در زماني كه در اروپايي كه ادعاي آزادي مي‌كند، شاهد تفتيش عقايد و نسل‌كشي هستيم در ايران همه با هم‌زيستي با هم زندگي مي‌كنند كه اين به پايبندي آنها به مذهب باز مي‌گردد.

مره‌صدق خاطرنشان كرد: اين را بي‌شك مي‌گويم كه يهوديان ايران مذهبي‌ترين يهوديان جهان هستند، زيرا با شرايط پيش آمده ما به منشأ‌ خود و اعتقادات خود توجه مي‌كنيم و اين جو روحاني و معنوي كه در ايران حاكم شده ريشه‌هاي مذهبي ما را محكم‌تر مي‌كند.

وي با اشاره به مشتركات پيروان اديان توحيدي بيان كرد: پيروان اديان توحيدي از آنجا كه به سه اصل توحيد، معاد و نبوت به صورت مشترك معتقد هستند، همواره هم‌زيستي برادرانه و مسالمت‌آميزي داشته‌اند و روحانيت شيعه پشتيبان اقليت‌هاي ديني بوده‌است و اين، راز ماندگاري اقليت‌هاي ديني است. بي‌شك ما ايرانيان يهودي به عنوان جزو جدايي‌ناپذير ايران همواره سعي كرده‌ايم دين خود را به ميهن خود به‌طور كامل ادا كنيم و اوج اين همراهي جايي است كه جوانان يهودي در جبهه‌ها حاضر شدند و حتي شهيد شدند.

در اين نشست هم‌چنين از «تمبر همگرايي اديان توحيدي» كه با همكاري شركت پست تهيه شده بود، توسط سيد محمد حسيني،بهمن دري مهاون فرهنگي وزير ارشاد، نمايندگان اديان توحيدي، احمد خوشنويس رئيس پژوهشگاه سازمان ميراث فرهنگي و صنايع دستي و نواب، رئيس دانشگاه اديان و مذاهب قم، رونمايي شد.

هم‌چنين «گروه كر آشوريان» و «گروه كر وابسته به بانوان ارامنه» با نمايندگي اريك تامرازيان و دونوازي انجمن كليميان و شاهنامه‌خواني زرتشتيان به اجراي برنامه پرداختند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
چقدر عكاس توانايي بوده ،،،،،،،،،، كه تونسته از تمبر عكس بگبره
ایول عکس
واقعا روحیه هنرمندی جالبی دارید.
موفق باشید
خیلی ممنون از عکس تمبر!؟!؟!؟
عکس تمبر ه یا مسئولین!
چه تصویر جذاب و با مفهومی، من که کاملا از این تصویر همان قدر فهمیدن که هیچ نفهمیدم.
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # انتخابات ریاست جمهوری # انتخابات # حج # رفح
وب گردی